"Gamle drittfly" sier Kjos

Re: "Gamle drittfly"

Han mener sikkert HiFly, og alle de andre selskapene han må leie fly hos når de nye Dreamlinerne hans står på bakken.

Eller alle de andre han må leie fly av på sommeren når han ikke har fått egen mannskapskabal til å gå opp (igjen).

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Eller alle de andre han må leie fly av på sommeren når han ikke har fått egen mannskapskabal til å gå opp (igjen).

Strengt tatt i år er det jo ikke mannskap, men de nye «drittflyene» som er problemet

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Nååååjaaa.... I sommer er det ikke noe mannskapstrøbbel hos Norwegian, men hos SAS (Cityjet). Problemene hos Norwegian ligger i motortrøbbel hos 787-maskinene, noe også blant annet British Airways og Virgin Atlantic sliter med.

Ellers hørte jeg hele intervjuet på vei til jobb, og synes ikke det var noe mer enn en koseprat av typen hvor Kjosern liker å sitte og slike ting.. Dagen etter (19.07) intervjuet de UDI-direktør Frode Forfang og han ble i større grad stilt til veggs.

Last edited:

Nååååjaaa.... I sommer er det ikke noe mannskapstrøbbel hos Norwegian, men hos SAS (Cityjet). Problemene hos Norwegian ligger i motortrøbbel hos 787-maskinene, noe også blant annet British Airways og Virgin Atlantic sliter med.

Poenget er vel, at når Kjos - av en eller annen grunn - behøver å leie inn fly fra andre, så er det som regel eldre maskiner.

Poenget er vel, at når Kjos - av en eller annen grunn - behøver å leie inn fly fra andre, så er det som regel eldre maskiner.

Klart, jeg bare påpekte hvorfor de må leie inn gamle drittfly

Klart, jeg bare påpekte hvorfor de må leie inn gamle drittfly

da drister jeg meg til å oppsummere at det som primært har vært brukt av "gamle drittfly" har vært fly som Kjos, spesielt de foregående årene, selv har leid inn for å avvikle sitt program.

Med en slik uttalelse håper han vel innerst inne på at publikum skal forbinde "gamle drittfly" med SAS, som tross alt har en eldre flyflåte. Kjos har jo tidligere sagt at SAS flyr "gamle drittfly".

Så i vanlig Kjos retorikk, så fraskriver han seg ethvert ansvar selv, fordi som han selv sier, "... vi er bare en bitteliten spiller i den store sammenhengen. ..."

Kjos har alltid vært flink (eller dyktig) til å få oppmerksomhet og sympati ved å fremstille seg selv som underdog som kjemper en heroisk kamp, for å gi publikum grisebillige billetter, mot alle de store stygge der ute... det være seg SAS, fagforeninger, myndigheter, politikere, underleverandører etc etc

Han er en ekstremt god markedsfører

da drister jeg meg til å oppsummere at det som primært har vært brukt av "gamle drittfly" har vært fly som Kjos, spesielt de foregående årene, selv har leid inn for å avvikle sitt program.

Med en slik uttalelse håper han vel innerst inne på at publikum skal forbinde "gamle drittfly" med SAS, som tross alt har en eldre flyflåte. Kjos har jo tidligere sagt at SAS flyr "gamle drittfly".

Så i vanlig Kjos retorikk, så fraskriver han seg ethvert ansvar selv, fordi som han selv sier, "... vi er bare en bitteliten spiller i den store sammenhengen. ..."

Kjos har alltid vært flink (eller dyktig) til å få oppmerksomhet og sympati ved å fremstille seg selv som underdog som kjemper en heroisk kamp, for å gi publikum grisebillige billetter, mot alle de store stygge der ute... det være seg SAS, fagforeninger, myndigheter, politikere, underleverandører etc etc

Han er en ekstremt god markedsfører
Jeg drister meg til å påpeke at du må lese hva jeg skrev, avgrenset til at det ikke var på grunn av mannskapsmangel som gjør at de må ha inn erstatningsfly i år. Ellers er jeg enig i det du skriver.

Kjos er en flink markedsfører og er god til å selge de sannhetene som passer ham. MEN han har et poeng; B787 vs A343 når det gjelder utslipp er rått parti, og selvfølgelig bruker han det for det det er verdt!
Og før alle kaster seg over meg med "jammen alle de innleide" osv... de utgjør uansett en mindre andel av produksjonen enn B787 gjør....

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Back