• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY G-CLJN - status (787-9 ntu)

Re: G-CLJN - Statustråd

James Michael Christopher Fitzmaurice DFC (6 January 1898 - 26 September 1965) was an Irish aviation pioneer. He was a member of the crew of the Bremen, which made the first successful trans-Atlantic aircraft flight from East to West on 12-13 April 1928.

En pionér, sies det. Men klart, noen Haraball Viking, er det jo ikke!
 
Re: G-CLJN - status

LN 955 hadde B1-flight fredag 10/1 PAE-MWH-PAE som BOE842.
 
Re: G-CLJN - status

I går var første flight siden 12/3. Kan det være customer acceptance flight? DY må nok gjennomføre leveringen uansett .. Ser det står en til i bakgrunnen ..

Foto Nick Dean
 

Attachments

  • 97068471_10158139936407906_7156649691168374784_o.jpg
    97068471_10158139936407906_7156649691168374784_o.jpg
    118.2 KB · Views: 648
Re: G-CLJN - status

Denne er vel også bestilt av Norwegian, slik at de vel heller ikke bare kan dumpe den hos leasingselskapet og trykke aksjer.

Dog kan de jo muligens bruke denne i MAX forhandlingene, selv om de vel trolig allerede har betalt for veldig mye av maskinen
 
Re: G-CLJN - status

I går var første flight siden 12/3. Kan det være customer acceptance flight? DY må nok gjennomføre leveringen uansett .. Ser det står en til i bakgrunnen ..

Foto Nick Dean

Det er nok SE-RXB (Édith Piaf) som står i bakgrunnen. I tillegg står også SE-RXA (Rita Levi-Montalcini) på KPAE, det er også en 787-9 som akkurat i disse dager er blitt ferdig montert og skal/har blitt kjørt ut i dagslys. Og ellers er det vel kun en stk 787 igjen av ¨ordren¨.
 
Re: G-CLJN - status

Denne er vel også bestilt av Norwegian, slik at de vel heller ikke bare kan dumpe den hos leasingselskapet og trykke aksjer.

Denne og SE-RXA er i følge planespotters leaset av BOC. Så det kan vel helle være at de har betalt i form av aksjer som gjør at de kommer nettopp nå.
 
Re: G-CLJN - status

Skal til Lufthansa. Reg foreløpig ikke kjent. Dratt over til klargjøringsrampen på Victorville sammen med en annen lagret rødnese.
 
Last edited:
Så da har vel de også byttet ut alle setene. For Lufthansa skal vel ikke bruke Norwegian setene?
 
Back
Top