Full EB-opptjening i alle klasser hos SAS, blue1 og WF fra 4. mai

Discus

Galley Slave
Medlem
So from May 4, you will always enjoy 100% point earnings on Economy flights with SAS, Blue1 and Widerøe.
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/offers-news/EuroBonus-improvements/

De har også "senket" grensen for EBG til 50.000 poengmfor de fleste land (Norge beholder 45.000 / 35 reiser)
From May 4, you will be able to reach Gold status when you have earned 50 000 Basic points or when you have taken 50 one-way trips (regardless of booking class) within your personal qualification period. This is better for most of our members and it harmonizes the point requirements for Gold status between countries.
 
Last edited:
Jøss, skal SAS gjøre EB attraktivt igjen? Spennende, håper det kommer flere slike overraskelser.
 
Last edited:
Dog mer skeptisk til de andre endringene "to be announced" -- er disse i riktig retning?
 
De har også "senket" grensen for EBG til 50.000 poeng (står ikke noe om hva som gjelder for Norge som nå har 45.000). Evt. kan man tjene opp på 50 enkeltflyginger.

EBG-kravet i Norge blir fremdeles 45.000 poeng eller 35 flighter.
 
Saft suuuuuse. Det kom som vin fra klar himmel må man kunne si.

Ser ut som om jeg må hive meg ut på noen MR da. Hadde tenkt meg å forsøke å fornye på 35 leg, men utløp er 1 Juli og 50 leg blir litt i overkant. Litt feil i fht min strategi akkurat nå, men sabla gode nyheter uansett.

Vi får håpe alt maset vårt om BA og 100% i alle klasser har vært med å hjelpe. ;)

EDIT: Så Robbies post og da blir det en 35-leg rekvalifisering på meg allikevel. Smuuuuuuud!!
 
image1.jpg


Fuck. Opptjeningen på intra-Skandinavia reduseres. For min del er det snakk om en redusering fra 3.000 t/r til 2.500 (inkludert EBG-bonusen).

Hos LH Miles & More får jeg 3.000 uansett status. Frister å gå tilbake til LH nå. De 500 poengene tapt blir fort en del når man flyr ofte.
 
Utrolig positiv nyhet for min del! :D

Ser ut som at denne forandringen er positiv på alle områder med unntak av en liten reduksjon i opptjening i dyr eco, eco extra og biz innen skandinavia og til EU1.
 
I utgangspunktet veldig positivt!! Men må si de kutter ganske kraftig i bonus i business og eco extra. Det første som slår meg er at en tur i business Oslo-Paris t/r går ned fra i dag 7200 poeng opptjent til fra 4. mai bare 4000 (!!) poeng opptjent. Det er ganske heftig.

I tillegg blir det for meg noe mindre attraktivt nå å legge mange tusenlapper ekstra på bordet for eco extra når jeg skal bestille min aller første tur til USA. OSL-EWR i eco gir vel med det nye systemet 3900 poeng, mens eco extra gir 5850, mens forskjellen i dag er ca. 1200 poeng vs. 6650 poeng.
 
Mon ikke en af de kommende ændringer bliver at udtagsniveauerne også bliver ændret for at kompensere for optjeningen.

Men indtil videre er det da positivt at fjerne 25%-reglen, men jeg forstår ikke hvorfor man gør optjeningen på premium-billetter dårligere end før.
 
Last edited:
Reality check in progress... Nei, jeg har visst ikke lagt meg enda :p Dette var svært uventet, men hyggelig. Det er vel bare å forvente at opptjeningen i noen klasser må reduseres litt når den økes i andre.

Det sies ingenting om opptjening hos partnere (som i dag er like dårlig som hos SK selv) så jeg regner med dette holdes på dagens nivå. Det betyr i så fall at EB fortsatt har litt igjen for å hamle opp med de mest attraktive programmene i alliansen, men vil absolutt si at dette er en klar forbedring.
 
Reality check in progress... Nei, jeg har visst ikke lagt meg enda :p Dette var svært uventet, men hyggelig. Det er vel bare å forvente at opptjeningen i noen klasser må reduseres litt når den økes i andre.

Hvorfor må dette gjøres? Vi har fått høre at bonusprogrammer er inntektsbringende og ikke en kostnad i andre diskusjoner.
 
Hvorfor må dette gjøres? Vi har fått høre at bonusprogrammer er inntektsbringende og ikke en kostnad i andre diskusjoner.

Vel, det vel kanskje ikke. Men det er vel sjelden man ser endringer i FFPs som er udelt positive (selv om "summen" gjerne kan være positiv). Flyselskapene skal vel ha en viss balanse mellom å gjøre programmet attraktivt nok til at folk vil bruke det og begrensninger som maksimerer inntektene. "Vil", eller kanskje til og med "ofte vil" hadde kanskje vært mer passende ;)
 
Jøss, det var da hyggelig. det er utrolig hvor lenge SAS har orket å få kjeft for dette. Jeg er også enig med de som synes det er rart at de senker opptjeningen for dyrere billetter.
 
Utrolig bra, spesielt siden jeg flyr mye 25% klasser. Selv om opptjeningen reduseres litt her og der (Og 100% bli 83,3%), så synes jeg det er svært gode nyheter og et stort steg i riktig rettning. Ser opptjeningen faktisk øker til Europa 2 og 3, selv om den går litt ned inne Skandinavia og Europa 1. Long haul virker være uforandret

Spørsmålet er også om dette vil ha noe å si for opptjeningen hos EB når man flyr med andre partnere?
 
Last edited:
Må jo nesten kjøpe en billett bare for å feire:-) Men kjipt om en har masse fullflex i Scandinavia (og Norge etterhvert).
 
Back
Top