Av 66 millioner årlige besøkere så har et par stykker blitt arresterte….
Obama deporterte millioner uten at noen ropte på due process, som aldri har vært et tema før.
Du viser jo forskjellen mellom Obama, som
Deporterte og dagens Administrasjon som
Arresterer - det er en stor forskjell.
Jeg tror årsaken til det er såpass stor reduksjon i reiser er den usikkerheten og strengt tatt de nye forholdene mellom “Crime and Punishment” og innreise regler som endres uten at det kommuniseres.
Ta de 2 Tyske tenåringene, som ikke engang ville ha blitt avvist og sendt hjem med samme fly under Obama, de hadde nå begått en straffbar ? Handling ved at de kun hadde bestilt hotell for første natten, det ble hevdet at de nå må bestille for hele oppholdet ? Skal dette være straffbart ?
Muligens andre synes at det er greit, selv synes jeg at det på ingen måte skal straffes med ICE Fengsel. Vi må ha innreise regler som en kan forholde seg til og som kommuniseres klart og tydelig !
Det må også være et normalt forhold mellom handling og straff, språk problemer - den tyske turisten som ble sendt i ICE fengsel fordi han misforstod spørsmålet om “Where is Home” (han svarte Las Vegas hvor han oppholdt seg helt lovlig mens han var i USA) Fengsel ? Hvorfor ?
Eller den Kanadiske Skuespillerinnen, som hadde arbeids tillatelse som skuespiller, ble sendt i ICE Fengsel for et feil skjema eller krysset av feil. hun hadde jobbet helt lovlig med flere filmer tidligere.
Eller hva den 61 år gamle opprinnelig Filipinsk Research Technician ved University of Washington, som med gyldig Green Card (fornyet 3 ganger i løpet av de 30 årene hun har bodd i Seattle) som ble arrestert og satt ICE Fengsel for en Misdemeanor - som har vært kjent for USCIS i 16 år - hun sitter nå i fengsel inntil rettssaken hennes kommer opp i Juni !
Igjen det har blitt innført såpass alvorlige straffer og skapt en usikkerhet jeg aldri har hørt om de 30 årene jeg har bodd her.
En kan være helt for innstramningene av innreise til USA, det er helt greit. Men er det virkelig noen som synes disse straffene er helt greie blant dere her på Forumet ?