Frontier inn i Chapter 11

Someone

Moderator
Medlem
http://www.frontierairlines.com/frontier/who-we-are/news-media/press-releases.do

DENVER, April 11 /PRNewswire-FirstCall/ -- Frontier Airlines Holdings, Inc. (NASDAQ: FRNT) today announced that, following an unexpected attempt by its principal credit card processor to substantially increase a "holdback" of customer receipts, which threatened to severely impact Frontier's liquidity, Frontier and its subsidiaries have filed voluntary petitions for reorganization under Chapter 11 of the U.S. Bankruptcy Code.

Frontier intends to continue normal business operations today and throughout its reorganization process. Specifically, it expects to continue to:

-- Operate its full schedule of flights;
-- Honor tickets and reservations and provide refunds and exchanges as
usual;
-- Maintain its EarlyReturns frequent flyer program and other award-
winning customer service programs;
-- Provide employee wages, healthcare coverage, vacation, sick leave and
similar benefits without interruption; and,
-- Pay suppliers for goods and services received during the reorganization
process.

Alle flygninger går som normalt og dette er gjort for å gjøre en nødvendig restrukturering av selskapet.
 
Dette var overraskende. Selskapet har vært drevet rimelig effektivt , så det skal bli interessant å se hva som kan reorganiseres utover nedskalere driften og kvitte seg med de dyreste fly-leiene.
Mulig salg av gater?
 
Har jeg forstått det riktig så er det uenigheter med en eller flere kredittkortselskaper som fikk begeret til å renne over.
 
Re: Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser

Det kom vel ikke som noen bombe desverre... Så får vi håpe på det beste for de ansatte.
 
Re: Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser

De er vel kun i ch. 11 ennå? Eller er de virkelig konkurs?
 
Re: Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser

Skybus, ATA , Aloha og Frontier er i "Chapter 11", så vidt jeg husker. Det er imidlertid bare Frontier som fortsetter å fly.
 
Re: Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser

Helt korrekt, de er alle i Chapter 11, men Frontier er det eneste selskapet som fortsetter aa operere. Det paastaas at det er EB og vennene hans som er paa ferde og som har "tvunget" Frontier i Chapter 11, et kredittkortselskap oensket aa endre betingelsene i Frontiers kontrakt med dem, og i praksis holde betalingen inntil 3 dager etter at siste flygning var gjennomfoert.....smekk til EB og vennene hans!!!
 
Re: Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser

Spørs vel likevel om ikke dette er kroken på døren selv om de fortsetter å fly. Er vel et fåtall som tørr booke tur når sjansen for å tape pengene er tilstede. Blir fort en ond spiral av slikt.
 
Re: Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser

Spørs vel likevel om ikke dette er kroken på døren selv om de fortsetter å fly. Er vel et fåtall som tørr booke tur når sjansen for å tape pengene er tilstede. Blir fort en ond spiral av slikt.

Kanskje, kanskje ikke. United, Northwest, Continental, Delta og et utall andre amerikanske flyselskaper har vært i chapter 11-"konkurs".
 
Re: Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser

Dette er mer kritisk enn hva de store har opplevd. Håper at Frontier klarer å ordne seg finansiering ellers er det rakst kroken på døra der også. Dette er ikke bra!

Det må brukes politiske midler for å drive opp dollaren og oljen ned. Fokuset her er å baile ut bankene som uansvarlig har kastet penger til folk som ikke har råd og de 3% som ikke klarer å betale lånene sine. Dette begynner å bli kritisk for hele bransjen her borte
 
Re: Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser

De som klarer seg er de som har penger paa bok og har 'hedget' drivstoff til gunstige(re) priser. Taperene er selskapene med lave priser og hoeye kapitalkostnader (nye fly) og lite cash i banken. Det brenner et blaatt lys for Spirit, Virgin America og Sun Country.

Dette er ikke 'survival of the fittest' men 'survival of the fattest'.
 
Re: Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser

...en mulig løsning er vel at Frontier fusjonerer med en annen aktør. De samarbeider jo med Air Tran men flåtene passer ikke sammen - det gjør derimot flåtene til Frontier og jetBlue, Frontier og Virgin America.

At jeg for smekk av storebror kan jeg leve med...men fakta er at kreditkortselskapene må betale tilbake til kunden hele beløpet om et flyselskap går konkurs og med flere og flere billige billetter som er kjøpt laaaang tid i forveien blir dette en større og større risiko. Flyselskapene har jo fått pengene sine (ofte et par dager etter at billettene er kjøpt) og har ingen krav for å betale tilbake til kunden om de går konkurs...
 
Tja...om jeg er fusjonskåt er ikke det samme som at jeg ønsker denne utviklingen. Men! at det kommer til å skje endringer (les: fusjoner) i amerikansk luftfart i 2008 og 2009 er vel ikke vanskelig å se - om du ikke er som strutsen og graver hodet ned i sanden.
 
Nei det er jeg ikke - men jeg tror ikke endringene blir paa fusjonssiden. Storfusjoner er for kompliserte. Det er enklere aa la konkurrentene gaa ut av business og overta rutene deres. Se paa Hawaiian som naa ekspanderer for aa dekke opp for kapasiteten som forsvant da Aloha og ATA gikk under.
 
Back
Top