Frokost OSL-TOS med DY kl. 9.00

RWY 24

Legal Eagle
Jeg skal en tur med DY fra Gardermoen til Tromsø i neste uke, og da lurer jeg på hvordan det er med frokost ombord når avgangen er kl. 9.00.

Hvis det ikke er frokost å få kjøpt, bør jeg velge noe annet om bord, eller bør jeg kjøpe noe på
OSL? Hva og hvor, i så fall? Er det noen som har noen anbefalinger?

Ha med deg yogurt, en banan og en smoothie hjemmefra? Eller enda bedre: hjemmelaget rundstykke med pålegg? Sleng det i kjøleskapet natten før du stikker hjemmefra. Koster 1/4 og er 8/4 så godt! :colgate:

Hilsen Polaris som aldri har kjøpt noe ombord på jetflyene til DY / SK, og det er ikke fordi jeg er fattig student...*plysterrr*

Mja, truth, jeg tenkte ikke helt så langt - pleier å kjøpe det på kiosken, men i farta jeg skreiv det tenkte jeg å sensurere meg selv i forhold til prisnivå på kioskene.... Guilty as charged on short-minded posting!

Bare fram til kl. 9.00. Og siden flyet mitt har avgang kl. 9.00, gjelder det nok ikke meg (slik jeg har forstått det, i alle fall). Derfor denne tråden. ;)

Ehh, frem til klokken 09.00 inkluderer vel avganger som går kl. 09.00? Har selv erfart at SAS serverer frokost på innenlandsreiser med avgang kl. 09.00.

Ehh, frem til klokken 09.00 inkluderer vel avganger som går kl. 09.00? Har selv erfart at SAS serverer frokost på innenlandsreiser med avgang kl. 09.00.

Det ville i så fall løst alt! Er det noen DY-folk her som kunne bekrefte det, kanskje?

Jeg spurte på Facebook-siden til Norwegian jeg da og fikk dette svaret:

Jeg spurte på fb, jeg også (rett før deg), og fikk samme svar, men med litt annen begrunnelse: Frokostboksene serveres fram til kl. 9, og siden det tar 15-25 min før servering starter, blir det ikke noe på meg.

Det må i tillegg bety at avganger f.eks. kl. 8.45 også går uten frokostboks, siden man i følge DY på fb kommer i gang med servering tidligst kl. 9, altså for sent for frokost. Og at for en avgang kl 8.40, vil det bli litt spennende om man kan kjøpe frokostboks eller ikke. Jeg tviler på at det er sånn, men gadd ikke å kverulere videre på det...

Om jeg har fortstått deg rett RWY_24 så sier dem at hvis flighter tar av 08:40, men ikke får i gang serveringen fem minutter over ni så har dem ikke frokostbokser med i flyet? Såfall... FLY SAS! Haha! :)

Om jeg har fortstått deg rett RWY_24 så sier dem at hvis flighter tar av 08:40, men ikke får i gang serveringen fem minutter over ni så har dem ikke frokostbokser med i flyet? Såfall... FLY SAS! Haha! :)

Exactely! :D

Dette var klønete svart fra Facebook teamet. Det spiller ingen rolle hvor lang tid crewet bruker før de starter serveringen. Er avgangen FØR 09.00 er det lastet frokostbokser for salg ombord. Resten av døgnet kan det kjøpes sandwicher.

Back