Frekk og herlig

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Jeg la merke til en ny reklame til DY her om dagen. Det var bilde av en relativt trøtt mann som satt og halvsov i det som tydeligvis skulle være en lounge. Husker ikke ordrett beskrivelsen, men den lød noe sånn som: "Det er ikke businesslounge som er viktig når man er ute på forretningsreise"

For all del, DY er flinke med med reklamekampanjer, men her synes jeg de bommer ganske grovt. Er ikke det nettopp slike ting forretningsfolk setter pris på?

Så en annen reklame også hvor det er bilde av 2 personer hvor den ene flasher bonuskortet sitt, faktisk et Eurobonuskort som er hvor skriften er byttet ut med bare bonus. Slagordet fra DY: Det er ikke bonuskortet som er viktig når man er på forretningsmøte.

Poenget med den loungeannonsen er vel at det å "synke ned i en businesslounge" ikke er helt det riktige i disse finanskrise-tider. Norwegian vil dermed få frem at det å velge dem, som visstnok er billigere og smartere, er en mer offensiv tilnærming i en tid der "alle" sliter.

Poenget med den loungeannonsen er vel at det å "synke ned i en businesslounge" ikke er helt det riktige i disse finanskrise-tider. Norwegian vil dermed få frem at det å velge dem, som visstnok er billigere og smartere, er en mer offensiv tilnærming i en tid der "alle" sliter.

Tja, men et av triksene når det står på er å hvile når man kan. Og det gjør man lettere i en rolig lounge enn ute blant skrikerunger, Charter-Svein og pensjonister.

....dessuten er det MYE man ikke kan jobbe med på offentlige steder som en flyplass. SPESIELT de som har stillinger som krisen virkelig har økt arbeidsmengden for:exclaimation

Og for oss som sulter ihjel av mangel paa norske aviser, noen som har lyst til aa poste en scannet versjon?

....dessuten er det MYE man ikke kan jobbe med på offentlige steder som en flyplass. SPESIELT de som har stillinger som krisen virkelig har økt arbeidsmengden for:exclaimation

Mener du at det er bedre å jobbe med slike ting i de mer private loungene der konkurrentene antageligvis sitter like i nærheten og venter på flyet sitt? :)

Kan fint sitte uforstyrret i en lounge...men flyr du Norwegian og har med deg ditt Diners Club kort kan du jo også gå i loungen - -det glemte DY i sine annonser!

Kan fint sitte uforstyrret i en lounge...men flyr du Norwegian og har med deg ditt Diners Club kort kan du jo også gå i loungen - -det glemte DY i sine annonser!

hehe... Men Norwegian har ikke så mange destinasjoner der man med Diners-kort har tilgang til lounge. Så vidt meg bekjent flyr Norwegian foreløpig ikke til Chile, som vel har den beste loungedekningen. Uansett, Norwegian bør gi reisende på fullflex loungetilgang - her kan de lære litt av Jet2 som virkelig har utviklet et differensiert billettsystem.

"ekte" Norwegian-kunder reiser selvsagt kun med sitt bankNorwegian-kort, Diners Club er for oss dinosaurer
FlightDeck: Både ARN og CPH har fine lounger der man kommer inn med sitt DC-kort

Mener du at det er bedre å jobbe med slike ting i de mer private loungene der konkurrentene antageligvis sitter like i nærheten og venter på flyet sitt? :)

Les hele innlegget mitt:angry::exclaimation

Det jeg skriver er at siden en flyplass ikke egner seg til jobbing så er det da å foretrekke å sette seg i loungen å slappe av og lade batteriene, istedet for lete etter en dårlig sitteplass blant de uvaskede masser

Men fortsatt er hele poenget med denne kampanjen at nå er ikke tiden inne for unødvendige kostnader. Svært mange næringslivsledere klarer seg fint uten lounge-tilgang på korte strekker innenriks eller i Europa, uten å få psykisk sammenbrudd av den grunn.

...og det er ikke alltid at selskapene uten lounge er billigst!

Men dette tror jeg forretningsmannen/kvinnen fint styrer selv - ofte er jo antall avganger og ikke minst punktlighet vel så viktig som prisen. Kommer man så inn i en lounge er det på en måte bonus.

Back