Frekk og herlig

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Må si at jeg liker/digger den nye annonseserien til Norwegian som blant annet er i dagens DN. Hadde vært morsomt om f.eks SAS svarte i samme stil. Noen andre som husker reklamekrigen mellom SAS og NSB fra tidlig 90-tallet?

Synes DY generelt er flinke til å relativt ofte komme opp med nye kampanjer med mer eller mindre glimt i øyet.

i rulletrappen opp fra Flytoget her på OSL står det banner idag "En business er vel kanskje ikke beste sted å sitte i nå i disse finanskrise tider?" eller noe i den duren...

Men de skal samtidig passe seg for og ikke bli den snusfornuftige nabokjerringa som vet best...

Det har vært mye bedre om DY hadde brukt denne: Vi skal prøve å få dere fram til møtet, men dere må beregne dere god tid, for vi klarer ikke å holde flyene i rute!

Burde vel heller vært SAS som kjørte noe sånt i ankomsthllen på norske flyplasser: "Til deg som flyr med konkurrenten - hadde du fløyet med oss hadde du vært på møtet allerede. SAS: Europas mest punktlige flyselskap"

Ja SAS kan godt fremheve enda mer hvor bra de er på punktlighet - snakk om en skikkelig USP!

Ja SAS kan godt fremheve enda mer hvor bra de er på punktlighet - snakk om en skikkelig USP!

Da jeg ringte SAS for noen uker siden sa mannen "Velkommen til Europas mest punktlige flyselskap, SAS og Star Alliance". Da jeg igjen ringte dem for noen dager siden var denne byttet ut med en melding om at vi måtte huske den latterlige vinterkampanjen.

Jeg synes de nye Norwegian-reklamene er gode, mye bedre enn Mr. Bissniss-reklamene. Problemet er bare at Norwegian ikke helt representerer det reklamene sier. Norwegian er ikke spesielt mye billigere enn SAS på de rutene de kan konkurrere om forretningsfolk - og de har generelt færre avganger, dårligere fly, dårligere punktlighet og mindre fleksible betingelser enn SAS.

Det spiller egentlig ingen rolle om de ikke er billigere, men at "alle" i Norge TROR at DY er billigere enn SAS. Det har de klart, og de har de klart bra.

Det spiller egentlig ingen rolle om de ikke er billigere, men at "alle" i Norge TROR at DY er billigere enn SAS. Det har de klart, og de har de klart bra.

Ja , det er det vi i bissniss kaller for "perception".

Så en SAS annonce i Børsen for nogle uger siden, som jeg synes var lidt fræk i forhold til SAS' normale måde at kommunikere på.

Den lød noget i retningen af:

"Skal du til Stansted, så må du vælge et andet flyselskab - det tætteste vi kommer er London"

Super fin annonce fra SAS og dejligt at se, at de er blevet lidt frække, men på en sober måde....

Jeg la merke til en ny reklame til DY her om dagen. Det var bilde av en relativt trøtt mann som satt og halvsov i det som tydeligvis skulle være en lounge. Husker ikke ordrett beskrivelsen, men den lød noe sånn som: "Det er ikke businesslounge som er viktig når man er ute på forretningsreise"

For all del, DY er flinke med med reklamekampanjer, men her synes jeg de bommer ganske grovt. Er ikke det nettopp slike ting forretningsfolk setter pris på?

Så en annen reklame også hvor det er bilde av 2 personer hvor den ene flasher bonuskortet sitt, faktisk et Eurobonuskort som er hvor skriften er byttet ut med bare bonus. Slagordet fra DY: Det er ikke bonuskortet som er viktig når man er på forretningsmøte.

D

Det er rart hvor mange som markerer et stupende aksjemarked med champis og laks.

norwegian.no

Jeg for min del liker tankegangen bak denne kampanjen. Jappetidene er over (igjen), selv om ikke alle klarer å innse det...

Vel, laks er jo noe av den billigeste (fiske-) maten man kan få............

...så her bommer Norwegian igjen

Og de som dermed går inn på norwegian.no , eller skal vi si .com; og booker uten å sjekke alternativene er meeeeeget gode kunder;)

Back