Freebird - ny i Norge?

Wig-wag

ScanFlyer Gold
Medlem
I går startet sommerens charterturer til Antalya fra Rygge. Det kom en Airbus 320 fra Freebird Airlines.

Jeg har aldri hørt om dette flyselskapet, er det nytt i Norge, eller er det bare jeg som følger dårlig med? :question:

Neida, det er ikke nytt. Det er et tyrkisk charterselskap som har base i Istanbul. De har 5 A320 og 2 A321. Grunnlagt i 2000.

Joda, jeg fant også ut at de har eksistert noen år, bare lurte på om de hadde vært i Norge før, sånn på "fast" basis?

Hmm, Freebird blir det i hvert fall i Oslo Spektrum lørdag 23.05! (men dette var en avsporing)

TC-FBB.jpg

(U)heldigvis er det slutt på MadDogs med Freebird

Nå har de en litt friskere design sammenliknet med MD-80-maskinen på KGLs bilde. Så to maskiner fra Freebird i Istanbul i fjor sommer. Hvordan er kvaliteten på dette selskapet sammenliknet med f.eks. SunExpress og Pegasus?

Freebird skal også fly ut fra SVG i sommer, noen som vett når dem begynner og slutter, samt ankomst og avgangstider:-)??

Freebird skal også fly ut fra SVG i sommer, noen som vett når dem begynner og slutter, samt ankomst og avgangstider:-)??

Fant kun de i vedlegg sånn foreløbig, og har sett litt rundt på diverse kilder, og finner ingenting om SVG og Freebird - uten at det trenger å bety noe. Chartere er ofte litt plutselig her og plutselig borte igjen.

Attachments

• Picture 6.jpg
    Picture 6.jpg
    12.3 KB · Views: 1,260

Freebird står oppført fra Stavanger f.o.m 12 juni 2009.
Skal fly for Star Tour.

Om de kommer er et annet spørsmål....

Attachments

• Bilde 1.jpg
    Bilde 1.jpg
    223.8 KB · Views: 1,187
Last edited:
Sun Express på Sola nå forrige lørdag ?
I think not , tror de fant en flyplass lengre nord

Last edited:
Back