• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fredriks mileagerun

Status
Not open for further replies.
Spørsmål nummer 2: Hvordan har en 18 år gammel skole-elev økonomi til dette?

Jobber kanskje litt på si, får kanskje litt hjelp hjrmmefra i tillegg?
Jeg hadde da bra økonomi som 18 åring jeg.
Går på prioriteringer det

Har dere ikke fått med dere oljebarna? Mens noen velger å bruke titusener i uken på bord på vestkantens insteder for å dusje i champagne, så er ikke dette så vanskelig å få til. Således langt mer fornuftig bruk av penger på å reise litt rundt.

Forøvrig morsomt å følge med ungkaren på instagram.

Kanskje dumt spørsmål, men hvorfor flashe med status man ikke har? Bare meg som synes det blir i overkant teit?
På instagram legger han det ihvertfall frem som han er Pandion, men i artikkelen sies det at han er EBD. Men er vel stas å gi inntrykket av Pandion:)

Last edited:
Hvis han ikke er EBP hvorfor har han Pandion tag med navnet sitt på?
a815fac542bb4024a5c56326862aa11b.png

Hjemmesnekra?

Hahaha.

Jeg skjønner ikke helt. Hva er målet her? Fly ustanselig for å opprettholde status til fasttrack for SVG-BGO turene?

Hahaha.

Jeg skjønner ikke helt. Hva er målet her? Fly ustanselig for å opprettholde status til fasttrack for SVG-BGO turene?

Jakte bonuspoeng og status til en viss grad er vel ikke noe ukjent fenomen her inne på forumet. Selv om dette tilfellet muligens kan karakteriseres som litt 'ekstremt' syntes jeg alikevell det er drit kult at han er åpen om det! Har man lyst (og råd) har man lov:-)

Jakte bonuspoeng og status til en viss grad er vel ikke noe ukjent fenomen her inne på forumet. Selv om dette tilfellet muligens kan karakteriseres som litt 'ekstremt' syntes jeg alikevell det er drit kult at han er åpen om det! Har man lyst (og råd) har man lov:-)

Helt enig! Bare synes det er rart, da andre gjerne samler opp poeng til en tur i biz eller tar MR's for å sikre seg status en ny periode. Her kunne en jo brukt alle pengene en bruker på å sitte i Plus Norge rundt til å heller ta seg en fin langtur.

Men utifra instagram virker det jo som selve statusen er det store. Skjønner ikke helt greia med å late som en er Pandion.

Lå nå KLM 1200 få hygge seg med flyturene sine uten at dere jamrer dere over økonomi og Pandion-kort... Flygærninger er vi mange av her inne[emoji3]

Synes det er flott at folk forfølger interessene sine! Bare litt imponert over hvordan det praktisk er mulig å få det til.

Fredrik får fløyet og skaffet status mens SAS tjener penger og publisitet. Vinn vinn! Har dere ikke noe bedre å si så ikke si noe. ImageUploadedByTapatalk1419415922.702448.jpg

Er ikke dette et litt merkelig forum å kritisere en 'flygal' unggutt da ? De fleste av oss er vel så flygale, men kanskje ikke alle på samme måte

Så lenge han har glede av dette, då må han jo få lov til det. Synes vi heller skal smile og si lykke til med hobbyen din, i stedet for å kritisere eller komme med diverse motforestillinger.

Fortsatt godt resterende flyår, og God Jul til alle. Også de som er skikkelig MR nerder 😃

Spørsmål nummer 2: Hvordan har en 18 år gammel skole-elev økonomi til dette?

En 18-åring med egen (ny) BMW har nok litt mer pappapenger enn snittet ;)

Men for en sunnmøring som er oppdratt med at det er ufint å flashe penger er det nesten litt moro å se enkelte unge nå til dags. Tror ingen bør dømme hva andre gjør, men håper han forstår at dette imaget kan henge med i mange år framover, og nettet glemmer aldri.

Fredrik får fløyet og skaffet status mens SAS tjener penger og publisitet. Vinn vinn! Har dere ikke noe bedre å si så ikke si noe. View attachment 38033

HAH dette eskalerte fort fra et uskyldig spørsmål.. Men sikkert bare jeg som har litt for praktiskt tilnærming til å se gleden av å ha et statuskort kun for å ha det. Men med 140ish reiser eller hva det var han briefet med på instagram så kan jeg se gleden i et statuskort.

Selv om jeg nok heller hadde brukt på noe mer fornuftig selv ;)

Uansett om han flyr 106flights (iflg forumet), eller 150flights (iflg instagram) pr år. Så er det imponerende at vedkommende klarer å finansiere dette selv. På instagram framstår det som han flyr 90% av flightene i SAS-plus eller SAS-business

Om han hadde spart alle penga, så kunne vedkommende vist fram sin egen merceders s-klasse, istedet for bmw 1serie ;-)

Status
Not open for further replies.
Back