Freddasbilder - ATL - 29/7/2016

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da var det klart for noen freddasbilder igjen. Ble seks timer i varmen/solsteiken/uværet på ATL i går, og solfaktor 100 ble generøst påført. Ble til og med oppsøkt av en stor svart politikonstabel, men da jeg sa at jeg kjente Fnate var alt greit. Lurer på hvor den ugangskråka finner slike venner ... Han her vanker definitivt ikke i Club Kitchen.

Men nok om det.

Prøvde meg for første gang fra det nye parkeringshuset på den internasjonale siden. Det er svært bra utsikt derfra, både til ankomster og startpunkt på bane 8L/R. Noen av bildene er tatt fra parkeringshuset ved South Terminal.

01.jpg

Venteplass for taxiene er foran garasjen. Muligens en av disse som pusset politiet på meg.

02.jpg

Landingene kommer inn over det nye Porsche-senteret.

03.jpg

God utsikt over parkeringen utenfor Deltas hovedhangar også.

04.jpg

På verdens travleste flyplass er plassen dyrebar, og man utnytter STOL-kapasiteten til det ytterste.

05.jpg

Var også en tur bortom Delta-museet hvor man har fått på plass den nye portvakta. De holder fortsatt på å støpe plattingen hvor den skal stå, men regner med å ha den på permanent plass innen slutten av august.

06.jpg

American 737-823 N982AN, levert i 2009.

07.jpg

Fortsatt en og annen American MD80 å se, men det begynner å tynnes ut. Dette er N571AA, MD83 bygd i 1987.

08.jpg

Expressjet CRJ N884AS, levert til Atlantic Southeast i 2001.

09.jpg

Alaska B737-890 N508AS, bygd i 2008. Litt uvanlig å se, da de normalt bruker -900 på Seatttle.

10.jpg

United A320-232 N409UA. Levert 1994. Forøvrig samme maskin som gikk utfor banen i New Orleans i 2011 etter en nødlanding med røyk i cockpit.

10b.jpg

En liten kanadier skal det også bli plass til. Emb-175-SU C-FEJC, levert 2013.

11.jpg

En av 'The Dairy Queens' .. B737-732 N303DQ. Levert 2008.

12.jpg

En lang en - 757-351 N591NW, levert til Northwest i 2003.

13.jpg

Delta B767-332 N175DZ, levert 1999.

14.jpg

En gammel kjenning. MD90-30 N930DN, tidligere kjent som OY-KIL hos SAS og OH-BLU hos Blue1.

15.jpg

Delta B777-232LR N705DN, ankommende fra Tokyo. Levert 2009.

16.jpg

Delta A330-300 N822NW. Levert i 2015.

17.jpg

B757-26D N819DX er en av de sist bygde 757'ene som Delta kjøpte av Shanghai Airlines. Bygd 2004.

18.jpg

Nytt tilskudd til Delta-flåten. A321 N302DN giår foreløpig i skytteltrafikk mellom Atlanta og Orlando eller Fort Lauderdale.

End of part one.
 
Last edited:
Så var det del 2:


19.jpg

Eva Air Cargo B747-45E B-16402, levert til Eva i 1992 og ombygd til frakter i 2007.

20.jpg

Lufthansa Cargo B777-FBT D-ALFBB ut av regnstormen på feil bane. Levert 2013.

21.jpg

Lufthansa Cityline A340-300 D-AIFF. Levert til Lufthansa i 2001.

22.jpg

Spirit A319 (ukjent).

23.jpg

Spirit A319 N515NK på en av sine siste turer for Spirit. Solgt til UA og skal ut av trafikk i slutten av juli. Bygd 2006.

24.jpg

Frontier N201FR, selskapets første A320. 'Yukon', levert 2008.

25.jpg

Frontier A319 N905FR. 'Sherman', levert 2001.

26.jpg

Frontier A320 N232FR. ' Sammy the Squirrel ' levert 2015.

27.jpg

Southwest B737-8H4, N8653A. levert desember 2014.

28.jpg

Air France B777-328ER, F-GZNT. Levert i mars i år.

29.jpg

Søstermaskinen F-GZNS - levert tre uker tidligere.

30.jpg

Virgin A330-300 G-VGBR 'Golden Girl', levert 2012.

31.jpg

Virgin A330-300 G-VKSS 'Mademoiselle Rouge', levert 2011.

32.jpg

Qatar Airways Boeing 777-2DZ(LR) A7-BBF, levert 2010.

33.jpg

FedEx Boeing 767-3S2F(ER) N124FE, levert ny i 2015.

34.jpg

FedEx Boeing 767-316F(ER) N68079, levert til MAS Air Cargo i 2001.

35.jpg

Turkish Airlines B777-3F2ER, 'Ege', levert 2010.

And that completes the vote from the Georgian jury. Freddasbilder complete.
 
Last edited:
Flotte bilder, du skal få lov til og drive mer med slikt :)

Var ikke klar over at FedEx har tatt inn brukte 767F med winglets, da deres egne de mottar fra Boeing nå kommer uten for og få plass på huben deres
 
Herlig, som vanlig!

Delta er et selskap med mange flytyper i flåten. Men det blir vel endring på det etterhvert, hvis man skal tro den nye sjefen.

Espen
 
Var ikke klar over at FedEx har tatt inn brukte 767F med winglets, da deres egne de mottar fra Boeing nå kommer uten for og få plass på huben deres[/QUOTE]

Ja, det blir spennende å se hvordan dette ender. Jeg har lenge etterlyst/ventet på at det skulle monteres winglets på FedEx sine 767, og nå skjer det tydeligvis noe.

Dette med plass i hub har tidligere blitt forklart her, noe jeg dog har stusset litt over. Antar at de heller ikke planlegger en domestic flåte uten winglets og en international flåte med, men så langt jeg kan se er det ikke montert winglets på de fabrikknye maskinene som er levert, verken på fabrikken eller etterpå.

Espen
 
Tror ikke de har/vil få andre enn de som har de påmontert ved anskaffelse.

N68079 har jeg faktisk fotografert før - med et passende bakteppe.

large.jpg
 
Back
Top