• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fredag

Ruby

ScanFlyer Gold
Medlem
God formiddag fra Bangkok. Her sitter en i stua og surfer på nyheter og forum mens en kaffe nytes.
I går var en på ute på Suvarnabhumi Airport Museum som ligger på toppen av det nærmeste parkeringshus ut av inngang 8. Da klokken var 12:25 var jeg 3 besøkende…. Inngang er gratis og det er en fin aktivitet om du har litt ledig tid der ute.
Straks settes kursen ut for en brunsj med påfølgende vandring. Videre må en delta på et Teams møte på eftan.
Nyt fredagen! :-)

IMG_7092.webpIMG_7095.webp

Endelig fredag - ukens beste dag:-) Kaffe og seigmenn/damer er dagens første kombo. Toppen av Oslo venter - men skal være helt ærlig at jeg gleder meg vanvittig til peis, sofa og Aperol i ettermiddag før det blir blåskjell til middag litt senere. Nyt i vei:-)

God morgen fra Knausen. Har er peisen fyrt opp, kaffebønnene skal kvernes og pannekaker skal stekes, godt tegn på at det er fredag. Blir vel litt courtecy-levering av arvinger på vei til jobb og mexe-aften på programmet. Kos dere folkens.

God morgen! Planleggingsdag medfører fri fra jobb og glede med de små. Fortsatt godt og kaldt ute, og planlegger tur på isen i helgen. Ellers klarte man endelig å booke AF til SIN i går kveld, og gleder meg til å prøve dem på langdistanse! Forventer god mat 😅

Mornings fra Asker. Litt hjemmekontorering, før jeg stikker på kontoret for noen møter. Skiene er alt pakket på bilen, så bærer til fjells etterpå. Ha en fin dag.

God morgen. Gått helt over styr med trening her nå, men kanskje jeg får lurt meg til en tur på langrenn før det blir mørkt. Kona snakket om alpint også, men det blir liksom ikke trening.

God morgen. Gått helt over styr med trening her nå, men kanskje jeg får lurt meg til en tur på langrenn før det blir mørkt. Kona snakket om alpint også, men det blir liksom ikke trening.

Alt som gir gangsperr er trening i min bok :D

Kaffe, excel, 70% sjokolade: de små tingene i livet som gir glede.

• Like
Reactions: EB
God morgen fra et kaldt Stockholm. Det er hvitt ute og imorgen skal familien feie nedover alpine bakker. Neste jobbtur er bestilt. Bulgaria Air blir et nytt bekjentskap. Et lite allianseloest selskap, jeg skal se om det blir en rapport i midten av neste maaned.

• Like
Reactions: EB
God morgen fra Lillestrøm. Her har man fått kontorert litt og nå begynner straks Teams morroa. Så mye som jeg hater Teams og særlig disse "power points på Teams" (som jeg ofte holder) så skal jeg innrømme at det har vært en f-ings game changer for meg. Jeg er helt håpløs på telefon. Jeg får ikke med meg hva folk sier en gang uten å ha ansikter eller noe å forholde meg til. Teams/Meets/Zoomsk har gjort at jeg slipper å hive meg på flyet til Hong Kong fordi jeg har misforstått noe på mail eller telefon. Så det er fint. Men søren altså...

Vel... Dags for Teams med Team Bongo Hong Kong før det blir mer Teams etterfulgt av en seriøs polferd.

Det er fredag for pokker!

God morgen fra Graz. Etterhvert toget mot Wien, for en snarvisitt på veien hjem. Cityjet og Link via CPH til BGO i aften.

God morgen fra Lillestrøm. Her har man fått kontorert litt og nå begynner straks Teams morroa. Så mye som jeg hater Teams og særlig disse "power points på Teams" (som jeg ofte holder) så skal jeg innrømme at det har vært en f-ings game changer for meg. Jeg er helt håpløs på telefon. Jeg får ikke med meg hva folk sier en gang uten å ha ansikter eller noe å forholde meg til. Teams/Meets/Zoomsk har gjort at jeg slipper å hive meg på flyet til Hong Kong fordi jeg har misforstått noe på mail eller telefon. Så det er fint. Men søren altså...

Vel... Dags for Teams med Team Bongo Hong Kong før det blir mer Teams etterfulgt av en seriøs polferd.

Det er fredag for pokker!
Også blir ofte teams mye tull, alltid et eller annet teknisk problem et sted.Føler noen ganger man bruker mer tid på teknikken enn faktisk møtet.
Uansett god fredag fra Oslo, her skal man trene, i en bursdag i kveld og så litt jobb i helga. Bursdagsbarnet burde være happy med gaven jeg importerte fra Sør Korea som egentlig er en kinesisk oppfinnelse - Labubu bamse. Ble litt forsinka fra Tromsø i går kveld, det var litt snøvær så deice og brøyting av rullebane tok jo litt tid da. Men men ikke sånn krisemye forsinka. Tror SAS holdte igjen en god andel fly på OSL for å kunne få passasjerne videre uten å måtte dekke hotell, det var iallefall mitt inntrykk av det purser sa om connecting flights.

Grrrr morgen.....
En ulykke kommer sjeldent alene. Etter å ha hatt bilen på verksted 2 ganger denne uka var feilen der fortsatt. Så da var det bare å levere inn bilen på verkstedet igjen i morges. Deretter buss til byen i dritværet. Bussen kjørte jo selvfølgelig rett før snuten på meg, så det ble 15 kalde minutter og vente på neste. Mitt vanlige stopp rett utenfor kontoret var naturligvis sperret, så det ble 750 meter lenger til neste stopp med dertil hørende vandring på glatt underlag tilbake.

Hva mer kan gå galt i dag mon tro......

Ellers godt tips fra Rubydubidu fra det Bangkokske. Det museumet må jeg finne plass til på min neste reise. Planlegger en tre siffret milliongevinst i EuroJackpot i dag, så det er mulig det blir avreise allerede i morgen.......

Da er det bare å avslutte meldingen med de kjente ordene: Er det rart jeg drikker.......

Skål og hikk!!

God morgen fra Chile. Kaffe på sengen før jeg skal kjøre opphavet til SCL og TK216. Vemodig at besøket er over, men etter seks ukers kontinuerlig besøk av venner og familie blir det litt deilig å få huset for seg selv også. Ha en bra dag.

God morgen fra Chile. Kaffe på sengen før jeg skal kjøre opphavet til SCL og TK216. Vemodig at besøket er over, men etter seks ukers kontinuerlig besøk av venner og familie blir det litt deilig å få huset for seg selv også. Ha en bra dag.
He he.. Den der er tve-egget husker jeg.. Det var veldig deilig og hyggelig å få besøk (Spesielt goody bagene med melkesjokolade, Norvegia osv) - men også ufattelig deilig når man hadde huset tilbake igjen. Heldiggris med begge deler...

Også blir ofte teams mye tull, alltid et eller annet teknisk problem et sted.Føler noen ganger man bruker mer tid på teknikken enn faktisk møtet.
Jeg har faktisk til gode å ha problemer med Teams eller noen av de andre. Om man er førstegangsbruker så hender det jo at folk lurer på hvor "shut the fuxk up knappen" er og sånt. Men ellers har det vært helt problemfritt.

AI opptakeren til Google meets kan jo til og med være litt morsom da referatene er rimelig i skodda.

God morgen fra Sosua. Morgenturen er ferdig spasert, 5042 skritt. Sola titter fram og skal være på jobb i hele dag sier YR. Men regnværet som YR meldte i hele går kom samlet på kvelden. Regnet ikke strikkepinner, mer telefonstolper. Men nå, solseng og øl. Ha en fortreffelig dag

Njææ .. Problemene oppstår mest når noen kuker med prosjektører og oppkoblinger på møterom .. Men det var jo ofte halvsabotasje for å få klokka til å gå ... :devilish:
Men dette er jo historie for meg ..... Good riddance.

God Melaniamorgen fra SC. I dag er den store premieredagen hvor folk går mann av huse for å få gratisbilletter og 50 dollars kompensasjon for å lide seg gjennom filmen. Skjønt - mann av huse .. 3 av 6 forestillinger jeg sjekket i Augusta hadde ikke solgt en eneste billett.

Frisk morgen igjen. Skal holde seg pent før det braker løs med snevær i morgen tidlig. Varslet melder mellom 5 og 20cm, så vi ender vel opp med kun noen småbyger, tenker jeg. Vi får se.

Men siden det er fredda'n, slår vi till med et freddasbilde fra Fornebu. British Airways B737-436 G-GBTA før avgang til Gatwick.

G-GBTA_2.webp

Back