• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fredag på en torsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Digger fredagsfølelsen ekstra mye når den kommer på andre dager. God morgen fra Ris. Klar for forum og kaffe før turen opp til toppen av byen. Bobler på Frogner er ettermiddagens AW…helt grei avslutning på arbeidsuken. Nyt i vei.

Nytes ja!
Woop woop fra SK988 på rullebanen i CPH! Dette blir fort min lengste SK tur (tid i luften på én flyvning) med ca. 13t, grei valuta for pengene 😅 Ved ankomst blir det å gjøre all formaliteter, finne seg en dusj og deretter hoppet videre nordvest til BGO. Gleder meg til å hente kidsa etter lunsjen deres i barnehagen!

Kjører på videre YOLO med langhelg blåtur style, hvor eldste og jeg arrangerer for mor og minste, blir forhåpentligvis gøy tross jetlag for min del 🥳 Håper alle får en awesome langhelg 🤩1777520871752.webp

For morgen fra Skøyen. Fin torsdagsfredag, skal prate til endel mennesker om sikkerhetsstyring i dag, før langhelgen tar oss.

God torsdag fra Asker. Siste rest av pakking, venting på kona, før det blir L1 for litt jobb. Så venter en langhelg med barnefri, som starter mer SK839 til CDG. Ha en fin dag.

God morgen fra den nedbyggede prærien. Siste dag i gammel stilling, mandag åpner med gratis lunsj. Det er jo ikke mer enn 12000 personer som omorganiserers, så hva kan gå galt? Kvelden skal tilbringes ute på "Noens" land med et show jeg ikke husker helt hva er, men det var noe kona mente jeg hadde godt av å få med meg. Kan ellers melde om at det er endel bevegelse på bonussiden for Asia. Har booket hjemreise med sas business fra HND og premium med Virgin til Seoul rundt 17. mai (fantastisk å kunne skylde på at 15-åringen ikke må utsettes for drikkepress;) ). Idag dukket det jammen meg opp business med KLM til Manila så da blir det nok et nytt land i noe som ligner på regntid fremfor Seoul. Det er pr nå ledig 15 mai til Seol i SAS premium, også noe busines til HND gjennom den helgen. Også tre business ledig hjem fra HND18. mai.

Nyt dagen, håper solen skinner der du er, det gjør den her.

Morn fra Drammen. Praktisk med fredag på en torsdag, burde ha slikt oftere. Det skal jobbes, og så skal det hjem og spises kakerester fra i går, samt bygge Lego med eldstemann. Usikker på hvem som gleder seg mest av far og sønn :D

God morgen fra Forus. I dag bekrefter NRK det jeg alltid har visst: alt sør for Trondheim er Sør-Norge 😛😇 (https://www.nrk.no/vestland/regjeri...ot-ruter_-distrikts-noreg-reagerer-1.17863941)
Frå neste år må folk i Sør-Noreg betale meir for flybilletten – om dei får tak i eit sete.
Ellers kan vel de siste dagene oppsummeres med "Is til folket". Det ryktes nemlig at finværet er på vei, selv om yr.no ikke ser ut til å være helt enig. Så det gjelder det å ikke gå tom for is og andre finværsvarer. Og så er det alltid litt morro/ironisk når en avholdsmann klarer å komme over kredittgrensa fordi jeg har kjøpt for mye alkohol...🙃

God morgen fra dialyse i Kongsberg. Det var litt av en oppvisning som Brann leverte i går. I dag klokken 1200 slippes cupfinalebillettene. Kun 2500 som legges ut. Vi har organisert et billettsalg der vi er 4-5 stk som logger oss på med flere enheter så får se om det blir noe fangst.

God morgen fra hafe-kontoret. Bilen ble levert på Ensjø på morgenkvisten og man erfarer at Oslos beste Østkant (Kampen) er bare en 11.000 skritt spasertur unna oslos beste vestkant (Vetakollen). For en deilig by og for en middelmådig frokost på Scandic St Olavs Plass. Synes de som bulker i deg slipper litt for billig unna med egenandel og bonustap. De stjeler ganske mange timer av deg med takst, levering, henting osv. De skulle hatt en kraftig bot også hvor brorparten kunne gått til tort og svie.

Nok om det.. Teams i solen nå.

God morgen fra Hamburg. En ørliten hangover etter barrunden i St.Pauli i går. Prioriterte gamle kneiper, i den siste baren vi var innom hadde dama bak disken jobbet der i imponerende 42 år. Var innom Miniatur Wunderland, det var absolutt verdt et besøk. Fantastiske dioramaer, ikke minst Knuffingen Airport🙂 Frokost unnagjort, så nå blir det nok å nyte solen nede ved elven her. Ha en strålende langhelg!

Attachments

• IMG_3350.webp
    IMG_3350.webp
    107 KB · Views: 12
  • IMG_3352.webp
    IMG_3352.webp
    173.9 KB · Views: 10
God morgen fra dialyse i Kongsberg. Det var litt av en oppvisning som Brann leverte i går. I dag klokken 1200 slippes cupfinalebillettene. Kun 2500 som legges ut. Vi har organisert et billettsalg der vi er 4-5 stk som logger oss på med flere enheter så får se om det blir noe fangst.

Som Tromsøværing, dette er så utrolig frustrerende, de 25 årene jeg har fulgt med TIL er det alltid sånn at de er gode....også....*fart sound* krasjer det.

G’morgen .. Her ved Kysten er det grålysning over våtmarkene foran huset. Fredfullt. Merker litt røklukt fra skogbrannen i innlandet, så vinden må ha snudd.

Gårsdagen var travel, bl.a. fiskecharter. Turen med Captain Adam var storveis, med bl.a. en jævlig diger hai på kroken som jeg basket med en halvtimes tid før den klarte å kutte lina. Skipperen anslo den til 6-7 fot, så det var en god treningsøkt. Fisket ellers var dårlig, men vi fikk opp denne krabaten. Den var dog litt under minstemålet, så den fikk slippe løs.

I dag er programmet løst, før ‘bukken’ tar oss hjem i morgen.

IMG_1920.webp

God litt over lunsj fra det Sørlandske!
Formen ikke helt på topp. Tåa plager meg enda og magen var dårlig i natt som en bivirkning av medisiner mot smertene i tåa. Så det ble til en forsovelse i dag.
Så forhåpentligvis går det bare fremover herfra.....
God langhelg ønskes....

God Valborg fra Stockholm. Bålbrenning, tombola m.m. for barna ikveld. Ser frem til en fridag imorgen.

God dag fra Tananger,

Hjemmekontor i dag i et prosjekt for Sokkeldirektoratet.
I ettermiddag blir det tur ut på sjøen med båten. Vi har med ROV og skal ned for å sjekke noe interessant på bunnen et sted.
Nyheter om dette kommer etter hvert.
Fortsatt fin dag til alle.

God ettermiddag, i fra det som i følge forumet er verdens beste uteservering!

Vi satser på minst like bra vær neste helg, på andre siden av fjellet, når hele Bergen skal marsjere opp til Ullevål.

Attachments

• IMG_0814.webp
    IMG_0814.webp
    54.7 KB · Views: 5
Noen reiser rundt med fly, jeg kjører MC om dagen. I dag har jeg har jeg hatt service i Nydalen, i morgen Mjøsa Rundt for 54. året. Jeg er med for ca. 25 gang. Jeg må over på feil sie ta Mjøsa i løpet av turen, men det går bra, jeg vet at totninger er vennligsinnede.20260429_152302.webp20260430_125159.webp

Back