Fransk framtid for SAS?

Tyskland er da mye nærmere oss både kulturelt, geografisk og ikke minst økonomisk. Lufthansa må da være langt å foretrekke fremfor franskmenn...
 
Jag tror nog AF-KL utspelet är ett spel för marknaden men man skall aldrig vara säker. Tror nog att om/när det blir ett uppköp av någon blir det LH.
 
I følge Boarding er det SAS som har tatt kontakt med AF/KL. Dette er meget spennende synes jeg og mer intressant enn LH.....

SAS skal ha tatt kontakt med Air France KLM i bestrebelsene med å finne en bedre eierstruktur. Det skriver den franske avisen La Tribune

Pressetalskvinne Elisabeth Manzi fra SAS sier at konsernet befinner seg i en prosess hvor man ser på flere strukturelle muligheter og at disse samtaler føres løpende, skriver borsen.dk.

http://www.boarding.no/art.asp?id=34759
 
I følge Boarding er det SAS som har tatt kontakt med AF/KL. Dette er meget spennende synes jeg og mer intressant enn LH.....

Klassisk taktikk, spesielt når de går ut offentlig med det, for å legge press på (ønsket) kjøper.......
 
Re: Fransk framtid for SAS???

Om det skulle skjedd så hadde det nok blitt status ganske fort, for da hadde alle mine flyginger blitt i en alianse siden det ikke er noen andre som gidder fly hit til TRD (ønsker meg BA). DY flyr selvfølgelig, men om man skal noe annet sted enn OSL så er det erfaringsmessig skjeldent at rutetider klaffer sånn kjempebra.

Vi har jo et meget godt flytilbud på Værnes tatt byen størrelse i betraktning synes jeg. Vi har 2 X AMS, 3 X CPH og X antall avganger til OSL med både DY og SK så det er overhodet ikke problemet å komme seg ut i den store verden, enkelt og effektivt. I tillegg kommer DY's direkteavganger til STN, RIX og PRG som går hele året gjennom.
 
Jeg skjønner ikke helt "kravet" her inne om at SAS må holdes innen Star. Flyr man mye SAS, så klarer man vel event. å oppnå status i den andre alliansen, og flyr man mye Star, og dermed har nytte av nettverket til Star, skulle det vel bli mulig å få status der og. Jeg skjønner ikke hvorfor dette med allianse egentlig skal ha noe og si for et oppkjøp.

Synes det virker som om Skyteam er undervurdert! (Hvor er SQ 777? ;) )
 
Jeg skjønner ikke helt "kravet" her inne om at SAS må holdes innen Star. Flyr man mye SAS, så klarer man vel event. å oppnå status i den andre alliansen, og flyr man mye Star, og dermed har nytte av nettverket til Star, skulle det vel bli mulig å få status der og. Jeg skjønner ikke hvorfor dette med allianse egentlig skal ha noe og si for et oppkjøp.

Synes det virker som om Skyteam er undervurdert! (Hvor er SQ 777? ;) )

Enig. Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke er noen fan av hverken AF eller KL, men om SAS går inn i Sky Team trenger jo ikke jeg gjøre det :lol:. Jeg holder meg jo stort sett til OW nå, og kommer til å fortsette med det uavhegig av hvilken allianse SAS er i.
 
Heldigvis har vi lavprisselskapene som gjør hverdagen til de reisende vesentlig enklere enn bare for noen få år siden. Apexbilletter og lørdagsregel er for det meste historie, herlig:D Allianser betyr ikke så mye i dag som før. Og ser man på poengopptjening så er det jo kun stort sett mikropoints over hele fjøla i reidarklassen.
 
Er jo lenger oppe i tråden . Glemte Platinum med 100 % ekstra poeng.

Siden JoeW utfordrer meg kan jeg nevne vi ( fruen og jeg ) hadde 51.541 basispoeng på FB i fjor og med 75 % extra gull gir dette 90.196 poeng. 10.000 mer enn det kreves for en tur til Tahiti..( 1.5 tur til Hawaii ). Nesten Sydney.

Hadde alle poeng vært opptjent på SK og vi hadde vært gull der med 25 % ekstra hadde vi fått 16.106 basispoeng. Nesten nok til to innenriks i Norge.:(

I TILLEGG HADDE VI BETALT MER FOR DISSE 16.106 POENG ENN VI GJORDE FOR 90.196.

Vi i røkla trives godt der vi er !!:lol::colgate:
 
Re: Fransk framtid for SAS???

Vi har jo et meget godt flytilbud på Værnes tatt byen størrelse i betraktning synes jeg. Vi har 2 X AMS, 3 X CPH og X antall avganger til OSL med både DY og SK så det er overhodet ikke problemet å komme seg ut i den store verden, enkelt og effektivt. I tillegg kommer DY's direkteavganger til STN, RIX og PRG som går hele året gjennom.

Jepp, men dessverre blir det slik at jeg lett blir "splittet" mellom SAS og KLM. Skal jeg reise ut av europa, og serlig til mindre destinasjoner, så er sjansen størst for at det er driektefly fra AMS, og at KLM derfor ordner laves pris. På europa blir vel nesten alltid (med noen unntak) sas billigst. Siden jeg er pålagt å velge billigste i jobben så blir det en ganske jevn fordeling mellom de to aliansene i poeng. Derfor mener jeg ta for meg presonlig ville det vært lønnsomt om SAS byttet alianse.

Når det er sagt, jeg tror nok også at dette er er mye rykter / påvirking, som SAS selv prøver å gjøre for å få litt "fart" i LH.
 
Er jo lenger oppe i tråden . Glemte Platinum med 100 % ekstra poeng.

Siden JoeW utfordrer meg kan jeg nevne vi ( fruen og jeg ) hadde 51.541 basispoeng på FB i fjor og med 75 % extra gull gir dette 90.196 poeng. 10.000 mer enn det kreves for en tur til Tahiti..( 1.5 tur til Hawaii ). Nesten Sydney.

Hadde alle poeng vært opptjent på SK og vi hadde vært gull der med 25 % ekstra hadde vi fått 16.106 basispoeng. Nesten nok til to innenriks i Norge.:(

I TILLEGG HADDE VI BETALT MER FOR DISSE 16.106 POENG ENN VI GJORDE FOR 90.196.

Vi i røkla trives godt der vi er !!:lol::colgate:

Men hvor mange poeng kreves for gull i FD? Er det kun basispoengene som teller, eller teller også de 75% gullpoengene også i kampen om gullkortet. (Hvor mange poeng må du ha for Platinum da?)
 
30 enkeltlegs er godt nok. Dette kravet er langt lettere å oppnå for de som ikke reiser på dyre billetter. 15 enkeltlegs for sølv.
 
Hvorfor skulle AF kjøpe SAS når de allerede har SQ777 i sin hule hånd - han finansierer jo hverdagen til AF allerede.
 
Skall vi ta en jämförelse av bonusprog. i en egen tråd och låta den här omhandla rykteskvarnen?
 
Det jeg forsøkte å komme frem til er at jeg ikke helt skjønner at et eventuelt salg til AF, og et eventuelt skifte til SkyTeam ville påvirke så mange som man kanskje vil ha det til.
 
Back
Top