AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
Tyskland er da mye nærmere oss både kulturelt, geografisk og ikke minst økonomisk. Lufthansa må da være langt å foretrekke fremfor franskmenn...
Tyskland er da mye nærmere oss både kulturelt, geografisk og ikke minst økonomisk. Lufthansa må da være langt å foretrekke fremfor franskmenn...
SAS skal ha tatt kontakt med Air France KLM i bestrebelsene med å finne en bedre eierstruktur. Det skriver den franske avisen La Tribune
Pressetalskvinne Elisabeth Manzi fra SAS sier at konsernet befinner seg i en prosess hvor man ser på flere strukturelle muligheter og at disse samtaler føres løpende, skriver borsen.dk.
I følge Boarding er det SAS som har tatt kontakt med AF/KL. Dette er meget spennende synes jeg og mer intressant enn LH.....
Om det skulle skjedd så hadde det nok blitt status ganske fort, for da hadde alle mine flyginger blitt i en alianse siden det ikke er noen andre som gidder fly hit til TRD (ønsker meg BA). DY flyr selvfølgelig, men om man skal noe annet sted enn OSL så er det erfaringsmessig skjeldent at rutetider klaffer sånn kjempebra.
Jeg skjønner ikke helt "kravet" her inne om at SAS må holdes innen Star. Flyr man mye SAS, så klarer man vel event. å oppnå status i den andre alliansen, og flyr man mye Star, og dermed har nytte av nettverket til Star, skulle det vel bli mulig å få status der og. Jeg skjønner ikke hvorfor dette med allianse egentlig skal ha noe og si for et oppkjøp.
Synes det virker som om Skyteam er undervurdert! (Hvor er SQ 777?)
Vi har jo et meget godt flytilbud på Værnes tatt byen størrelse i betraktning synes jeg. Vi har 2 X AMS, 3 X CPH og X antall avganger til OSL med både DY og SK så det er overhodet ikke problemet å komme seg ut i den store verden, enkelt og effektivt. I tillegg kommer DY's direkteavganger til STN, RIX og PRG som går hele året gjennom.
Er jo lenger oppe i tråden . Glemte Platinum med 100 % ekstra poeng.
Siden JoeW utfordrer meg kan jeg nevne vi ( fruen og jeg ) hadde 51.541 basispoeng på FB i fjor og med 75 % extra gull gir dette 90.196 poeng. 10.000 mer enn det kreves for en tur til Tahiti..( 1.5 tur til Hawaii ). Nesten Sydney.
Hadde alle poeng vært opptjent på SK og vi hadde vært gull der med 25 % ekstra hadde vi fått 16.106 basispoeng. Nesten nok til to innenriks i Norge.
I TILLEGG HADDE VI BETALT MER FOR DISSE 16.106 POENG ENN VI GJORDE FOR 90.196.
Vi i røkla trives godt der vi er !!:lol::colgate:
Og en status som gir 50 % ekstra for sølv og 75 % for gull !
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.