Frankfurt T3 - Og utbygging av flyplassen

Glean EBG

ScanFlyer Gold
Noen som veit hvordan det ligger an med planene om utbygging av den nye påtenkte terminalen i frankfurt den skulle vel etter planen vert påbegynt i 2013.
Jeg klarer ikke finne noe nyere informasjon om denne utbyggingen kan det ha blitt utsatt på ubestemt tid?

Noen som veit noe mer?
 
Re: Frankfurt T3

Som en "tjuvstart" på T3 i Frankfurt planlegges en finger (G) åpne alt i 2020, tre år før resten av terminalen. Denne vil være tiltenkt lavprisselskap, som i starten da vil busses dit fra de eksisterende terminalene, frem til T3 åpner. Da vil også Skytrain gå hele veien rundt

http://www.flugrevue.de/zivilluftfa...uer-billigflieger-in-frankfurt-geplant/732430
Bis 2020 Flugsteig G für Billigflieger in Frankfurt geplant

Forstår jeg det rett vil den også åpne uten broer i første omgang?


FRA-Flugsteig-G.jpg.8593844.jpg
 
Re: Frankfurt T3

Hvor skal de gjøre av frakterene som bruker dette arealet i dag?
 
Re: Frankfurt T3

Mye fraktere som står her. I tillegg til fjernparkering av de som står hele dagen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Frankfurt T3

Om vi tenker på forbindelser til Hub, så synes jeg det er rart at kun TK flyr direkte fra OSL til Istanbul.

Jeg har stor tro på IST når den nye flyplassen er operativ om et par år. Den har god geografisk plassering for mange voksende marked og vil ha overlegen kapasitet.

Men muligens ikke så attraktivt for Norske passasjerer, som har forbindelser via andre steder allerede
og reiser til mer tradisjonelle destinasjoner (as in not Afrika, Sør-Amerika og området mellom Istanbul og New Delhi).

Lufthansa sammenligner FRA og nye Istanbul Airport:

In 2018, Istanbul will open its new airport. Initially, capacity will cover 90 million passengers per year; in the next few years, this is set to grow to 200 million.

As such, Istanbul will become the world’s largest airport and will push London, Paris, Frankfurt and Munich well into the shadows.
Also, due to nighttime flight bans, strict environmental requirements or comprehensive work protection law – things common in EU countries – are of little importance in Turkey.

Just like the Gulf states, Turkey will spare its aviation market from special levies. As a result, even more transfer passengers will travel via Turkey in the future.

https://politikbrief.lufthansagroup.com/en/policybrief-3-2017/#c2393

csm_grafik-4_1_e_fb645a7860.png
 
Re: Frankfurt T3

Jøss, hvor kommer det vannet fra.

Som bildet viser og som jeg så da jeg mellomlandet der så brukes jo de kommende plassene (uten broer) til en blanding av parkering av maskiner som står der halve dagen og fjernpark for Ryanair
 
Re: Frankfurt T3

Gravd såpass dypt at de har nådd grunnvannet. De legger så betong på bakken mens det fortsatt er vann der for å forsegle det, før de pumper det ut. Så det jobber da faktisk dykkere med å bygge ny terminal på FRA
 
Re: Frankfurt T3

Fraport har fått godkjenning til å starte byggingen av Pir G på den nye terminalen. Opprinnelig skulle denne komme i en senere fase men er nå fremskyndet med byggestart i 2019 og ferdigstillelse alt i 2021

Slik jeg forstår er den tiltenkt lavprisselskaper så mulig den da er noe enklere enn Pir G og H, som allerede er under bygging men først klare i 2023, som vel er da resten av terminalen åpner

http://m.atwonline.com/airports-routes/fraport-gains-approval-expansion-work

Frankfurt Airport operator Fraport has been granted a building permit for a new pier, which will ultimately be integrated into Terminal 3 (T3).


En fjerde pir (pir K) på den nye T3 ligger også inne i tegningene på et fremtidig tidspunkt
 
Re: Frankfurt T3

Vet någon vilka bolag som hamnar i T3 framöver? Kan det vara rimligt att de som flyger från T2 idag flyttar dit och LH integrerar T2 i T1?
 
Re: Frankfurt T3

Vet någon vilka bolag som hamnar i T3 framöver? Kan det vara rimligt att de som flyger från T2 idag flyttar dit och LH integrerar T2 i T1?

Ja, alle utenom Star og Lufthansagruppen flytter dit etter planen.

Terminal 3 skal etter siste plan åpne i 2026. Da flytter alle fra Terminal 2 over dit. Terminal 2 skal så stenges, også oppgraderes, før den fra 2029 står klar til å ta i mot Lufthansagruppen og Star. Da vil også Terminal 2 og 1 henge sammen airsiden. Så da han man virkelig muligheten til en lang gåtur fra ytterst på A til ytterst på E, når man skal ha transfer med Lufthansa

På høgtysk;
https://www.aero.de/news-46229/Flughafen-Frankfurt-legt-T1-und-T2-2029-zusammen.html

Fraport legt T1 und T2 für Lufthansa zusammen
 
Personlig syns jeg det er gøy å kjøre buss i FRA da man får se mange kjekke fly. Men man vil vel få bort endel bussing når T3 har åpnet og T1 og T2 blir koblet sammen?
 
Personlig syns jeg det er gøy å kjøre buss i FRA da man får se mange kjekke fly. Men man vil vel få bort endel bussing når T3 har åpnet og T1 og T2 blir koblet sammen?

T1 og T2 både er, og vil forbli, sammenkoblet med det lille toget. Skal også gå tog over til T3.

Og bussingen har jo stort sett hvert til og fra remote gates. Som nødvendigvis ikke forsvinner her med det første.
 
Tenkte kanskje at det ble nok kapasitet på stands ved terminal slik at man ungikk all remote parkeringen.
 
Personlig syns jeg det er gøy å kjøre buss i FRA da man får se mange kjekke fly. Men man vil vel få bort endel bussing når T3 har åpnet og T1 og T2 blir koblet sammen?

Det blir nok ikke så mye mindre bussing for LH og STAR selv med adgang til T2. T2 har kun 8 gates med jetway/ flybro og med tanke på all bussingen som allerede i dag foregår fra T1 av både med CRJ/ EMJ og B777/B747 så forsvinner nok ikke dette med det første.
Men for de som idag holder til i T2 og skal over på T3 så blir det nok en del mindre bussing da T3 vel er planlagt med 48 jetways/ flybro.

Så må jeg stemme i at det er gøy å kjøre buss blant alle flyene i FRA. Håper dette fortsetter.
 
Last edited:
Back
Top