Fraktfly styrtet på motorvei i Dubai (09/2010)

Re: Fraktfly styrtet på motorvei i Dubai.

Rykter på Airliners.net sier at det er en 747-200F.. Sjukt.

Edit: Fra UPS

Fra a.net ...

Confirmed it was a UPS aircraft. Confirmed mayday during 30L approach. Confirmed fire in the cockpit during mayday call. Unconfirmed N571UP (747-400F)

Avherald melder at det er sikkert en UPS 747 400, og de mener at det ikke er på noen motorvei:

http://www.avherald.com/h?article=4...611. Both crew perished in the crash.[/QUOTE]

Huff og huff, meg bekjent er dette første havari for en B747-400 F, korriger meg hvis jeg tar feil. Andre cargoulykken på kort tid i DXB.

Tragisk !
Ser ut til at Emirates boligkvarterene var tett på å ha fått flyet midt i bebyggelsen ifølge pprune tråden..

Det var ändå "tur" att det störtade där, 1kilometer till och han hade vart i diverse bostadsområden, det var riktigt nära silicon oasis där Emirates har boenden för sina crew, framförallt piloter och lite mer högre uppsatta inom Emirates. Frågan är om han medvetet har gått ner där för att inte offra liv i bostadsområden. Tråkig historia.

Trist! Må de hvile i fred. Begynner å bli mange flykrasj i år synes jeg...

Dette er en trist dag, har mange venner som flyr i UPS, "heldigvis" ikke 747. Men uansett en tung nyhet.

Det slår en hvilke tanker som må fare gjennom pilotene der de ikke kan lese instrumenter, ei heller se ut.

Dette er hull loss nr 49 med B747
Noe å frykte Men så har den jo flydd siden tidlig 1970-tall

Og da er spekulasjonene i gang rundt hvorvidt brannen ombord kan ha vært forårsaket av sprengstoff, ref. de siste dagers hendelser.

Gikk et skikkelig grøss i meg nå.
Tok en stund før jeg så at tråden heldigvis var gammel.
Dagen er fortsatt fin i flyverden :)

Back