• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fra Skavsta...

• Thread starter Thread starter NB
  • Start date Start date

NB

ScanFlyer Blue
til Boston!
3x ukentlige under høysesongen ifølge G-kraft

Rart med valget av NYO, men for all del positivt for Skavsta...

Hmm märkligt. Är det för många operatörer på ARN-USA nu? Man skulle tro att AY ville centralisera sina STO OPS. ARN brukar också ge rabbater till nystartade linjer.

Merkelig, ja definitivt. AY har jo ikke så god erfaring med NYO. Didn't see this one coming...

Ser at det er leisure flight flight nummer og maskin, noe som sikkert betyr 20K bag. allowance og kanskje også "beverages chargeable". Hvertfall en god idé å sjekke det før man booker.

Men kult men noe nytt og uventet!

det må være en charter? Finnair har jo ikke trafikkrettgheter til å fly regulært mellom Sverige og USA

2XXX-flightnummer er "scheduled leisure flights", altså charter flighter som har en fast schedule (ikke ad-hoc) og som et begrenset antall seter åpnes for salg i GDSer.

Tiderna ligger inne i Amadues som foeljer

UT

Finnair
AY 2429 Skavsta (NYO), Stockholm, Sweden 16:10
Logan Int'l (BOS), Boston, Massachusetts, USA
Terminal E 18:25
Non-stop
752 8h15min Thursday, June 16, 2005
Thursday, September 08, 2005 Thursday

Finnair
AY 2423 Skavsta (NYO), Stockholm, Sweden 18:15
Terminal E 20:30
Non-stop
752 8h15min Tuesday, June 14, 2005
Tuesday, August 30, 2005 Tuesday

Finnair
AY 2421 Skavsta (NYO), Stockholm, Sweden 20:50
Terminal E 23:05
Non-stop
752 8h15min Sunday, June 26, 2005
Sunday, September 04, 2005 Sunday

Retur

Finnair
AY 2422 Logan Int'l (BOS), Boston, Massachusetts, USA
Terminal E 00:20
Skavsta (NYO), Stockholm, Sweden 13:40
Non-stop
752 7h20min Monday, June 27, 2005
Monday, September 05, 2005 Monday

Finnair
AY 2430 Logan Int'l (BOS), Boston, Massachusetts, USA
Terminal E 19:40
Skavsta (NYO), Stockholm, Sweden 09:00+1 day(s)
Non-stop
752 7h20min Thursday, June 16, 2005
Thursday, September 08, 2005 Thursday

Finnair
AY 2424 Logan Int'l (BOS), Boston, Massachusetts, USA
Terminal E 21:45
Skavsta (NYO), Stockholm, Sweden 11:05+1 day(s)
Non-stop
752 7h20min Tuesday, June 14, 2005
Tuesday, August 30, 2005 Tuesday

Hvor sjekket du det? Om noen har ekte Amadeus, og prøver å booke, så kommer det opp under segmentet i PNRen før man avslutter den, om det er kun 20K.

Det var en bekant paa jettravel haer i Monaco som tittade paa det aat mig. Skall se om jag kan faa en elektronisk kopia.

Det kommer altså upp som info text under sjælva segmentet i PNRen, men det førsvinner så fort man avslutar den (ER, ET). Det dyker alltså inte upp på en print av en PNR, men om man tar en skærmprint omedelbart efter man har bokat segmentet, så skall det stå dær.

Hoppas du førstår vad jag menar.

Originally posted by CK
det må være en charter? Finnair har jo ikke trafikkrettgheter til å fly regulært mellom Sverige og USA

de har jo haft rettigheder mellem CPH JFK, er du sikker på at den ikke gælder for hele skandinavien.

Dette er vel noe av det samme som ruten til Canada...(Toronto ?) bare litt ukjent destinasjon....trodde Finnair var store på Arlanda jeg....

AY prøver å ta opp kampen med Icelandair som jo flyr daglig fra ARN til Boston....

Originally posted by EB
AY prøver å ta opp kampen med Icelandair som jo flyr daglig fra ARN til Boston....

Nu är jag inte med i svängarna, du har inte lust att utveckla det där lite grann?

mvh alf

Icelandair flyr hver dag fra både OSL, CPH og ARN til flere byer i USA...med et lite stopp på Sagaøya...

Back