Hei,
Hvis en reiser fra Mexico til Houston og videre til Canada- vet dere om man må gjennom immigration i Houston, eller er det en form for transit seksjon på Bush flyplass ?
Transfer i Houston er ganske enkelt når du kommer med en internasjonal flyvning og skal videre internasjonalt. Dersom begge flyvningene er med United blir baggasjen sjekket inn hele veien, og du trenger ikke å hente den ut i Houston.
Når du ankommer må du gjennom passkontrollen. Her er det en egen skranke kalt "One Stop" for passasjerer i internasjonal transit. Deretter går du ned en etasje og kommer rett til transfer innsjekk. Uten baggasje går du bare rett igjennom og tar rulletrappa opp til sikkerhetskontrollen.
Hele prosessen bruker å ta 30 minutt eller mindre.
Jeg bruker å dobbeltsjekke all info som virker unormal så da jeg fikk info fra Continental om at bagasjen skulle rett gjennom i Houston så kontaktet jeg informasjonsavdelingen for Houston og spurte om det stemte at man kunne dra rett gjennom i transit uten å fortolle innsjekket bagasje. Etter at de hadde sjekket med syvende far i huset så sa de at alt måtte fortolles, det var ingen unntak.Merkelig, ikke det som står i TIMATIC'en som vi bruker på innsjekk, der står alt, uansett må tollklareres
I LAX har bagasjen min gått gjennom de gangene jeg har hatt samme flightnummer til og fra LAXI LAX fra PPT to år tidligere gikk alt igjennom med AF uten problem...:spin