Jeg jobbet jo som AFIS-fullmektig ved ENHA så dette vet jeg noe om.
Stickeren er fra 1989 for det var det eneste året ScanCraft hadde flyrute. Widerøe hadde jo beflydd ruten et drøyt år før Torghatten ulykken(6.5.88) da de miste en Dash7 (LN-WFN).For å dekke opp kapasitet så besluttet de å stoppe Hamar ruten i juni 88. ScanCraft var jo et flyverksted hvor eieren (Kåre Lyslid) omkom i en flyulykke med en C206 ved Sørkjosen noen år tidligere. De nye eierene besluttet å leien Twin Otter med mannskap fra Island ,men brukte nesten et år på få seg et AOC. Ruten gikk dårlig og øknonomien var så skral at da de endelig begjærte oppbud, så haddde de ikke penger til å betale gebyret for å få en skiftesamling.
Til etteretning så var Hamarfly inne med "ruteflyging" noen år senere med en Beech90 men det gikk også veldig dårlig.