FR skriver til SAS-kunder

Originally posted by imm

Oppsøkend kontakt til konkurrentenes kunder er helt normalt i de fleste bransjer.

Jeg får for eksempel telefon fra andre banker enn min egen bank. Jeg får telefon fra forsikringsselskap, ja, og da vi skulle selge hus, ringte de jammen fra et eiendomskontor og tilbød oss å selge gjennom de istede for de vi hadde allerede valgt.
Hvorfof det er mer forkastelig at et flyselskap kontakter andres passasjerer skjønner ikke jeg.

Du blander inn ting som ikke har relevanse til saken. Det er forskjell på oppsøkende markedsføring og oppsøkende markedsføring basert på andres fatale situasjon.

Du blir vel ikke kontaktet av andre banker den dagen din bank har en personellstreik og henvendelsen gjelder at du heller burde velge en bank som ikke streiker?

Nåja, Ryanair har väl aldrig varit känt för sin moderata, väl avvägda och högklassiga (a la Guldägget i Sverige) marknadsföring. Tvärtom, ju grövre desto bättre tycks man resonera hos FR.
Att däremot hävda att FR inte får några affärsresenärer på strejken tror jag är helt fel.
Titta på rutten Stockholm (OK Nyköping/Västerås) till London. Där har FR en större andel än både BA och SAS. Alla dessa FR-resenärer är inte bara turister...
Annars så kan jag bara säga att det är tråkigt att SAS anställda ska fortsätta att underminera sina framtida anställningar. Förståelsen för strejken är inte särskilt stor i Sverige (tror jag). Själv är jag glad att jag är inbokad med Finnair på måndag och inte SAS!!

Edit:tryckleif

Originally posted by MartinL

Originally posted by imm

Oppsøkend kontakt til konkurrentenes kunder er helt normalt i de fleste bransjer.

Jeg får for eksempel telefon fra andre banker enn min egen bank. Jeg får telefon fra forsikringsselskap, ja, og da vi skulle selge hus, ringte de jammen fra et eiendomskontor og tilbød oss å selge gjennom de istede for de vi hadde allerede valgt.
Hvorfof det er mer forkastelig at et flyselskap kontakter andres passasjerer skjønner ikke jeg.

Du blander inn ting som ikke har relevanse til saken. Det er forskjell på oppsøkende markedsføring og oppsøkende markedsføring basert på andres fatale situasjon.

Du blir vel ikke kontaktet av andre banker den dagen din bank har en personellstreik og henvendelsen gjelder at du heller burde velge en bank som ikke streiker?

For det første er det svært sjelden streiker i denne bransjen. Og skulle det dukke opp en konflikt er det flere aktører i markedet slik at konsekvensene for kundene ikke er i nærheten av det de SAS ansatte klarer å skape. Bare så synd at det ikke er større konkurranse i SAS sitt primær marked.

Det må være helt okay at konkurrerende selskap utnytter alle mulige lovlige situasjoner som måtte oppstå for å kapre nye kunder. Du mener vel ikke at konkurrentene skal ta "time out" hver gang SAS har en streik gående???

Originally posted by imm

Når jeg har bestilt en SAS billett, så har det aldri skjedd at Ryanair har ringt meg og kommet med et tilbud at jeg flyr med de istendenfor....

Originally posted by Jan

Ryanair fisker i rørt vande hos SAS
Lavprisselskabet tilbyder 20.000 billetter til en kr. pr. stk. til SAS destinationer og skriver direkte til en af de største SAS kunder, som er utilfreds med strejkerne.

"Det er da ikke mærkeligt. Vi har gjort det samme i Storbritannien, da British Airways strejkede, og i Italien, når Alitalia strejker."

Sådan kommenterer Nordeuropa chefen, Wilhelm Hamilton, at Ryanair nu i Sverige tilbyder 20.000 svenskere at rejse til SAS-destinationer for en krone på grund af den strejke, som lammer en betragtelig del af den svenske flytrafik.

Ryanair generer sig heller ikke for at kontakte chefen for Electrolux, som i går i Dagens Industri luftede sin utilfredshed med SAS.

Brevet indledes med ordet "broder" og er holdt i en kammeratlig tone: "Jeg har forstået, at du er urolig over en strejke i SAS og ser dig om efter et nyt flyselskab. Jeg vil bare lige fortælle lidt om Ryanair," skriver han.

Kilde: Takeoff.dk

Ikke så lidt fræk spørger du mig :angry:

Det er til å SPY av - helt absurd .

Jeg kommer aldri til å benytte selskapet Ryanair i mitt liv og grunnen for det er at du får aldri billetter eller flyturen gratis eller til en euro osv, de skal ha NOK for et eller annet - det finnes ikke et flyselskap som IKKE tjener penger på sine tjenester.

Jge har SAS eurobonuskort eller medlemskap - det laveste du kan få, men har selvsagt spart opp til noen turer og bl annet til chp, hvor jeg betalte 4-500 kr i avgifter )( i 2002) - så det er ikke gratis å benytte poeng heller.

Ryanair - en stor bløff.

Jan

Originally posted by imm

Det er så store forskjeller på Ryanair og SAS - kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Jan

Originally posted by OSLflyer

Originally posted by MartinL

Originally posted by imm

For det første er det svært sjelden streiker i denne bransjen. Og skulle det dukke opp en konflikt er det flere aktører i markedet slik at konsekvensene for kundene ikke er i nærheten av det de SAS ansatte klarer å skape. Bare så synd at det ikke er større konkurranse i SAS sitt primær marked.

Det må være helt okay at konkurrerende selskap utnytter alle mulige lovlige situasjoner som måtte oppstå for å kapre nye kunder. Du mener vel ikke at konkurrentene skal ta "time out" hver gang SAS har en streik gående???

over hode ikke timeout, men om du leser de andre innleggene mine her så skjønner du at jeg mener at det er umoralskt å rette en spesifik og intens markedsføringskampanje rettet mot en annens tragiske skjebne!

Back