FR og Lidl i skjønn forening i Sverige

The Ticketor

ScanFlyer Dusty
FR og Lidl i skjønn forening i Sverige

Fra Boarding http://www.boarding.no/art.asp?id=28547

Lidl og Ryanair samarbeider i Sverige

Lavprisgigantene Lidl og Ryanair gjør et felles markedsfremstøt i Sverige. Fra den 15. oktober kan personer som kjøper dagligvarer for minst 100 kroner ( svenske) booke flybilletter hos Ryanair for én svensk krone pr. stykk - pluss skatter , avgifter og gebyrer.

Tilbudet gjelder for perioden frem til den 21. oktober, skriver market.se.

Kampanjen , som man håper skal trekke flere kunder til Lidl-butikkene i Sverige, starter mandag den 15. oktober klokken 08.00.

Butikkjeden Lidl og Air Berlin gjennomførte høsten 2006 en lignende kampanje på det britiske markedet.

Re: FR og Lidl i skjønn forening i Sverige

Dette er jo egentlig en god match. Forretningskonseptene er sammenlignbare og fargene passer sammen :D

Ja, de to fortjener hverandre... Handler ikke på Lidl heller jeg så... ^_^

Originally posted by KennethGS

Lidl har en del spennende varer, og også en del bra varer. :old Men fargen på posen gjør at jeg unngår å handle der. Blir litt det samme som med RyanAir...

Originally posted by AirbusTero

Originally posted by KennethGS

Lidl har en del spennende varer, og også en del bra varer. :old Men fargen på posen gjør at jeg unngår å handle der.

<avsporing><ironi>
Nordmenn altså... Det er en liten Ludvig i de fleste, "Lidl, det er fali' det" :huh:
</ironi></avsporing>

Hilsen,
Laurenz

Hm, jeg har handlet på lidl og handlet FR. Hva gjør det meg da? Men jeg har aldri flydd verken lidl eller fr...

Jeg handler på Lidl nesten hver gang jeg er et sted hvor det fins en slik butikk - og jeg flyr med Ryanair når jeg skal ut av landet:old

Jo, jag tror att många som handlar på Lidl gärna flyger med Ryanair. Lågt pris är det viktigaste säljargumentet i båda fallen.
Man kan ju inte heller ge vare sig Lidl eller Ryanair designpriser för vacker interiör eller stora estetiska upplevelser ;)
OT: Men om det finns ett Lidl i närheten, prova deras glass (is). Både chokladglassen och jordgubbsglassen i 1 litersföråackningar är både billib och av HÖG kvalitet. Samma gäller magnumkopiorna. Flera av mina vänner går till Lidl enbart för att handla glass (och möjligen tysk korv)...
Själv handlar jag på Lidl någon gång i kvartalet, just glass och korv både i Sverige och i Spanien.

Har handlet der 1 - en gang, og det må vel bortimot den styggeste butikken jeg noen gang har sett. Rema 1000 ser ut som den feinsmecker / delikastesse-butikken i forhold! ;)

Om det har noe for seg? Tja, jeg er ikke sikker på hvor mye det vil bety for noen av dem.

Men når det er sagt, Lidl har bragt en god del nye varer inn på det norske markedet, og de har definitivt sine gode sider i utvalget.

Jepp, jeg er en av de som handler på Lidl, og har oppdaget at de varene man alltid har kjøpt, ikke er de beste. Nytt er uvant, men jammen om jeg går tilbake til O`boy etter å ha vent meg til Lidls kakao. Men bevares, Lidl er en stygg butikk. Men sånt bryr jeg meg svært lite om. God mat, og billig. Da jer jeg fornøyd! Samme med fly. Trygt og greit, går når det skal, og kommer frem når en skal. På kortere turer spiller det liten rolle med masse (for meg) unødvendig dilldall.

Synes dette var et artig påfunn, men sånne ting er vel sikkert ikke lov i Norge.

IMM

Var inne på en Lidl-butikk i Tyskland en gang for å kjøpe en flaske vann i sommervarmen, men fikk STRENG beskjed om at det gikk selvsagt ikke an å kjøpe bare EN flaske. Nei, her selger vi bare six-packs.
Damen var meget hissig og pratet rasende fort på skarpt tysk.
Men honningen deres er god.

De selger i hvert fall både små og store vannflasker enkeltvis i Norge betydelig billigere enn andre butikker. (Uten at jeg ønsker med det å reklamere for dem).:rolleyes:

Butikkene er stygge, men det er vel overkommelig når man ikke skal ha spesielle ting.

Har litt følelsen av at noen av varene deres er litt... hva skal jeg si... lavkvalitet?
Syltetøyet deres f.eks smaker utrolig søtt og kunstig. Ikke mye bærsmak.

Virker som om mange her er like opptatt av LIDL som RyanAir :) , og det er jeg også, så jeg får slenge meg på: Har hatt tilgang på en LIDL-butikk rett over jobben et års tid. De har en del gode tilbud, og en hel del bra og en del brukbare produkter. Men også en hel del dårlig, etter min mening.

På plussiden: Svært god og billig iskrem av typen "Magnum" etc - denne er laget i Belgia og har blitt best i test i VG. Stort utvalg av gode yoghurter, spesielt drikekyoghurt, som nesten ikke finnes hos Tine, men som jo er svært populært på kontinentet. Også mange typer smakstilsatt kesam, mange med lite fett. Bra utvalg av tyske gode pølser, dog er disse dyre pga importavgiftene. Jeg gleder meg også over å kunne få Eplerose eplecider fra Brænne i Volda i butikken - betydelig bedre og friskere enn tilsvarende Mozell. De har også et utmerket utvalg av rimelig og god pizza av den italienske typen. De har også en brukbart og billig innen sjokolade, og også innen kjeks er utvalget fristende. Kjøper også en del billig dusjsåpe etc der. Ikke minst: Billig frukt og grønt.

På minussiden: På Grønland er det uendelige køer nesten hver gang. Butikken er rotete og stygg. Av produkter som har vært uspiselige har vært noe hermetisk sild, pizza med tykk bunn som var 90 prosent luft,.. Ellers er butikken rotete og lite innbydende. Dessuten er klientellet som handler der litt under "standard" - og som nevnt, jeg liker ikke den grusomme fargen og utstrålingen dette gir på posten. Kall meg gjerne snobb, men jeg liker faktisk ikke å bli sett gående med en Lidl-pose. ^_^

"Ellers er butikken rotete og lite innbydende..."

Da skulle du ha vært i de nybygde butikkene jeg har besøkt: Mjøndalen, Horten, Sandefjord, Porsgrunn og Grimstad. God plass og ryddig vareplassering, bortsett fra opplegget med gamle/nye tilbudsvarer, som kommer to ganger i uken.

Jeg har ingentig imot å vise meg noe sted med en bærepose fra Lidl, blant annet fylt opp med noen av de varene du skryter av.

Men ombord hos Ryanair kjøper jeg aldri noe!

Nå er jeg faktisk positiv overasket over den generelt positive holdningen som mange her har. Jeg handler selv mye på Lidl men som "importert arbeidskraft" anser jeg meg selv litt inhabil.
Det er en del produkter som Lidl har som jeg har savnet siden jeg flyttet fra Nederland. Fint at jeg får kjøpt det igjen. Ellers syns jeg vareutvalget er bra og kvaliteten er generelt god. Selvfølgelig med untak men ikke mer en i "vanlige" norske butikker.
Stygg? Tja, butikken passer vel ikke helt inn i det Norske landskapet nei. Det syns jeg er en stor tabbe.

Hilsen,
Laurenz

Back