Fotokonkurranse Flyprat

Re: Fotokonkurranse september 2010

Å hærrejul hvor vanskelig kan det være å sette igang en fotokonkurranse...?
...
Noen må da bare ta fatt og starte denne konkurransen uten å spørre alle medlemmene om råd...? Da får man jo meninger som spriker i alle hærrans himmelretninger og alt koker bort i kålen.

Jeg frekventerer forumet bare sånn av og til, og har vel høyst sannsynlig ikke noe i en slik konkurranse å gjøre, så ikke la meg ødelegge stemningen. Men jeg mener..., en fotokonkurranse..., hvor vanskelig kan det egentlig være??

Ser ut som det er omtrent like enkelt å være fotokonkurranseleder som moderator her. :lol: Siden det ikke er store flotte biler eller velfylte bankkonti i Sveits på premielisten er det vel bare å forsøke et opplegg en måned, og evt. et annet opplegg en annen måned. Konkurranseleder har meldt seg frivillig, og hvis han gidder å administrere dette så burde folk sende inn og la han trekke opp hovedlinjene. (Var ikke akkurat folk i kø for å organisere dette, og diskuterer man litt mer nå så blir det mer diskusjon enn konkurranse)

Kjør i gang er mitt forslag! Når konkurransen avsluttes så kan man jo diskuter erfaringer og justeringer. Lykke til og måtte beste mann eller kvinne vinne "Heder og Ære".

(Nei, dette er ikke sagt med modratorhatt!)

Sier meg enig med Discus nå. Flere ideer er sendt inn, og jeg er ganske sikker på at Hermann vet, sånn ca ihvertfall, hvordan han skal organisere konkurransen. Mer diskusjon og uenigheter vil nok bare føre til usikkerhet og muligens irritasjon, og det er selvsagt ikke bra for konkurransen, eller Hermann for den saks skyld. Eventuelle forbedringer/endringer mener jeg heller bør gjøres neste måned. Vente til den 20.ende, og svi av stemmeseddelen på best mulig måte ;)

Last edited:

Fotokonkurransen er nå godt i gang og flere bidrag ligger nå klare til den tyvende september. Jeg har nå et system jeg velger å bruke. Det er bare å sende inn!

Lykke til!:)

Heisann godtfolk. Siden dette er premiere på fotokonkurransen, gir jeg bort en liten flyrelatert sak til vinneren av september fritt hjemsendt i posten. Håper på mange gode bidrag sendes til Hermann SF.

Nydelig Cato :) Nå er vel første posten redigert slik at retninglinjene er riktige, ikke sant Hermann?

Nydelig Cato :) Nå er vel første posten redigert slik at retninglinjene er riktige, ikke sant Hermann?

Samtlige punkter med unntak av den siste er riktige. Den tar jeg en beslutning på når alle bidrag er sendt inn og innsending stenges.

OK! Takk skal du ha :) Bidrag sendes inn når man har bestemt seg, hehe ;)

Da er det snart bare én dag igjen og delta. Det er bare og sende inn bidrag, det er premier på gang!:)

Jeg lurte på om reglene ble slik at du IKKE trengte å ha tatt bilde i samme måned? Det står jo ikke noe om det i 1. posten din om akkurat dét. Kan du avklare dette for meg? Litt viktig ettersom jeg sitter her med mange titusentusen bilder og har funnet ett, men som jeg tror er fra en annen måned...

Alt avklart og bidrag innsendt! Takk for et hyggelig initiativ - både til Hermann først og fremst, men også de som stiller med premier!

Re: Fotokonkurranse Scanair

Frist for innsending denne måneden som forrige den tyvende (20)! Håper på mange fine bidrag også denne i oktober. Det er fint og få samlet mange flotte bilder i en og samme tråd!:)

Premier venter også!

Minner om at fristen for innsending til månedens utfordring er i kveld, søndag, kl. 23:59!:)

NÅ starter innsending for fotokonkurranse Året 2010, og fristen er 15.12.2010 kl. 23:59. Denne gang er det ingen spesifikk tema, det er bare ønskelig med så flest bidrag som mulig. De fem beste fra "desemberavstemningen" går videre til finalen og muligheten til å få å vinne konkurransen "Årets bilde"

Bildet må være tatt i 2010, ikke nødvendigvis nå i desember.

(!)
Altså, frist for innsending til desemberkonkurransen er 15.12.10 kl. 23:59. Avstemningen vil da holdes oppe til 20.12.10. De fem beste bildene (det er brukerne som bestemmer) går videre til en egen konkurranse "Årets bilde", hvor avstemingen holdes oppe til midnatt nyttårsaften.

Hvis noen har noen form for premier etc. er det bare å kontakte meg.

Og la meg presisere, jeg gjør dette kun for å lage litt stemning og hygge - ikke for å holde et strengt og veldig formelt nivå:)

Spørsmål: Må bildene som sendes inn være av faktiske fly eller kan man bruke flymodeller også?

Spørsmål: Må bildene som sendes inn være av faktiske fly eller kan man bruke flymodeller også?

Flyrelatert kompis, så her er det bare å bruke hjernen. Flytog, flybuss, pax, terminal, contrails, crew, flymodeller, bagasje +++ Det er så uendelig mye som er flyrelatert.

Alt kan brukes ja, moro å se hvor mye forskjellig som kan dukke opp. Selvsagt er jo et "fly" det første man kommer på, men det er som du sier ENGM_911, det finnes mange interessante temaer der ute!:)

Back