• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fotografer: Hvilke utstyr har dere...

Canon 300D
-Canon 18-55
-Sigma 70-300

Minolta Vectis S-100
- Minolta 35-70

Mustek D35

Og så har jo P910i'n kamera da..

Canon EF 70-200 2.8L USM
Tokina 19-35/3.5-4.5 HLD
Sigma 70-300/4-5.6

.....og så har man i teorien en Canon D60 med vertikalgrep om det noen sinne kommer tilbake fra verksted!!!!!!! :lol

Og i tillegg til forrige post i denne tråden fra meg -

ADD one Canon EOS 20D med 17-85mm IS USM

Originally posted by Scanor
utstyrs liste pr nuh:

Canon 300
Sigma 55-80
Canon IXUS III <-digital

Ønskeliste:
Canon D20 evt 300 D (har noen bedre forslag, har ikke noe imot å kjøpe brukt)
Canon/sigma/tamron opp til 500 MM
80-200 MM

Tripod
Bag
All the bells and wistels ;)

1 premie i Lotto....

Har litt å tilføye på lista her. Ny utstyrsliste er som følger

Canon 300 (analog)
Sigma 28-80 F4.5-5.6 DL Macro
Sigma 70-300 F4.5-5.6 APO Macro
Hoya 58MM polariserende filter.

Kamraet lades med Kodak Ultra 400ISO.

På ønskelista står fremdeles 300D,evt hvis noen skal kvitte seg med en 10D eller D60 hadde ikke dette vært å forakte heller.

Originally posted by Andrev
Nå er forresten 300D å få til spottpris, 6950,- med objektiv. Ny modell er nok like rundt hjørnet, men neppe til den prisen. Og 300D blir jo ikke noe dårligere kamera av at det kommer en ny modell...

Prata med en kar på japanphoto på strømmen her forrige dagen, han sa at det skulle være lansering av Canon 350D , 17 feb, alle detaljer om selve kamraet var hemlige,men introprisen ville ligge på ca 11000.

Jeg regner med at 300D vil forsvinne fra butikkene ganske snart. så da er det bare å belage seg på mer sparing *sukk*

Er det noen som har noe erfaring med Olympus E1 ? Er selv noksaa nysjerrig paa nyskapningen (det er et SLR bygget fra grunnen som Digital), og har meget gode erfaringer med Olympus baade analogt og digitalt.......

Selv har jeg:

-Olympus OM-1
-Olympus OM-4
-Zuiko 75-150mm
-Zuiko 50mm 1.4
-Zuiko 28mm
-Olympus D320
-Sony P52

Jeg regner med at 300D vil forsvinne fra butikkene ganske snart. så da er det bare å belage seg på mer sparing *sukk*

evt finne noen som skal selge et slikt kamera brukt :)

Originally posted by LCH78

evt finne noen som skal selge et slikt kamera brukt :)

Nja det er ikke så veldig mange som selger de der. Holder oppsyn med de aller fleste stedene, de som selger dem, lar dem ikke gå for mindre en 80% av innkjøp.

tilbud og etterspørsel vettu :) Kom mange brukte 10D på markedet når 20D kom og samme var med 1D når 1DmkII kom :)

Originally posted by LCH78
tilbud og etterspørsel vettu :) Kom mange brukte 10D på markedet når 20D kom og samme var med 1D når 1DmkII kom :)

Nja så ikke så veldig mange her til lands,men jeg har sjekket litt på Ebay og der ligger det jo hundrevis. Beklageligvis er det de ferreste som vil sende dem over til Norge og Europa i det heletatt har jeg sett.

Canon 300D/BG-1E Vertikalgrep
Canon 18-55 F3.8-5.6 USM
Canon 70-200 F4 L USM
Canon 1.4 Extender
Canon 380 Speedlight
Sigma 28-135 F4-5.6 IF Macro

Sigma 70-300 F4-5.6 APO

2x Sandisk Ultra II 1 gig CF
1x Dan-Elec 512 mb CF

4 x BP-511 batterier

Diverse filtre og annet styr.

Lowepro minitrekker AW fotoryggsekk (utrolig å mye en får plass til i den greia der)

Replying to Topic 'Fotografer: Hvilke utstyr har dere...'

Eg har:

Hus: Canon EOS 20D
Ekstra utstyr: Battery grip BG-E2
Objektiv: Canon EFS 17-85mm med Tiffen 67mm UV protector
Sigma DL Macro Super 70-300mm med Hakuba 58mm Polarizer
Minnekort: Compact Flash Pro 80x 2GB

:up:

og her er mitt utstyr:

http://www.lch78.net/utstyr.htm :devil

Digitalt: Nikon Coolpix 995

Analogt: Canon EOS1n HS
Caonon EZ 540 blitz

Men har ingen linse til kameraet for tiden. Hadde en EF 85 1.2L USM (knallgod), men den ble solgt til fordel for en tur til Karibien (med Virgin Atlantic).
Har også en standard 28-80 men den er istykker...
Så har noen liggende en god linse, så si ifra da!

IMM

trur jeg har en 28-90mm liggende å samle støv en plass i leiligheta her da.. ikke akkurat noe topp objektiv da (standard Canon) :)

edith: var faktisk en 28-105mm fra Sigma jeg hadde :) samt en Tokina 80-400mm (men denne har en feil så den må nok til rep før AF'en funker, aner ikke om det g¨r ant å fikse og hva det evt koster).

Jeg har en 28-80 Canon som jeg ikke trenger lengre. Pris 500 med porto

Mitt utstyr er :
Canon 300D
Canon 28-135 IS USM
Canon 75-300 USM
Canon 50mm F1,8
Speedlite 580 EX

For å følge opp meg selv fra før i tråden; jeg ha nå et års erfaring med XD.no, og kan berette at de er veldig hyggelig og serviceinnstillt, og at de har vært hurtig hver gang jeg har hatt med de å gjøre. På kamera-fronten har jeg ende D70'en med en 24-120mm AF-S VR fra i fjor, nå komplementert med en D200 og en 18-200mm som brukes til det meste, og gir meg bilder somer alt annet enn rævva.

bkk_lh_744_stjert.sized.jpg

PS: vårens prosjekt er å skaffe seg et brukendes stativ, og se om jeg kan ta meg råd til en 300mm AF-S VR... *sikle*

Har fått oppgradert mitt utstyr litt siden sist. Har blitt en

Canon EOS 300D med sigma 18-50 linse og 55-200 linse til. Har anskaffet meg en 550EX blitz som jeg fikk tak i meget rimelig på bruktmarkedet. Har fremdeles gode gamle owershot S50'en. Fint kamera å ha når en ikke gidder å drasse med det store eller når fruen skal på tur.

Det beste kjøpet jeg har gjort er imidlertid den på bilde under. Jeg ble så lei av at ungen skulle låne mitt kamera hele tiden. Så slumpet jeg over en ixus 300 på nettet. Til en pris av 550 kroner for kamera, to bærevesker, ekstra batteri samt 128 MB CF kort, så fant jeg ut at det måtte være et røverkjøp. Når ungen fikk sitt eget er det blitt helt slutt på mas etter å låne mine kameraer når hun skal på turer etc. Kan virkelig anbefales for andre med unger i rette alderen å kjøpe et pent brukt et på nettet.

LCH78 : Jeg ser på utstyrslisten din at du har en Canon EF 50mm II/1,8. Har vurdert litt å kjøpe en slik. Er du fornøyd med din ?

Attachments

• view.jpg
    view.jpg
    47.6 KB · Views: 28

Originally posted by SK384

LCH78 : Jeg ser på utstyrslisten din at du har en Canon EF 50mm II/1,8. Har vurdert litt å kjøpe en slik. Er du fornøyd med din ?

Joda, er fornøyd med min jeg. Er dog ikke den mest brukte linsa mi da, men er kjekk å ha :)

Back