Fotoføljetong - Alfabetbilder - flyplasser

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Fotoføljetong - Alfabetbilder - flyplasser

Inspriert av albabettråden, utfordrer jeg alle til å legge ut bilder fra flyplasser. La oss prøve å holde oss til alfabetet og begynne med AA. Det er snakk om IATA-koder her og det første jeg fant var AAL - Ålborg

AAL.jpg

Re: Fotoføljetong - Alfabetbilder - flyplasser

AMS ... skal se om jeg finner et bedre bilde senere... :P
4144_204348625603_767550603_7163674_7506454_n.jpg

AMS ligger laaaangt nede i alfabetet Even92LN. Kanskje på tide med en oppfriskning? ;p

Derfor kommer AB her (langt foran AM). Legger vi til Z og får ABZ blir det Aberdeen også kjent som Dyce (eller Port-adhair Obar Dheathain)

ABZ.jpg

Derfra er det ikke langt til ACC - Accra ... Her et stemningsbilde av tårnet, som huser opptil flere korrupte byråkrater. Var inne der med en stor bunke cash for å betale landingsavgifter..

010.jpg

Hadde ikke noen med AC eller AD, så da blir det AES

Airport_KGL_001.jpg

Like etter AES kommer AEX (Alexandria, LA) ... (Denne terminalen er nok ferdig nå)

Attachments

• AEX.jpg
    AEX.jpg
    73.8 KB · Views: 856

Dere har det da så travelt, rakk ikke å få inn ACH engang! :)

Attachments

• ACH_1.jpg
    ACH_1.jpg
    136.8 KB · Views: 788

Det var heller ikke helt sant at jeg ikke hadde noe på AC - her er neste etter ACH, Alderney (ACI)

ACI_tower.jpg

ALF er jo Alta og her er et bilde som viser gammeltårnet sammen med LN-RNE som da ennå het "Alta". Nå er begge borte, men minnene lever.:old

LNRNEALF-1.jpg

Bildet er tatt på nettopp AAR

AAR.jpg

Synes det her er helt fint...Herligt at se, at nogen "gider" gøre det...
Så Kjell-Oskarog alle jer andre...Keep it up....for jeg vil nemlig gerne forstætte med at de dine fine billeder, fra mange finurlige steder...Tak for det
Hilsen
Ole

Siden AAR ble nevnt sist.

Nyere bilde, fremdeles AAR og Sun Air

Attachments

• _MG_9643_2.jpg
    _MG_9643_2.jpg
    66 KB · Views: 645

Fra det høye nord til det høye sør, AKL

AKL.jpg

ACE (Lanzarote/Arrecife/GCRR) hører vel også til blant de tidlige i alfabetet...her på vei mot LTE VOR (på og full prosedyre for ILS RWY03).

1DSC_0493.jpg

Siden vi har hatt både AK, AL og AM - så tør jeg prøve meg på ANX. Et politisk korrekt bilde, som ikke avslører de høyst hemmelige militærbygningene og rullebanene.... ;) Tru om det er lov å legge ut bilde av bare rullebanen (tatt mens flyet snudde)?

5330842266_1192543cbb_z.jpg

Da drar vi litt lenger i østerled til AMI. MoutainDew har vel vært der etter meg. Dette er fra 1995.

AMI.jpg

Hmm, fem dager uten aktivitet på denne. Jeg husker en tid da det kom like mange bilder i slike føljetonger i døgnet som i hele tråden - skremmende utvikling. Men vi fortsetter ufortrødent videre med nabolandet - må ikke glemme svenskene.

ARN.jpg

Hmm, fem dager uten aktivitet på denne.

Det gikk så frøktelig fort i begynnelsen (AA) så jeg hang ikke med, men våger meg allikevel med denne: AAR/EKAH/Aarhus

20.jpg

Back