Originally posted by petru26
fin-fint objektiv dette. Lagd for digital og to ED-glass. Lys-strekt og godt, ikke verst minste fokuserings-avstand (0.95m). Ikke av de dyreste i utgangspunktet, så hvis du klarer deg med 200MM (jeg veit jo ikke hva du har fra før..), så er dette et bra kjøp det.
Originally posted by Tommy777
Jeg har bydd 132.50 USD for linsa, er det et bra kjøp?
Originally posted by BU049
Jeg fant en tråd om objektivet på nikonians.org forumet.
http://www.nikonians.org/dcforum/DCForumID6/15500.html#0
Jeg har bydd 132.50 USD for linsa, er det et bra kjøp?
Er objektivet brukt, eller er den ny?
En ny 55-200mm koster $169.95 hos B&H.
Originally posted by petru26
fin-fint objektiv dette. Lagd for digital og to ED-glass.
Originally posted by petru26Lys-strekt og godt, ikke verst minste fokuserings-avstand (0.95m). Ikke av de dyreste i utgangspunktet, så hvis du klarer deg med 200MM (jeg veit jo ikke hva du har fra før..), så er dette et bra kjøp det.
Enig at det ikke er særlig lyssterkt, men det er vel en grei start?
Siden det var såpass billig, er det ikke verdens undergang dersom jeg har bommet litt?
Hvilket objektiv fra rundt 50-70 til 2-300 anbefaler dere som et meget bra objektiv til en D80 og hva bør jeg betale for det.
Takker så mye for hjelpen
Originally posted by Scanor
Helt ok objektiv det der. Skal du ha bedre må du over på proffserien til Nikon evt Sigma sin EX serie.
Ett alternativ til det objektivet er Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG, dette objektivet har vunnet flere av de testene jeg har sett for consumer objektiver og regnes som optisk veldig bra. Den har imidlertid en sykt træg autofokus og bygg kvaliteten er ikke helt den store. Men sånn alt i alt funker den veldig greit.
Originally posted by Scanor
Ett alternativ til det objektivet er Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG, dette objektivet har vunnet flere av de testene jeg har sett for consumer objektiver og regnes som optisk veldig bra. Den har imidlertid en sykt træg autofokus og bygg kvaliteten er ikke helt den store. Men sånn alt i alt funker den veldig greit.
Originally posted by Trety
Men et lite tips, jeg har begynt å blende det ned ettersom dybdeskarpheten når det går i auto er ganske stusselig. D50'n (og jeg antar D80) har svært lite støy uansett om den går i 200 eller 400 ISO, så da blir det ofte bedre å sette opp ISO-verdien når man spotter.
Har sett på disse to, lurer egentlig på hva som er forskjellen og om prisforskjellen er verdt det. Får jo selvsagt begge objektivene på Ebay mye billigere..
Nikon 70-300 Alt 1
Alt 2
Originally posted by ph-ndr
Alterntiv 2 er det "nye" objektivet og har VR (vibrasjonsreduksjon) og AF-S (kjapp fokus), og er vel og IF-G (intern fokus, ingen blender-ring) og ED (bra glass). Et bedre objektiv.
-A
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.