• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forumet har fått en filmstjerne

Re: Forumet har fått en filmstjerne

Men tror du skal forhøre deg med de som eier flyet før du evt legger ut video på internett.

Det tror jeg er lurt:) Tror alle selskaper vil vite hva som eventuelt legges ut på nettet av ting som angår selskapet, uansett hva det er.

Mountaindew:
Når C172 er back in buisness på dasstømming, så skal vi nok få til noe!
Vi har jo allerede hatt mange fine episoder med det.. ;)

Tripple-seven:
Haha..
..du må begynne å ta med videokamera når du arbeider med meg!
Du husker sikkert låsingen av aileronbus på MD80'en vi hadde på
TRM hangaren - ler fortsatt når jeg tenker på den.. ;)

Ellers var jeg ikke klar over at det var throttle setting som låste
døren - mente jeg husket fra en test jeg var med på for en tid
tilbake siden at det var fuel shutoff som styrte dette.
Du er Tekniker og jeg er lærling, jeg ligger meg flat og unnskylder!

Neste gang vi skyter en slide på OSL - send meg en SMS - du har nummeret mitt!! :71:

F35Landing:
Jeg er helt enig i at man skal få bekreftet fra flyselskapet at det er i orden
at man legge ut filmer av ulike ting man gjør på flyet, som kan enten
skade selskapets omdømme, media kan bruke til noe negativt, eller er
informasjon som går utover flysikkerheten.

Ellers mener jeg at disse filmene her vser informasjon som er viktig at pax
er klar over - og at det ikke er noe i veien med å laste de opp på forumet.
Dette er jo faktisk informasjon som kan redde liv i nødsituasjoner!

Last edited:

Når vi er inne på dette med nødutgang ved vingen... følgende episode skjedde for ca et halvt år siden (737): Jeg sitter ved nødutgangen en gang jeg skal reise tilbake til Trondheim etter et opphold hjemme. Flyvertinna kommer bortom og spør om jeg vet hvordan jeg åpner nødutgangen.

Jeg sier
"Tja, jeg tar der nede" og demonstrerer løst i lufta;
"... og tar tak i håndtaket der oppe" er alt jeg rekker å si før nabo-passasjeren til venstre for meg bryter ut (høyt) "Du må ikke FINNE PÅ åpne den nå?!?" -Jeg vet ikke om jeg ble flau på hennes vegne eller mest irritert :)

Neste gang vi skyter en slide på OSL - send meg en SMS - du har nummeret mitt!! :71:

Tripple-seven: Du kan gjerne sende en sms til meg også. (Hvis du fremdeles har nummeret mitt)
Så stiller jeg opp med kameraet mitt hvis jeg er på OSL :colgate: (Hvis du ikke vet hvem jeg er så jobbet du, Karl Anders og jeg sammen på LN-BRV i jan/feb 07)

Da jeg var på jobb idag så var det en Transwede Avro RJ70 inne hos oss med reg SE-DJP.

De fyrte av en slide, og jeg var så heldig at jeg fikk filmet det........med mobilen :( en SE W880

Om noen vet om det er noen medieavspillere som kan spille av .3gp filer?

ph-ndr: har du mulighet til å få lagt ut en liten snutt igjen? Hvis det da er noen mediaprogram som støtter 3gp. Filen er IKKE stor, 173kb.

Da jeg var på jobb idag så var det en Transwede Avro RJ70 inne hos oss med reg SE-DJP.

De fyrte av en slide, og jeg var så heldig at jeg fikk filmet det........med mobilen :( en SE W880

Om noen vet om det er noen medieavspillere som kan spille av .3gp filer?

ph-ndr: har du mulighet til å få lagt ut en liten snutt igjen? Hvis det da er noen mediaprogram som støtter 3gp. Filen er IKKE stor, 173kb.

Last opp filmen der du lastet opp den forrige så skal jeg se hva lurt vi kan få gjort. :)

-A

Jeg er helt enig i at man skal få bekreftet fra flyselskapet at det er i orden
at man legge ut filmer av ulike ting man gjør på flyet,......

..

Son f.eks. bruk av veldig grovt verktoey..?? :love

.

LN-MOW: Det var ikke film - kun bilder!! ;)

BSSW: Hvorfor i svarte %#/(¤!" har ikke jeg en melding på mobiltelefonen min med spørsmål om å komme bort å kikke?!

LN-MOW: Det var ikke film - kun bilder!! ;)

BSSW: Hvorfor i svarte %#/(¤!" har ikke jeg en melding på mobiltelefonen min med spørsmål om å komme bort å kikke?!

Du har nå fått sms

Telefonen min er nede for tiden..
..har sendt mail til NetCom med spørsmål om hvor jeg skal sende den for å få reparert den..
..på NetCom sin regning!
Den er kun 6mnd gammel, og nå er skjermen med inverterte farger,
og "Tastelås på" har lyst i ca. 40min nå..

Her er filmen

Det ser ut til det ikke er lyd (jeg får ikke frem noe lyd ihvertfall). Jeg klarer ikke å spille den av i WMP, men den funker i VLC media player. Jeg beklager dårlig kvalitet, men den ble tatt opp på en mobil.

Jeg vil takke Niclas i Malmø Aviation for at jeg har fått lagt den ut på nettet, og Günther som åpner døren og hopper ut (ny filmstjerne? :D).

Back