• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forumet har fått en filmstjerne

Utflyttet

Ute på tur
Forumet har fått en filmstjerne

Som oppfølging på en annen tråd om nødutganger så vil vår eminente SpeedBird her på godt bergensk forklare hva som må til for å komme seg ut når det trengs:

737-Classic

Nødutgangen på en 737-NG

Så får vi se om maskinen den ligger på har nok båndbredde. ;)

-A

Re: Forumet har fått en filmstjerne

Kjempekjekk demonstrasjon!:up:

Kjempekjekk demonstrasjon!:up:

Jepp. Er det mulighet for å oppfordre til å få andre demonstrasjoner?

Og, jeg synes dette var hendig, jeg trengte å få noe hjelp i å generere last på maskinen som server filmene, men dere har ikke toppet ut på mer enn 140mbit så langt. :p

-A

:D MEGET bra :exclaimation:exclaimation:exclaimation Dette er mye bedre enn å lese nødinstruksen i flymaskinen, og er svært lærerikt for meg som ikke kan slikt. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å åpne en utgang bare for å prøve, men dette er lærdom å ta med seg dersom man skulle komme opp i en situasjon hvor man må åpne en nødutgang på 737 Classic/NG.

Skal vi også få se A320:question::question:^_^

Laster den opp på Youtube i dette øyeblikk så du slipper problemer med lagringsplass!

Artig post! Sist gang jeg satt ved nødutgang spurte flyvertinna om jeg visste hvordan jeg skulle åpne, men da var jeg ikke sikker. Men nå kan jeg jo si at jeg har lært det av Speedbird :)

Hos SAS forklarer de deg faktisk hvordan du gjør det (hvertfall på mine to siste flighter med dem). Nå kan jeg evt. svare "mener du sånn?", før jeg åpner døra :colgate:

Hos SAS forklarer de deg faktisk hvordan du gjør det (hvertfall på mine to siste flighter med dem). Nå kan jeg evt. svare "mener du sånn?", før jeg åpner døra :colgate:

Jeg opplever sjeldent det hos SAS og har vel ihvertfall 10 flighter på nødutgang med dem de siste året og kun en gang har de forklart og spurt om jeg vet hvordan man gjør det på ca 50% av turene

Last edited:
  • Like
Reactions: CK

Jeg opplever sjeldent det hos SAS og har vel ihvertfall 10 flighter på nødutgang med dem de siste året og kun en gang har de forklart og spurt om jeg vet hvordan man gjør det på ca 50% av turene

Hvor sitter du da? På mine flighter, har de kun forklart det til personen ved vinduet..

Hvor sitter du da? På mine flighter, har de kun forklart det til personen ved vinduet..

På nødutgang ved vinduet. Er min "faste" plass;) Nå er det riktignok stort sett MD-80 og SAS DK jeg flyr med så kanskje de har litt andre rutiner enn NO, men mener å huske at jeg ikke har blitt spurt på mine SAS NO flighter heller

Laster den opp på Youtube i dette øyeblikk så du slipper problemer med lagringsplass!

Det var ingen problem med lagringsplass, og ei heller båndbredde. Jeg hadde bare håpet vi skulle få klint til med 400+ mbit i bruk, ikke leke med et snitt under 100mbit. :p

-A

Og hvordan føler filmstjernen om å bli rikskjendis på YouTube?

Jeg tenkte det samme... Har videoene blitt lagt der uten samtykke?:8:

Jeg har ikke blitt spurt, men så er det ikke jeg som vises i videoen heller da.

Men for ordens skyld, jeg har ikke noe imot det. Men Speedbird får svare for sin del.

Forstod det slik at det var planen siden youtube var med i diskusjonen, men jeg vil selvsagt fjerne den umiddelbart dersom det ikke er ønskelig.

Setter den som privat foreløpig

Back