Forsvaret skal hente hjem skadde

Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Den kan ihvertfall fly OSL-AUH (Abu Dhabi) nonstop
Med dagens vær er det ca. 6timer og 30minutter...Den kan ta med ca 20,5 ton fuel og bruker 15,7 ton....Men det kan være andre routinger som blir brukt...

Og, slik jeg ser det er AUH-HKT = Flytid på 6timer 5min ......Tripfuel 12700 .....Men det er ogsaa en guess....
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by BU595


Den kan ihvertfall fly OSL-AUH (Abu Dhabi) nonstop
Med dagens vær er det ca. 6timer og 30minutter...Den kan ta med ca 20,5 ton fuel og bruker 15,7 ton....Men det kan være andre routinger som blir brukt...

Ifølge OSL.no som nå er oppdatert blir det BRA1253 0700 i morgen til Phuket via Zahedan.
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Bommet litt på routing...Det blir via ZAH/Zahedan....

29dec
OSL0600 ZAH1235
ZAH1320 HKT1920
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by BU595


Bommet litt på routing...Det blir via ZAH/Zahedan....

29dec
OSL0600 ZAH1235
ZAH1320 HKT1920

Blir veldig glad om du sender en mail eller privatmld med evt flightplan på disse når de blir fila. Kunne sikkert ha gjort dette selv via IPPC, men finner ingen ICAO kode for Zahedan.. :sarc
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by OSL Inside


Originally posted by BU595


Bommet litt på routing...Det blir via ZAH/Zahedan....

29dec
OSL0600 ZAH1235
ZAH1320 HKT1920

, men finner ingen ICAO kode for Zahedan.. :sarc

OIZH
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Hvor ligger ZAH/Zahedan?
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Da har ETD blitt flyttet fra 0600z til 0900z - tar nok sikkert litt tid å "bygge" om innmaten på denne kjerra..

Noen som sitter inne med info angående hvilke fly som skal ta seg av nødhjelp sendingene? Ifølge Røde Kors er det snakk om nærmere 30tonn og det tar ihvertfall ikke TUI med nedover..
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by OSL Inside

Da har ETD blitt flyttet fra 0600z til 0900z - tar nok sikkert litt tid å "bygge" om innmaten på denne kjerra..
(...)

Det er helt sikkert ikke riggingen i seg selv som forsinker - uten at jeg kan gå inn på detaljer er det en rimelig kjapt utført jobb. Man venter nok på mannskap eller annet utstyr. Hvis det ikke er iranerne det står på.
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

MYT sender jo fly til HKT uden PAX - det ville vel være oplagt at fylde de fly med cargo=nødhjælp. Et af dem skulle jo flyve OSL-BLL-SHJ-HKT den 30dec. den ville jo være oplagt (BLL er normalt en stor udskibningshavn for nødhjælp)
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by OSL Inside


Originally posted by BU595


Bommet litt på routing...Det blir via ZAH/Zahedan....

29dec
OSL0600 ZAH1235
ZAH1320 HKT1920

Blir veldig glad om du sender en mail eller privatmld med evt flightplan på disse når de blir fila. Kunne sikkert ha gjort dette selv via IPPC, men finner ingen ICAO kode for Zahedan.. :sarc

Hvordan hadde dere tenkt å finne en flightplan på IPPC?:p
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by seilfly

Hvordan hadde dere tenkt å finne en flightplan på IPPC?:p

Hæ?

Enten så vet du ikke at det faktisk er mulig, eller så antar du at MIL chartere ikke blir fila gjennom IPPC?

Hva er det du ikke forstår?
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

SAS sender flere -800 til BKK 29/12.....
Bl.a en fra OSL, SK9047
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by seilfly


Hvordan hadde dere tenkt å finne en flightplan på IPPC?:p

Forresten.. sånn:

DEPARTURE: ENGM
DESTINATION: OIZH
CALLSIGN: BRA1253
SOURCE: FPL
EOBT: 0412290900
ROUTE: SUTOK UP607 TEB UN623 LOVIK UM996 MOGRI UW538
KW UL32 LI UW538 GANRA UL980 TAMAK/K0828S1110
B145B ER/K0824S0810 B145B TESMI/K0830S1110
B494 MEBOS B143L NESAD/N0448F370 B143L KASUM
UR321 ULDUS/N0450F390 UP867 BJD G775 LUDAX
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by OSL Inside
Originally posted by seilfly
Hvordan hadde dere tenkt å finne en flightplan på IPPC?:p
Forresten.. sånn:
Såså, gir ned ett hakk. Det der et ikke en komplett flightplan, det du ser der er kun "flightplan-ruta". Better luck next time. :)
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Vil bare ønske alt godt for alt personell som er invorlvert i denne type flyvinger. Både her hjemme og der ute. God tur!
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Dette er de første charterflyene som kommer hjem til OSL, men de er vel fulle av passasjerer som skulle hjem uansett. Det må nok settes opp ekstra kapasitet nå.

30.12.2004
Sharjah Phuket DK 814 1720 MyTravel

01.01.2005
Billund Sharjah, Phuket DK 816 0725 MyTravel
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

noen som planlegger å fly ruta i FSim eller?

Bare lurer.
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by LN-ATC


Originally posted by OSL Inside
Originally posted by seilfly
Hvordan hadde dere tenkt å finne en flightplan på IPPC?:p
Forresten.. sånn:
Såså, gir ned ett hakk. Det der et ikke en komplett flightplan, det du ser der er kun "flightplan-ruta". Better luck next time. :)

Da kunne jeg tenkt meg å vite forskjellen på den flightplanen du ser i systemet ditt og det som ligger på IPPC?

De har ihvertfall vært rimelig identiske alle de gangene man hører og ser hvor flyet virkelig flyr?
Så tror ruten flyet skal fly er veldig riktig?
 
Replying to Topic 'Forsvaret skal hente hjem skadde'

Originally posted by Chainly
Da kunne jeg tenkt meg å vite forskjellen på den flightplanen du ser i systemet ditt og det som ligger på IPPC?

De har ihvertfall vært rimelig identiske alle de gangene man hører og ser hvor flyet virkelig flyr?
Så tror ruten flyet skal fly er veldig riktig?
Det du får av informasjon på IPPC er kun de opplysningene som dreier seg om ruta. Andre elementer, som skal til for å kalle dette en flightplan, blir ikke opplyst. Det er poenget...
 
Back
Top