Fin debut som Senator, ble oppgradert til biz på HAM-ZRH med Helvetic. Kan aldri huske å ha blitt oppgradert til noe som helst hos SAS gjennom 15 år med gull...
God dag herfra. En ting jeg lurer på.
For neon dager siden kjøpte (overtok) Someone en leiebil, og Someone har litt peiling på økonomi.
Martin har kjøpt bil, men jeg vet ikke hvilken avtale han hadde (kjøpe eller leie).
Hva er best økonomisk å kjøpe en bil eller leie en bil.
Alle vet at en bil er en "stor" utgiftspost, pengene som du setter i en bil få du ikke tilbake (som f.eks. hus der du mest sannsynlig får alle penga tilbake når du selger huset).
Jeg har undersøkt en del angående å lei en bil, men hvorfor er det så stor sum man må ut med i starten. Og det er kun leieavtale på nye biler (ikke på 2-4 år gamle biler).
Og ikke liker jeg investere i ting som faller i verdi.
Det heter forresten å lease. Leie er noe du gjør på ferie.
Det er leasingbiler med 0 i innskudd også. Og også «ny» leasing på brukte biler eller som jeg gjorde, overtok en som ville/måtte ut av en leasingavtale.
Om det lønner seg vet man ikke før man er ferdig med bilholdet. Men jeg tør påstod at jeg hittils har kommet bedre ut på å lease vs eie. Og ikke liker jeg investere i ting som faller i verdi.
Noen av oss fokuserer på nytelsen av å kjøre i mellomtiden…bilhold skal vi vel aldri tenke på som en fornuftig investering annet enn i glede og nytelse.
Det er en vanskelig øvelse å kombinere med barn [emoji2957]