Første rapport fra ny Business hos SAS på Flyprat - 11 flygninger med SK og 2 med UA

Re: Første rapport fra ny Business hos SAS på Flyprat - 11 flygninger med SK og 2 med

Flott lesning på en søndag dette. En skikkelig detaljert rapport med masse flyvninger, flere flytyper, en del tekst som er godt sammensatt og ikke minst masse flotte bilder. :) SAS har truffet blink med sine nye kabiner ser det ut til. Moderne og stilren utførelse som mange passasjerer nok vil sette pris på. :)

Flott rapport så langt, ser frem til resten. :)

Re: Første rapport fra ny Business hos SAS på Flyprat - 11 flygninger med SK og 2 med

Da fortsetter moroen med tur til Paris, bilder og informasjon fra henholdsvis San Francisco + Paris samt en avsluttende konklusjon.

SK 236 SE-RJS "Sigvalde Viking" 737-76N Sete 1A SAS Plus

Da er det klart for rapportens siste tur og den går til Paris. Reiseruten fortjener en forklaring før jeg går løs på selve beskrivelsene. Utreise via Gardermoen er et greit valg og med tidlig avgang får man mye ut av torsdagen. Så er det nok flere her inne som rister godt på hodet av valget for hjemreisen. Jeg kan starte med å si at jeg ikke er uenig med dere. Når billetten ble booket kostet det imidlertid vesentlig mer å fly via København enn Oslo både i Go og Plus. Derfor går returen via Oslo og ikke København som er den beste løsningen for oss i distriktene. Vi vil vel alle slippe unna å hente bagasje, gå gjennom tollen og ny sikkerhetskontroll på Gardermoen. Men til syvende og sist er det pengene som rår. Neste gang får jeg bestille tidligere og komme meg via den danske hovedstaden.

Med avgang klokken 06:10 sier det seg selv at man må stå opp ukristelig tidlig. Jeg triller inn på parkeringsområdet P9 omtrentlig 50 minutter før oppsatt avgangstid. Etter en liten gåtur i kulden får jeg ombordstigningskortet i hånden og sender mitt ene kolli av gårde. Det er vel nesten unødvendig å si at jeg er eneste i Fast Track? Noen fordeler må vi ha såpass tidlig på morgenkvisten.

Ombordstigning starter allerede klokken 05:35. Jeg kommer meg om bord og finner denne utsikten.

For en gangs skyld blir det en ny registrering i boken med SE-RJS. Dørene lukkes 06:00 som er ti minutter før oppsatt rutetid. Tre damer og en mann ombord i dagens kabinbesetning hos bolaget. Go ser fullstappet ut. Jeg har ledig midtsete, noe de andre i Plus også får gleden av. Det er to rader Plus på denne flygningen. Selvsagt er det avgang fra den faste Oslo-gaten 29, en real klassiker hos SK.

LN-NIG står på nabogaten og fryser. De grønne måkene fryser også på morgenkvisten.

Maskinen til København skal ha de-ice før oss. Dermed tar denne prosessen noe tid, før vi kommer opp oss i luften rundt kl 06:30 fra rullebane 17.

Purser og den kvinnelige flyvertinnen serverer den sedvanlige frokosten.

Utsikten denne morgenen er helt i toppklasse, særlig når bolaget stiller med winglets.

"Sigvalde Viking" dumper ned på Gardermoen et par minutter etter oppsatt rutetid. Syv minutter over syv parkerer vi ved gate 11, noe som betyr en trivelig gåtur til utenriksdelen av Gardermoen. Rene påsketrimmen for meg dette her, men det er bare sunt.

SK 835 737-783 LN-RRN "Solveig Viking" Sete 1A SAS Plus

Jeg rekker et toalettbesøk og et glass vann i loungen før det er avmarsj mot gate 44. Vel fremme ved gate 44 går det ikke mange minuttene før mannen i skranken slipper meg om bord som første individ.
Basert på været er det ingen tvil om at jeg skal fly Soooolveig Viking i dag.

I døren ønsker to kvinnelige pursere velkommen. Siden jeg får en rad for meg selv, er det mer interessant å sjekke tilgjengelig husrom enn beinplass.

I Go er det for øvrig bortimot fullsatt denne skjærtorsdag. Det er tre rader Plus om bord med tre passasjerer totalt. Purser melder om 115 passasjerer om bord til resten av besetningen. Vi pusher ut klokken 07:54 og den svenske kapteinen lover oss en flytid pålydende to timer mot den franske hovedstaden.
På Gardermoen bruker man 1R for take off på morgenkvisten. En minibuss fra British Airways fyker av gårde før det blir vår tur.

Etter hvert slukkes skiltet med fest setebeltet og besetningen fyrer i gang dagens servering. I tillegg til de to purserne er det en yngre mann i kabinbesetningen. Den sedvanlige frokostboksen kommer opp her også. Heldigvis får jeg tilbud om ytterligere drikke og en ny runde med rundstykker. Det blir en smoothie på meg og en flaske vann uten at dette skaper protester hos damene som serverer i front.

Jeg synes at besetningen starter turen veldig bra. De er raske til å rydde når jeg har boss liggende. Men, de er dessverre en del av den berømte gardinmafiaen hos SAS. Bildebevis foreligger som så mange ganger før.

Jeg forstår at besetningen ikke kan være ute i kabinen hele tiden. Men seriøst SAS. Dette er en flytur på to timer. Jeg er ingen kravstor mann, men jeg forventer faktisk at dere spør om passasjerer i SAS Plus ønsker noe mer å ha. Det blir for dumt å trekke frem truslene om at vognen kommer bare en gang.
Etter hvert dumper vi ned på fransk landjord.

Det fine med Charles de Gaulle er at det finnes flymaskiner i alle mulige former og farger. Her har vi godeste HS – TUB fra Thai som koser seg ved gate.

Dette er ikke den eneste Airbus 380 jeg observerer. Kameraten Malaysian Airlines står også parkert her nede.

United på vei til IAD.

Til slutt finner vi oss en gate og dokker inn omtrentlig akkurat på rutetid. Jeg takker for turen og finner veien mot bagasjebåndet. Overraskende nok er mitt kolli ett av de første som dukker opp etter 15 minutters ventetid med fri Wifi.

SK 834 737-883 LN-RPL "Svanehvit Viking" Sete 1F SAS Plus

Etter en langhelg i den franske hovedstaden kom tiden for å komme seg hjemover. Jeg sjekker som vanlig inn gjennom applikasjonen til SAS. Gjennom wideroe.no finner jeg ut at det blir LN – RPL og LN – RRX som skal ta meg tilbake til Vestlandet. Det blir tog ut til Charles de Gaulle, noe som fungerer greit nok. Heldigvis er det ingen som streiker.
Jeg finner skranken for SAS Plus/EuroBonus Gold/EuroBonusDiamond og sjekker inn. Dernest settes kursen mot piren som SAS benytter som heldigvis er køfri i Fast Track. Loungen på CDG er ikke den store opplevelsen, men jeg sitter der noen timer.
Det er ikke bare jeg som skal hjemover til Skandinavia..

Man kan aldri vite hva som serveres i SAS Plus, så litt mat i loungen er på sin plass for oss sultne bergensere.

Når klokken nærmer seg 13:30 tusler jeg mot gate 77 der dages SK 834 står oppført med avgang fra. Hei på deg Svanehvit Viking:

Lufthansen hilser fra sete 1F.

Beinplassen er helt grei, men det er langt verre i bredden når treseteren fylles opp av et ektepar.

Uheldigvis er mannen høflig nok til å ta midtsetet i stedet for konen. Kunne dere ikke bare ha byttet? Jeg liker uansett det faktum at karen vil være en real gentleman.

Klokken 13:51 melder purser boarding komplett. De franske karene på bakken har imidlertid ikke lastet all bagasjen på dette tidspunktet. Maskinen er helt fullsatt denne dagen med 2,5 rader Plus.
Kabinbesetningen består av en rutinert purser sammen med tre andre kvinner. Kapteinen lover en flytid på 2 timer og 10 minutter der vi skal tilbakelegge 1198 kilometer mot Oslo. Dørene lukkes først klokken 14:09.
Vi kommer oss opp i luften bak en Boeing 777 fra Air France som skal på langtur. Purser og den ene flyvertinnen kommer med denne her til oss i Plus.

Innholdet ser slik ut.

Smaksmessig er vel det ingen høydare. Særlig kyllingen føles noe dvask, mens resten er greit nok i seg selv. Når jeg først har betalt for maten, skal det ned i magen. Det meste går ned hos meg uansett smak. Siden bilen venter på Flesland er det vannkjøret og Colakjøret for meg.

Mens crewet på vei ned fra Oslo ikke leverte som forventet, kan jeg ikke ta denne gjengen på noe. Gardinen benyttes minimalt og besetningen er synlige i kabinen under nesten hele flygningen. Flyvertinnen kommer flere ganger bort til meg og spør om jeg vil ha noe mer å drikke eller spise. Jeg takker høflig nei, men jeg har fått tilbudet hvis det skulle melde seg et behov. Resten av turen går med til skriving på rapporten før dette dukker opp

Omtrentlig 25 minutter forsinket dumper vi ned på Gardermoen og finner gate 39. Crewet får selvsagt takk for turen og god service fra meg på veien ut. I ankomsthallen hersker det et latterlig kaos med 5-6 flygninger på hvert (!) bagasjebånd. Når klokken bikker 17:10 dukker omsider bagasjen min opp. Det blir ikke flere runder med transfer på Gardermoen, da må det være fryktelig rimelig sammenlignet med andre alternativer.

SK 281 737-683 LN-RRX "Ragnfast Viking" Sete 1F SAS Plus

I gullskranken er det ingen kø for å levere fra seg bagasje. Fast Track er folketom og jeg peiser rett gjennom. På tavlene lyser det SK 281 med avgang fra gate 26. Det skulle bety en 30 – 35 minutter i innlandsloungen.
Siden magen begynner å bli sulten, kjører jeg det nærmeste man kommer middag i loungen.

Jeg får akkurat med meg at Alexander Kristoff vinner Flandern Rundt. Det har blitt noen sportsopplevelser i den innenlandsloungen etter hvert.

Heldigvis er det stille og rolig i dag.

Etter hvert trasker jeg bortover til gaten. Bergenserne er allerede i kø, men jeg kommer meg nærmt podiet. Dessverre starter ombordstigning fra andre siden. Det går et par banneord inni meg. Flere statuskunder blir oppgradert til Plus i gaten.

Maskinen blir helt smakkfull. Det er 2,5 rader med Plus og resten sitter i Go. Ikke det at jeg forventer noe annet i disse påsketider.
Beinplassen er grei når man sitter på 1F. Selv om det kommer en dame i midtsete, synes jeg det er fryktelig trangt i bredden.

I cockpit sitter det to kapteiner denne ettermiddagen. Captain speaking lover 40 minutter flytid til verdens navle fordelt på 325 kilometer.
Norwegian har tydeligvis kommet seg på beina etter streiken.

I kabinen er det en rutinert kvinnelig purser, en ung flyvertinne og en svensk mannlig steward. Jeg får det jeg ønsker når de kommer rundt med trallen, til og med den berømte vannflasken kommer uten problemer eller diskusjoner.

Resten av turen forløper uten spesielle hendelser. Ragnfast Viking dumper ned på Flesland et par minutter etter oppsatt rutetid og dokker inn ved gate 29. Prioritert bagasje kommer selvsagt helt til sist etter nærmere 20 minutter. En slukøret herremann finner bilen og triller hjem i leiligheten. Moroen for denne gang er offisielt over.

Takk for en interessant rapport!!!

San Francisco
Jeg liker å kjøre bilder og utdypninger fra destinasjonene til sist. Dette er vel smak og behag. Uansett synes jeg at det er på sin plass å dele litt bilder fra oppholdet.
Når man er på guttetur drikkes det ikke appelsinjuice til frokost. Vi kjører selvsagt mimosa selv om klokken bikker 10:00 AM.

Slik ser Bay Bridge ut i dagslys.

San Francisco er en vakker by, selv på en dag der det er overskyet.

Reisekamerat og jeg bruker føttene til å utforske San Francisco. Ingenting er som å spasere rundt i en by med sjel. Etter hvert kjenner vi tørsten komme. Hva er vel da bedre enn å ta seg en Moscow Mule?

Når vi tar beinene fatt igjen foreslår reisekamerat at vi stikker opp i Coit Tower. Coit Tower ligger i nabolaget Telegraph Hill. Det går busser opp hit for de som ikke er like spreke til beins. Inngang koster 5-6 dollar og er definitivt verdt et besøk for oss tilreisende.
Dette er tatt før vi går inn i selve tårnet.

Golden Gate tar seg bra ut selv om ikke været er helt i førsteklasse denne dagen. Derfor utsetter vi gåturen til Golden Gate med en dag.

Downtown San Francisco har en del høye bygninger den også.

Det neste stoppestedet vårt er nede i Italian District. Her blir det pizza og mer påfyll av kjølende drikke for to tørste karer.

På kvelden legger vi inn et besøk hos Mikkeller Bar. Adressen her er 34 Mason Street og link til hjemmesiden deres finnes her: http://www.mikkellerbar.com/. Dagens ølmeny ser slik ut:

Ikke bare har de godt øl, men de kan jammen meg servere burgere også.

Neste dag er været glimrende. Vi bestemmer oss for å gå frem og tilbake til Golden Gate. Solkrem glemmer vi imidlertid, ikke akkurat et sjakktrekk. Joda Alcatraz – vi skal innom deg også mens vi er her.

Golden Gate. For en vakker dame du er i solskinn.

På vei opp på broen og utsikt inn mot San Francisco.

To sultne karer krever en del mat. Siden man er på ferie innvilges det flere utskeielser enn normalt. Her er en annen burger som vi kjører i oss.

Dernest er det tid for å besøke Alcatraz. Dette er utsikten vekk fra San Francisco i en nydelig kveldshimmel.

Slik ser det altså ut inne. Jeg kan på det sterkeste anbefale å ta en av disse turene som går på kveldstid slik vi gjorde.

Ikke akkurat det mest moderne biblioteket. Jeg tror jeg foretrekker lesesalen på høyskolen sammenlignet med dette.

For mitt vedkommende blir det ikke mye penere enn dette her. Golden Gate i en fantastisk solnedgang.

Downtown San Francisco vil heller ikke være noe dårligere enn Golden Gate.

Når vi kommer oss på land igjen, feires det med rødvin og and. Morsomt nok får vi oss en gratis dessert.

Til frokost dagen etterpå kjører vi kraftkost. Det hjelper når pilsen koster 3 dollar stykket.

Lombard Street lyser opp i finværet. I stedet for å kjøre nedover tok vi heller gåturen. Jeg kan trygt anbefale det også.

Ironisk nok er det den internasjonale vaffeldagen mens vi er i San Francisco. Hva er vel da bedre enn å ta seg en tur innom den norske Sjømannskirken? Definitivt verdt et besøk for gode vafler, en kopp kaffe og god prat med gjengen i besetningen. Beliggenheten er i tillegg helt nydelig.

Dette er tredje gang jeg er i San Francisco. Likevel har jeg ikke tatt Cable Car tidligere. Endelig er det på tide å fullføre oppdraget. Jeg kaprer en plass i fronten der jeg liker meg best.

Fredagen går det tøft for seg. Moscow Mule utvikler seg til å bli favorittdrinken utover i oppholdet. Her kan dere se en god variant fra fredagskvelden.

Dessverre nærmer turen seg slutten. Reisekamerat setter kursen for IAD sent lørdag kveld. Jeg tar inn på Best Western Hotel Plus Grosvenor for den siste natten siden flyavgang er 06:04 søndag morgen. Slik ser rommet ut.

Paris

Dessverre er ikke været det beste i Paris under oppholdet. Jeg bor hos min kamerat som studerer ved HEC, en liten togtur fra Versailles.

Utsikten fra Sacre Ceur.

Selv på en dag som fint kunne passet inn i værmønsteret i Bergen, er det en rekke med folk i området.

Vi får med oss den lille Triumfbuen på veien. På grunn av noen gode regnbyger tar vi denne og Louvre på avstand.

Versailles besøker vi om lørdagen. Togstasjonen kunne godt fått seg en oppussing her.

Slottet til solkongen utenfra. Noe mange turistbusser akkurat her, så min kamerat tok meg heller med utenfor lysløypene etter hvert.

Konklusjon

Gjennom de forskjellige reiseopplevelsene har jeg opplevd alt fra veldig god service om bord til mindre god service om bord. Jeg har både fått sjokolade, muffins, chips og vannflasker uten problemer fra kabinbesetningen når jeg flyr SAS Plus. SAS Go er ren transport og ikke noe mer enn det. Uttellingen med ledig midtsete er for meg særdeles god etter at softblock ble gjeninnført. Sitter man i Plus i tillegg utenom de verste ferieavviklingene, ligger du godt an til ledig midtsete. Flere crew hos SAS er dessverre for glade i gardinen på kortdistanse. Andre crew imponerer med full maskin slik som gjengen hjem fra Paris.

Når det kommer til langdistanse synes jeg gamle SAS Business er et greit produkt. Man merker at det nye serveringskonseptet ikke er tilpasset den gamle kabinen. Det er problematisk når du er ferdig med forretten før alle har fått den på bordet (jeg spiser heller ikke så raskt). Purser på SK 907 har jeg flydd med tidligere, og jeg skal ikke utelukke at servicen steg et par hakk for meg sammenlignet med andre.
Den nye langdistansekabinen synes jeg er helt glimrende. SAS har tenkt i de praktiske baner og detaljene er outstanding. For meg som er 1,84 på sokkelesten gikk det smertefritt å sove fire timer over Atlanterhavet på vei hjemover. Maten er god og velkomponert. Servicemessig er SAS godt over gjennomsnittet på langdistanse. Jeg har personlig aldri hatt et dårlig crew på langdistanse hos bolaget. Klarer du å kapre ett av disse setene som står nærmest vinduet, synes jeg du får en privat opplevelse. Det eneste minuset kan være at serveringen tar noe lang tid med det nye servicekonseptet. Jeg holder muligheten åpen for at dette er noe som kan forbedres etter hvert. Priority tag på bagasje er noe som ikke fungerer i Norden, men utelukkende kun i utlandet.

Den beste serviceopplevelse på turen stod faktisk purser mellom New York og San Francisco for. Han var ekstremt hyggelig og serviceinnstilt i de 6 timene fra start til slutt. Et håndtrykk før man forlater flyet forteller egentlig alt om den turen. United er flinke til å gi oppmerksomhet når man sitter i First, og er svært generøse med påfylling av drikke. Prioritert bagasje fikser de også.

Tusen takk for at du tok deg tid til å lese rapporten og kommentere rapporten! Det setter jeg stor pris på :)

Neste rapport kommer til å omhandle tur/retur til IAH med oljeruten Stavanger, i tillegg til sommerferie til Maui/Hawaii med UA i Business over Atlanterhavet.

:devot:

Neste rapport kommer til å omhandle tur/retur til IAH med oljeruten Stavanger, i tillegg til sommerferie til Maui/Hawaii med UA i Business over Atlanterhavet.

Regner med den kommer i kveld? Kan ikke få nok ;)

Takk for en fyldig og omfattende rapport :up: god lesing :)

Hæ-æ-æ!!
Jeg var både på SK2869 13.mars (Plus) og SK281 5.april (Go)!!
(Jeg tok meg riktignok råd til SK2870 på vei hjem fra Køben 15.mars :) )

Som vanlig: Helt rått, 737-405!
Språket, bildene og det du velger å trekke frem av informasjon er helt perfekt!

(Ps: Vi sees garantert igjen - hvis det fortsetter slik. Flyr mye ut i verden fra BGO via CPH/OSL).

Bare for oss andre å gi opp rapportskriving. Du setter standarden! Haha

Godeste 737-405! Takk for en nydelig rapport, som alltid fra den kanten! Wow!

Takk for et herlig innblikk i det meste SAS leverer av produkter for tiden. Gleder meg allerede til rapport fra oljeruta til Houston.

Og så takker jeg for en helt fantastisk rapport fra San Francisco. jeg var der selv sist oktober. Men hadde dessverre alt for lite tid til rådighet. Derfor kan jeg med sikkerhet si at San Francisco er en by jeg skal besøke igjen.

Vi kjørte gjennom Lombard Street når vi var der. Men jammen om man ikke skal forsøke å ta turen til fots neste gang. Og et besøk i Sjømannskirken hadde også vært kjekt. Det får man ha til gode.

Takk for ein ypparleg rapport!

Beskrivinga av "kvardagsflyginga" er treffande. Og innblikket i den nye kabinen gjer at lysta til å prøve den stig raskt!

Takk for en god rapport, og gledelig å se at SAS leverer varene i sin nye business klasse. Gleder meg virkelig til å teste den snart :)

Ser at du gjør et poeng av du får en vannflaske i alle Plus flightene og lurer på hvorfor? Har en del flights med SAS (60+) i løpet av året og har aldri blitt nektet en vannflaske i Plus.

San Francisco er en av mine favorittbyer i USA, og greit å se at den fremdeles holder koken! Kjenner at jeg må ta meg en tur ditt snart :)

Last edited:

Takk for en kjempebra rapport! Godt håndverk. Masse fine bilder.

Både du og SAS leverer, meget bra!

Tusen takk for hyggelige kommentarer KristianSk :) Setter pris på at du tar deg tid til å lese rapporten.

Takker! Meget bra skrevet! :up: Ser fram til fortsettelse.

Hjertelig takk for at du slenger inn kommentar til rapporten, sirpjalle :D Resten av rapporten ligger nå ute - med beskrivelser fra San Francisco/Paris til slutt.

Meget fra og det selv før siste tur til Paris kommer. Ikke bare ser den nye kabinen bra ut, men virker som de har truffet med det forbedrede servicekonseptet også.

Om det skulle være noe jeg savnet, så kanskje litt mer tekst om destinasjonene.

Takker så meget for kommentar og innspill, Someone :) Jeg har lagt ut bilder og noe tekst fra destinasjonene på slutten av rapporten for de som er interessert i dette.

Dette var fantastisk mormost å lese, og å se. Skulle hatt litt mer lange flygninger i jobben. Den nye kabinen så flott ut. Takk for lesninga så langt!

Tusen takk for kommentar til rapporten min, hanswest :) Den nye kabinen er virkelig en solid oppgradering fra tidligere. Jeg kan på det tryggeste anbefale denne!

Meget hyggelig lesning! Takk for flott rapport!

Takker og bukker for kommentar, kekker :) Hyggelig at du likte rapporten.

Fin lesing! Takk for rapporten så langt.

Jeg har flydd både gammel og ny Business med det nye servicekonseptet og jeg synes servicen fløt utrolig mye smidigere i den nye kabinen. Det skyldes i hovedsak færre seter per rad.

Ser du valgte samme retter som jeg også gjorde. Reinsdyrskinnene var utrolig gode og jo, jeg synes det er den beste hovedretten jeg har fått om bord hos SAS de siste par årene.

Hei Cecilie! Takker for kommentarer :) Jeg kan ikke annet enn å stille meg bak dine betraktninger her. Det nye serviceopplegget i den gamle kabinen går for tregt med for mange passasjerer per rad.

Jeg hadde en saftig biff hjem fra San Francisco i desember i fjor. Den er nok den eneste retten som kan nærmere seg reinsdyrskinnene etter min mening.

Flott lesning på en søndag dette. En skikkelig detaljert rapport med masse flyvninger, flere flytyper, en del tekst som er godt sammensatt og ikke minst masse flotte bilder. :) SAS har truffet blink med sine nye kabiner ser det ut til. Moderne og stilren utførelse som mange passasjerer nok vil sette pris på. :)

Flott rapport så langt, ser frem til resten. :)

Tusen takk for at du både leser og kommenterer rapporten min, ForeverSAS :) Stilren synes jeg definitivt er et treffende ord for SAS sine nye kabiner. Her er det fokus på detaljer og at farger går igjen.

Takk for en interessant rapport!!!

Hjertelig takk for kommentar og at du leser rapporten, barca :) Anbefaler den nye kabinen hos SAS på det sterkeste.

:devot:

Regner med den kommer i kveld? Kan ikke få nok ;)

Takker for herlig kommentar, fjasebase :colgate: Dessverre er det en stund til jeg skal ut å lufte vingene igjen. Men til gjengjeld blir det to turer til USA under en måned i Business. Jeg kan allerede garantere en fyldig rapport!

Takk for en fyldig og omfattende rapport :up: god lesing :)

Tusen takk for trivelig kommentar, RJon :) Setter pris på at du leser og kommenterer rapporten min!

Hæ-æ-æ!!
Jeg var både på SK2869 13.mars (Plus) og SK281 5.april (Go)!!
(Jeg tok meg riktignok råd til SK2870 på vei hjem fra Køben 15.mars :) )

Som vanlig: Helt rått, 737-405!
Språket, bildene og det du velger å trekke frem av informasjon er helt perfekt!

(Ps: Vi sees garantert igjen - hvis det fortsetter slik. Flyr mye ut i verden fra BGO via CPH/OSL).

Morsomt Star Flyer! Neste gang får det bli et treff om bord synes jeg ;) Kjekt å høre at du liker rapporten min. Om et par måneder er jeg i gang igjen fra BGO - så håper vi sees :)

Bare for oss andre å gi opp rapportskriving. Du setter standarden! Haha

Haha OttoL! Takker så meget for kommentar :) Setter pris på at du koser deg med rapporten.

Godeste 737-405! Takk for en nydelig rapport, som alltid fra den kanten! Wow!

Takk for et herlig innblikk i det meste SAS leverer av produkter for tiden. Gleder meg allerede til rapport fra oljeruta til Houston.

Og så takker jeg for en helt fantastisk rapport fra San Francisco. jeg var der selv sist oktober. Men hadde dessverre alt for lite tid til rådighet. Derfor kan jeg med sikkerhet si at San Francisco er en by jeg skal besøke igjen.

Vi kjørte gjennom Lombard Street når vi var der. Men jammen om man ikke skal forsøke å ta turen til fots neste gang. Og et besøk i Sjømannskirken hadde også vært kjekt. Det får man ha til gode.

Hei Twin Otter! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding :) Godt å høre at du liker rapporten. Det blir spennende å teste ut oljeruten til Houston om noen måneder. Jeg kan love en fyldig dekning av turen + tur til Hawaii. San Francisco er en by man vanskelig blir lei av. Dette var mitt tredje opphold der borte, uten at jeg kjente noen former for metthetsfølelse av den grunn. Håper du fikk noen tips til aktiviteter til ditt neste opphold der borte.

Takk for ein ypparleg rapport!

Beskrivinga av "kvardagsflyginga" er treffande. Og innblikket i den nye kabinen gjer at lysta til å prøve den stig raskt!

Hjertelig for kommentar på rapporten, AndersE :colgate:
Setter pris på at du kjenner deg igjen i beskrivelsene av hverdagsflygninger. Den nye kabinen er virkelig bra! Med det nye servicekonseptet har SAS en vinner.

Takk for en god rapport, og gledelig å se at SAS leverer varene i sin nye business klasse. Gleder meg virkelig til å teste den snart :)

Ser at du gjør et poeng av du får en vannflaske i alle Plus flightene og lurer på hvorfor? Har en del flights med SAS (60+) i løpet av året og har aldri blitt nektet en vannflaske i Plus.

San Francisco er en av mine favorittbyer i USA, og greit å se at den fremdeles holder koken! Kjenner at jeg må ta meg en tur ditt snart :)

Hei SASDC8 :) Kan trygt anbefale den nye Business til SAS. Et gjennomført og konsistent produkt. Her på forumet og blant annet på Bonusfeber har det vært flere som har blitt nektet å få vannflaske. Derfor forsøkte jeg å gjøre et humoristisk poeng ut av dette. Flere ganger har jeg fått glass i stedet for vann - men da fra dansk besetning.
For øvrig er San Francisco helt glimrende :colgate:

Takk for en kjempebra rapport! Godt håndverk. Masse fine bilder.

Hjertelig takk for at du både leser og kommenterer, Strominho :) Jeg satser på mange bilder til neste rapport også.

Her på forumet og blant annet på Bonusfeber har det vært flere som har blitt nektet å få vannflaske. Derfor forsøkte jeg å gjøre et humoristisk poeng ut av dette. Flere ganger har jeg fått glass i stedet for vann - men da fra dansk besetning.

Hmm. Med "base" Bodø har jeg aldri opplevde det. Kanskje det er en forskjell mellom SAS domestic long haul (Nord-Norge) og short haul (innad i Sør) :)

Hmm. Med "base" Bodø har jeg aldri opplevde det. Kanskje det er en forskjell mellom SAS domestic long haul (Nord-Norge) og short haul (innad i Sør) :)

Ingenting er bedre enn det :) Jeg har selv ikke opplevd det heller SASDC8 per skrivende stund. Enn så lenge er jeg dermed en fornøyd kunde :colgate:

Back