Første Radisson Blu Hotel i Norge blir...

Re: Første Radisson Blu Hotel i Norge blir...

Denne hører til reiseforum, men uansett blir vel dette en bra konkurrent for Rica Hell. Radisson Blu-navnet er jeg derimot ikke særlig begeistret for...

Hvorfor heter det "blu" og ikke "blue"? Virker merkelig. Er vel et par hoteller som med sin prising (f eks Oslo Airport-hotellet) raskt vil kunne få klengenavnet "Radisson Ublu"...;)

Ble ikke det første Radisson Blu hotellet liggende i Sveits?

Hvorfor heter det "blu" og ikke "blue"? Virker merkelig. Er vel et par hoteller som med sin prising (f eks Oslo Airport-hotellet) raskt vil kunne få klengenavnet "Radisson Ublu"...;)

"Navnet Blu var opprinnelig en arbeidstittel, men ble raskt et naturlig valg i Rezidors jakt på nytt navn.

Navnet Blu er enkelt og kort, og forsterker Radissons identitet. Dessuten ivaretar vi den grafiske ”blue box” som har blitt et gjenkjennelig symbol på Radisson, forteller Reiter"

Boarding har også en artikkel om dette:

Langli første direktør på Radisson Blu Hotel:

..første oppgave blir å ansette rundt 70 medarbeidere slik at hotellet er fullt bemannet til åpningen 1. september 2009.

Hotellet ligger vegg i vegg med Værnes lufthavn og blir det første hotellet Radisson SAS hotellet i Norge som får navnet Radisson Blu.

Les hele artikkelen her:
http://www.boarding.no/art.asp?id=35650

Siste nytt fra Radisson Blu Værnes:

Det er under fire Måneder til Radisson-kjedens hotell nummer 21 åpner. Noe som betyr hektisk byggevirksomhet på Værnes. Hotelldirektør Olav Langli sier til Trondheimlufthavn.net at byggingen er i rute og at hotellet skal stå klart til 1. September som planlagt.

http://www.trondheimlufthavn.net/Nyheter018.html

Last edited:

och den svarthåriga i bakgrunden som ser ut att prata i telefon är kurskamrat med mig från Monaco ;)

Jeg er fortsatt spendt på om kjeden kommer til å tape kunder på at SAS navnet blir borte? Hvor lang tid tar det før man ikke får grunnpoeng i EB systemet for overnattinger på hoteller i denne kjeden?

BF:cool2

Ingen god strategi å fjerne SAS-navnet i Norden... Det blir ikke det samme å bo på Radisson Blu som Radisson SAS, og grunnpoengene forsvinner vel fra nyttår.

Jeg prøvde å få meg ett rom på hotellet denne uken, men pga en eller annen fiske-messe er det så og si håpløst å få rom i Trondheim-Stjørdal, så får ta til takke med Rica Helle denne uken og teste Radisson Blu neste uke. Rica Hell overrasket positivt forrige uke.

Jeg prøvde å få meg ett rom på hotellet denne uken, men pga en eller annen fiske-messe er det så og si håpløst å få rom i Trondheim-Stjørdal, så får ta til takke med Rica Helle denne uken og teste Radisson Blu neste uke. Rica Hell overrasket positivt forrige uke.

Å få hotellrom på Hell under Aqua Nor tyder enten på flaks eller at det er kraftige nedgangstider i oppdrettsnæringa. Nor-Fishing og Aquanor har bestandig ført til unntakstilstand i trøndersk hotellnæring.

Norsk standard...

Like lite som i den nye fløyen på Rica Hell...

Back