Første motortest på A400M-motorene

Replying to Topic 'Første motortest på A400M-motorene...'

Hva skal vi med nye fly saa lange vi har gaffatape paa lager?:jumpin

Re: Første motortest på A400M-motorene...

Airbus A400M's engine becomes airborne for first time
By David Kaminski-Morrow

Airbus has today carried out the first flight of the Europrop International TP400 powerplant for the belated A400M military transport, a test lasting 1h 15min.

A single example of the engine has been fitted to the left inboard position on a Lockheed Martin C-130K test-bed aircraft.

http://www.flightglobal.com/article...s-engine-becomes-airborne-for-first-time.html

Før eller senere så tar jo A400M'n lufta. Og det er virkelig noe og glede seg over!

Før eller senere så tar jo A400M'n lufta. Og det er virkelig noe og glede seg over!

Sør-Afrika har allerede kansellert sine 8 bestilte maskiner.
Prosjektet er ikke i havn enda. Flere av de store aktørene teller på knappene om de skal avbestille sine fly på grunn av store kostnads og tidsoverskridelser.
Hele prosjektet er fremdeles høyrisiko og Airbus Military utelukker ikke kansellering av prosjektet med mindre landene som har bestilt flyet går med på å ta sin del av merkostnadene.
Jeg ville ikke satt mine dollars i dette prosjektet nå.

Og EADS ber om forskudd for aa fullfoere dette prosjektet. 4 aar forsinket til naa. Det spoers vel om dritten noen gang kommer i luften

Nov. 25 (Bloomberg) -- Germany and six other countries that pledged to buy Airbus SAS A400M military transports may advance commercial loans to keep funding development of a plane that’s four years behind schedule, two people close to the talks said.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aGtI62HI3Qug&pos=7

First flight i neste uke ifølge denne artikkelen. Blir en travel desember på flyfronten, muligens tre nye typers first flight.

Kanskje fire, hvis man regner med det nye russiske jagerflyet Sukhoi PAK FA, men det er vel ganske tvilsomt.

Glimrende med streaming, så har man litt underholdning til arbeidet.

Klassisk at streamingen skulle få storhikke akkurat når maskinen entret RWY...

Jamen den kan jo flyve !!!!....synes det ligner en C17 med propeller...succes, jo det tror jeg bestemt
Hilsen
Ole

Back