Første Boeing 757 til airBaltic

Re: Første Boeing 757 til airBaltic

Fra linken over:

Her er lige billeder af airBaltic's første longhaul maskine (757-200 fra iberia). Den blev leveret i lørdags og vi får monteret winglets senere. Der kommer en mere i år og to stk i foråret. (desuden starter levering af 8 x Q400 NG næste år også) Jeg er stoppet med at tælle "nye" 737'ere...

Jeg har sett at den settes inn to ganger i ukene fra OSL. Men den er ikke satt inn verken på CPH eller ARN?
Betyr det at ruten til OSL er bra butikk for Air Baltic?

Nå svarer jeg egentlig ikke på spørsmålet ditt men BT har 3 daglige RIX-CPH (21 ukentlige) mot 2 daglige fra OSL (12 ukentlig da kun en daglig lørdag og søndag) og 2,5 daglig fra ARN (16 ukentlige, itillegg har SAS 4 ukentlige flygninger ARN-RIX).

På OSL er det ca en 50:50 mix mellom 737-300 og 737-500. ca 2 av 3 avganger fra CPH er med 737-300 og resterende med 737-500, mens ARN er 11 ukentlige avganger med stort sett 737-500 og de resterende 5 med Fokker 50. Itillegg har AirBaltic 5 ukentlige flyninger RIX-CPH via Kaliningrad med F50.

Bildet var absolutt interessant ja, er fine disse 757'erne ja - noe av
det peneste Boeing har produsert i mine øyne!

Jepp, det er absolutt det peneste som noen gang er produsert. Det er rene linjer , slank som en veldreid kvinnekropp..

Nå svarer jeg egentlig ikke på spørsmålet ditt men BT har 3 daglige RIX-CPH (21 ukentlige) mot 2 daglige fra OSL (12 ukentlig da kun en daglig lørdag og søndag) og 2,5 daglig fra ARN (16 ukentlige, itillegg har SAS 4 ukentlige flygninger ARN-RIX).

På OSL er det ca en 50:50 mix mellom 737-300 og 737-500. ca 2 av 3 avganger fra CPH er med 737-300 og resterende med 737-500, mens ARN er 11 ukentlige avganger med stort sett 737-500 og de resterende 5 med Fokker 50. Itillegg har AirBaltic 5 ukentlige flyninger RIX-CPH via Kaliningrad med F50.

Nei du svarte ikke på mitt spørsmål. Men du glemte Norwegian men 4 ukentlig OSL-RIX.Og at Air Baltic setter inn 757 betyr vel at ruten har vært underbemannet fra OSL.
Jeg tar turen til RIX en gang i mnd. Og flyene er så og si fulle vær gang.;)

Hvor mange seter har de plassert inn i denne kjerra og har den fått egne biz-seter?

200 seter, står det på airbaltic.com. Er ikke noe seatmap der, men det må jo bety noen rader med biz-klasse, eller hadde de vel klart å skvise inn litt flere seter :-) Kan jo sammenligne med Icelandair som har 189 seter og 5 1/2 rad 2+2 biz, kanskje airBaltic har 3+3 med 38" pitch fremme? Det blir akkurat 200 seter.

Den settes inn paa morgenavgangen. airBaltic hadde egentlig planlagt en tidlig ettermiddagsavgang i tillegg til dagens to morgen- og kveldsavganger, men det ble ikke noe av likevel. I stedet setter de inn 757-maskinen paa morgenavgangen.

Den første flyturen fra OSL med Air Baltic sin 757 vil bli Søndag den 27 april kl 19:35

Hmmm skal de begynne å fly til OSL om morran med B757?

Hmmm kjekt å vite i såfall, for logistikkens del gitt....Da må vi begynne å planlegge annerledes på kvelden!

Det som ligger inne hos oss er kun 152/253 paa soendagskvelden ... resten av flightene er 737 .. Amadeus.net viser det samme ...

Det som ligger inne hos oss er kun 152/253 paa soendagskvelden ... resten av flightene er 737 .. Amadeus.net viser det samme ...

Jeg var inne på OSL ruteplan der vises det noe annet. Så hvem har rett?

Vil anta at airBaltic setter inn 757 kun for å trene crew, og at den trekkes ut og brukes på lengre strekninger når de har trent nok crew. Det er vel ikke helt unormalt når det innføres en ny flytype.

Nå har vel airBaltic opplevd såpass stor økning i pax-tall mellom OSL-RIX den siste tiden at de neppe vil ha altfor store problemer med å fylle en B757 på morgenavganger i sommerhalvåret.

Back