Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
Første Boeing 757 til airBaltic
Denne uken kom den første av to Boeing 757-200 maskiner til airBaltic i Riga. Flyet er det største i den baltiske regionen og skal brukes på det delvis SAS-eide selskapets nye langdistanseruter.
Det satses som aldri før i airBaltic - det delvis SAS .eide flyselskapet i Latvia. Denne uken kom det første av to Boeing 757-200 maskiner på plass ved hovedbasen i Riga. Boeing 757 nummer to kommer i juni.
Første Boeing 757-200 på plass i Riga (airBaltic)
Flyene , som er de største med base i de baltiske landene siden frigjøringen fra Sovjetunionen, skal brukes på airBaltics eksisterende - og kommende langdistanseruter ut fra Riga.
Blant destinasjonene som skal betjenes med denne flytypen er Alma Ata, Tashkent, London, Tel Aviv og Barcelona, samt nye og ennå ikke offentligjorte reisemål.
Tidligere i vinter ble det kjent at airBaltic får minst åtte nygenerasjons Dash 8 Q 400 NG maskiner. Disse skal erstatte de åtte Fokker 50 maskinene, som selskapet bruker på sine mindre ruter idag.
Hvor de gamle Fokkermaskinene skal hen er ikke kjent, men det er ikke umulig at de overføres til et annet selskap under SAS-paraplyen.
Denne uken kom den første av to Boeing 757-200 maskiner til airBaltic i Riga. Flyet er det største i den baltiske regionen og skal brukes på det delvis SAS-eide selskapets nye langdistanseruter.
Det satses som aldri før i airBaltic - det delvis SAS .eide flyselskapet i Latvia. Denne uken kom det første av to Boeing 757-200 maskiner på plass ved hovedbasen i Riga. Boeing 757 nummer to kommer i juni.
Første Boeing 757-200 på plass i Riga (airBaltic)
Flyene , som er de største med base i de baltiske landene siden frigjøringen fra Sovjetunionen, skal brukes på airBaltics eksisterende - og kommende langdistanseruter ut fra Riga.
Blant destinasjonene som skal betjenes med denne flytypen er Alma Ata, Tashkent, London, Tel Aviv og Barcelona, samt nye og ennå ikke offentligjorte reisemål.
Tidligere i vinter ble det kjent at airBaltic får minst åtte nygenerasjons Dash 8 Q 400 NG maskiner. Disse skal erstatte de åtte Fokker 50 maskinene, som selskapet bruker på sine mindre ruter idag.
Hvor de gamle Fokkermaskinene skal hen er ikke kjent, men det er ikke umulig at de overføres til et annet selskap under SAS-paraplyen.