Re: Første bilder fra ny bruker
Bra dette her, 'Laua'!!!!
Vet ikke om du etterspør ris og ros her, men jeg har nå forsøkt å formulere noen tips...., etter mitt hode.
Nå er jeg også av den oppfatning at bilder sier mer enn tusen ord, så jeg har tatt meg den frihet å redigere et par av dine bilder for å billedgjøre hva jeg mener.
Har tatt bilder noen år selv, og siden det er mest skipsfart og gamle bygg for min del nå, har jeg også tråkket langs gjerdene på flyplasser.
Før i tiden synes jeg det var synd og skam med å bearbeide bilder, all den tid jeg ville vise øyeblikket slik det var akkurat da jeg trykket på utløseren.
Nå ser jeg jo at det bare er tull og fjas.
Etterarbeid er det som tar mest tid ved det å drive med foto, og er egentlig alfa og omega for å få flotte bilder.
Horisontale horisonter er en av mine kjepphester, og den ser det jo ut til at du har inne.
Ellers skulle jeg gjerne se at du ikke "klippet" flyene, men forsøker å få litt luft rundt på alle kanter, når poenget er å vise hele flyet selvsagt. Noe annet blir det jo når man med viten og vilje komponerer for å ta deler av maskinen.
Dette kommer. Det er bare snakk om øvelse...
Her er hva jeg mener med etterarbeid, og la det være helt klart; jeg sier IKKE at det jeg har gjort med bildene dine her for å vise hva jeg mener er det riktige. Men dette er altså slik jeg ville ha gjort det.
Ditt bilde
Mitt forslag
Ditt bilde
Mitt forslag
(Man kunne selvsagt ha beholdt hele bredden, beskjært det og retusjert bort lyktestolpen)
Dette var altså ment ene og alene som poitiv kritikk