Første bilder fra ny bruker

Laua

Nybegynner
Første bilder fra ny bruker

Heisann. Da kommer (forhåpentligvis) mine første bilder fra plattformen på Sola :-)

218forum.jpg

215forum.jpg

212forum.jpg

158forum.jpg

005forum.jpg

DSC_0537forum.jpg

DSC_0483forum.jpg

DSC_0422forum.jpg

Vil og takke Lennart og Joachim for en trivelig sammenkomst på plattformen Søndag morgen. :-)

Re: Første bilder fra ny bruker

Ja, velkommen ombord. Ikke mye å klage på i første omgang. Ser frem til mange flotte bilder fremover.

Tusen takk for varm velkomst folkens. Det kommer garantert flere, og mer spennende serier. :-)

Veldig pene bilder :D likte veldig godt BMI Star Alliance og bilde nr 1 med all trafikken :D

Andreas: Har et Nikon D7000 med en Sigma 70-200 f/2,8 OS.

FlyboyKarsten: Tusen takk for det. Ja, det var rimelig hektisk en periode i ettermiddag :-)

Bra dette her, 'Laua'!!!!

Vet ikke om du etterspør ris og ros her, men jeg har nå forsøkt å formulere noen tips...., etter mitt hode.
Nå er jeg også av den oppfatning at bilder sier mer enn tusen ord, så jeg har tatt meg den frihet å redigere et par av dine bilder for å billedgjøre hva jeg mener.

Har tatt bilder noen år selv, og siden det er mest skipsfart og gamle bygg for min del nå, har jeg også tråkket langs gjerdene på flyplasser.
Før i tiden synes jeg det var synd og skam med å bearbeide bilder, all den tid jeg ville vise øyeblikket slik det var akkurat da jeg trykket på utløseren.
Nå ser jeg jo at det bare er tull og fjas.
Etterarbeid er det som tar mest tid ved det å drive med foto, og er egentlig alfa og omega for å få flotte bilder.

Horisontale horisonter er en av mine kjepphester, og den ser det jo ut til at du har inne.
Ellers skulle jeg gjerne se at du ikke "klippet" flyene, men forsøker å få litt luft rundt på alle kanter, når poenget er å vise hele flyet selvsagt. Noe annet blir det jo når man med viten og vilje komponerer for å ta deler av maskinen.
Dette kommer. Det er bare snakk om øvelse...

Her er hva jeg mener med etterarbeid, og la det være helt klart; jeg sier IKKE at det jeg har gjort med bildene dine her for å vise hva jeg mener er det riktige. Men dette er altså slik jeg ville ha gjort det.

Ditt bilde
212forum2.jpg

Mitt forslag
212forum.jpg

Ditt bilde
215forum2.jpg

Mitt forslag
(Man kunne selvsagt ha beholdt hele bredden, beskjært det og retusjert bort lyktestolpen)
215forum.jpg

Dette var altså ment ene og alene som poitiv kritikk:)

LN-SSL: Heisann. Takker for feedback. Ris, ros, og tips tas imot med åpne armer og uten surmuling fra undertegnede. :-) Ser absolutt hva du mener her. Det som er litt dumt, er at det står 4 lyktestolper til sterk sjenanse og kraftig irritasjon like foran plattformen. Har ikke erfaring med bilderedigering, men jeg ser at det absolutt hadde vært en fordel å sette seg inn i. Burde har redigert bort stolpen ja, men hele poenget med bilde avr å vise køen av fly, men jeg vurderte å droppe hele bildet pga. lyktestolpen.

Veldig flotte bilder!
Ser frem til mer spotting med deg, pm meg for mob nr så kan du ringe meg når du skal ut dit.

LN-SSL: Heisann. Takker for feedback. Ris, ros, og tips tas imot med åpne armer og uten surmuling fra undertegnede. :-) Ser absolutt hva du mener her. Det som er litt dumt, er at det står 4 lyktestolper til sterk sjenanse og kraftig irritasjon like foran plattformen. Har ikke erfaring med bilderedigering, men jeg ser at det absolutt hadde vært en fordel å sette seg inn i. Burde har redigert bort stolpen ja, men hele poenget med bilde avr å vise køen av fly, men jeg vurderte å droppe hele bildet pga. lyktestolpen.

Ja, hvor er det ikke irriterende effekter i veien for gode bilder på bakken på flyplasser...
Jeg har heller ikke stor erfaring med redigering, og alt for liten til at jeg i det hele tatt orket å begynne på å retusjere bort stolpen.
Da var det enklere å beskjære, selv om jeg skjønner deg godt i ditt poeng om å vise køen av fly....
Hvis vi ikke er proffer, eller leser oss opp på egen hånd som glade amatører, blir vi bare bedre av å komme med tips og råd til hverandre...:)

Men du, da er det bare å køle på, for vi ser gjerne flere bilder fra den kanten..!:)

Fine bilder du kommer med her!

LN-NOB landet forøvrig på MOL i kveld. Skulle egentlig lande på AES men pga tåke landet det her.

Helt OK bilder. Stolpe og gjerdefilter er desverre ikke å få kjøpt enda. Men du ser etterhvert hvor du knipser for å unga ugreie ting i veien. Pene bilder, likte selvsagt SKY:D Stå på.

Det er godt at nybegynnere er godt igang her og får masse feedback.
Da kan jeg trekke meg stille tilbake med mine verk

Pene bilder fra deg, god debut!

Skal man komme med noe kritikk, så har du på noen av dine bilder, at en del av flyet mangler, eller en vingespiss ikke er med, dette ødelegger litt bildet, når sånt mangler, dog om man ønsker at vise frem en detalje, må man jo klippe seg inn i bildet, men igjen, INGEN starter som verdensmestre, ikke heller på dette forum, diverse andre små ting er nevnt tidligere :)

Velkommen til forumet, og din debut serie var ikke så dårlig :)
Ser frem mot neste serie fra deg!

MVH Torben :fly

Lennart: Ikke føl deg for trygg, jeg skal nok få stilt deg og ett spørsmål eller to når vi treffes på plattformen. :-)

TobyAllan: Takk for fin tilbakemelding. Skal prøve å ta tips til etteretning. :-)

Back