Forslag til mal for test av flyselskaper

Replying to Topic 'Forslag til mal for test av flyselskaper'

Jeg har lyst til å kommentere et par ting. Dette vil kanskje bli sett på som kverulering, men jeg drister meg til uansett:

Jeg synes det er helt rimelig at flyselskap som A: serverer mat individuelt og ikke fra vogn fortjener ekstra poeng (tenk på at det også skal være forskjell mellom biz og first class)

Hva gjør folk flest når de venter på maten? Ser ut vinduet eller på PTV. Jeg, og de fleste andre, legger ikke merke til, og kunne ikke brydd meg mindre om hvor maten kom fra.

men det er jo tross alt ikke idioter som bestemmer hvilke viner de beste klassene på flyet skal nyte godt av!!?!?

I mange tilfeller er det faktisk det. AF serverer f.eks Champagne til sine passasjerer i økonomi. Mange andre serverer vin jeg knapt ville drukket på nachspiel i biz (se min reiserapport CO transatlantisk)

Så vel som cognac. D_ Mange selskaper serverer VSOP på Biz class og det fortjener IKKE ekstra poeng!!!! Man skulle kunne forlange XO ut fra hvor mye biletten koster. Ut fra dette SÅ jeg mener fortsatt at min skala for bedømming er av akseptabel klasse!

Jeg vil påstå at en god VSOP er bedre enn en middels XO. XO er noe folk har fått på hjernen og er ikke et uttrykk for kvalitet, snarere hvor lenge brennevinet har ligget før det kommer på flaske.

Er ikke det viktigste ved reiser hvor mye plass du har til bena?

Jeg fløy senest i dag to flighter der jeg kunne sammenligne dette. Først en flight med ubegrenset plass, sete 16C på NW 752. Nødutgang/midtgang. Jeg kunne strekke på bena, men måtte hele tiden sitte med skuldrene forover for å ikke forstyrre kvinnen i nabosetet, og ikke minst alle som kom forbi i midtgangen.
Etterpå fløy jeg på 1A i en 753, dvs bulkhead med stor cutout. Benplassen mindre, men skulderplassen mye større. Jeg behøver vel ikke si at jeg kunne sitte mye mer
avlsappet?

Du som mener at gamle cradle seter er bedre enn lie-flat.Du må jo gjerne mene det. Men ærlig talt! Det er jo en grunn til hvorfor flyselskapene endrer sine seter. Og det er fordi det er bedre ut fra et videre synspunkt. Og det er det kundene vil ha, og det er det kundene vil betale for

Jeg kan gjerne mene det, og da vil jeg helst ikke bli fastlåst i en test der mine preferanser og synspunkter ikke blir tatt hensyn til. Skal man skrive en tripreport bør det være rom for subjektive synspunkt, ikke bare mulighet for å gi poeng etter en fastsatt skala. Jeg ville forresten ikke betalt noe ekstra for et lie flat-sete over dammen. Etter middag er det så kort tid å sove at setet ikke spiller så stor rolle uansett, så lenge det kan legges ned som en stress-less

Helt enig i siste punkt... Jeg fortrekker om jeg skal velge å sitte på business fra Skandinavia til USA og da er det ikke for å sove... I tillegg så må jeg si at SAS sine seter (de som nå byttes ut) er bredere og mer behagelig en lie-flat på BA (som for all del er meget behagelig - men burde vært like brede som SAS sine "vanlige" seter)

I går reiste eg med Airtran(737), Continental(735) og KLM(A330 + F70).
Hvor skal vurderingsskjemaene sendes? Er det noe ordning på dette?
Vil Airtran Business class komme under katogorien "Lowcost" eller "Business kont."?

Er forresten meget fornøyd med KLM`s nye A330. Utvalget og kvaliteten på PTV imponerer stort i forhold til AF og NWA!

send en mail - bruk en av de gamle testene som mal - og send til ck-alfakrøll-scanair-dott-no airTran business er LoCo

Back