Er det noen som kan foreslå noen bra programmer når det kommer til flight log for VFR-flighter? Har sett litt på NavBox Quickplan men det ser veldig utdatert ut..
Om du bare skal lage en enkel flightplan / regne ut tracks og speeds så funker faktisk hjemmesiden til Linköpings (?) Flyklubb veldig bra. www.lfk.se tror jeg det var. De har en enkel färdplannering basert på Google Maps som gir deg det du trenger. Vi brukte den mye på flyskolen ved at vi la inn ruta i den med aktuell vind osv, og derettet kopierte alt over på vår company flightplan på flyskolen. Den eneste ulempen er at man må være registrert (altså medlem av flyklubben) for å kunne lagre rutene til seinere.
Det er i hvert fall en enkel og veldig billig måte å gjøre det på.
Tusen takk for tips! Så bra ut begge, det beste er oftest ikke det dyreste.. Fikk forresten lasta ned en gratis Mac-app også, Flightplan het den, veldig kjekk; regna ut alt så fremt du skrev inn distance og desired track. Er vel bare jeg som er så lat at jeg ønsker å ha et kart der man bare trykker på A og B, skriver inn TAS og så er alt regna ut..
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.