Forskjellen på vindus- og midtgangsfolk

Vindu eller midtgang?

• Vindu

Votes: 97 71.3%
  • Midtgang

Votes: 34 25.0%
  • Spiller egentlig ingen rolle.

Votes: 5 3.7%

• Total voters
    136
  • Poll closed .

Alltid vindu. Blæra er såpass solid at jeg sjeldent trenger gå på do på turer under 2-3t

Re: Forskjellen på vindus- og midtgangsfolk

Nesten alltid vindu. Elsker å følge med på innflyvninger og landinger nesten uansett hvor. Nyter å fly inn til TRD, selv om jeg har gjort det utrolig mange ganger.
Ved landing i en ny by sitter jeg klistra med øynene ut vinduet som et lite barn.

Hvis det blir midtgang er det som regel inn til OSL, eller hvis det ikke finnes vindu langt fremme.

For det meste vindu på kortere flights, mens på IC-flighter velger jeg som regel midtgang om jeg reiser alene, eller vindu om jeg reiser sammen med andre. Setter meg selvfølgelig ved vinduet om jeg har en to-seter for meg selv på economy IC.

Ellers gir vel Flightdiary en ganske god indikasjon på hva jeg velger:
105 window
7 middle
26 aisle

Ingen som er helt riktig satt sammen kan vel foretrekke midtsete foran aisle og vindu..
Selskapssyke kanskje :p

Her er det vindu som gjelder, uansett lengde og tid på døgnet.
Eneste måtte være hvis jeg vet jeg har liten tid mellom flighter, men ikke alltid da heller :p

Men av en eller annen grunn så tror HRG at jeg liker midtgang, selv om jeg har skrevet vindu i profilen min. Men det er jo mulig å endre ved innsjekk.

Ser at det var poll'en som tok oppmerksomheten her. Litt synd - for artikkelen er anbefalt lesning.

Ser at det var poll'en som tok oppmerksomheten her. Litt synd - for artikkelen er anbefalt lesning.

Som viser at den jevne flyprater som har svart er en kort, single kvinne med relativt lav inntekt, lite bereist, ofte ikke har pass, kler seg i T-skjorte og liker campinglivet. Og ikke er medlem av noe fordelsprogram. Akkurat det vi visste fra før!

Noen av karakteristikkene stemmer jo forsåvidt ganske bra med en typisk vinduspassasjer, kjønn, alder, status, mens andre som for eksempel min holdning til camping og natur (lol), magazine subscribtion og høyde (176cm er vel ikke akkurat veldig kortvokst) ikke traff helt. :p

Som viser at den jevne flyprater som har svart er en kort, single kvinne med relativt lav inntekt, lite bereist, ofte ikke har pass, kler seg i T-skjorte og liker campinglivet. Og ikke er medlem av noe fordelsprogram. Akkurat det vi visste fra før!

Ikke sant? Hæhæhæhæhæ ....

Som oftest midtgang. Paa korte strekninger og langdistanse paa dagen er det midtgang. Nattflyvinger fortrekker jeg vindu for aa ikke maatte flytte meg om noen maa skal ut av sitt sete.

Noen foretrekker faktisk midtsete, hva med å ta det med som alternativ?

Hmm - ja jeg tenkte faktisk på det, men da hadde jeg nesten måttet ta med skuff også, for å tekkes de som reiser slik ... Men slike 'andre alternativer' passer jo inn under 'spiller ingen rolle' også .. ;)

Klarer stort sett å karre til meg sete 0A. Vil si at det absolutt er å anbefale da man får både i pose, sekk, vindu og midtgang.

Man slipper å vekke sidemannen når man skal på do og man kan stort sett strekke ut beina helt.

...du bør vekke sidemann når du går på do :-)

For det meste vindu på kortere flights, mens på IC-flighter velger jeg som regel midtgang

Väljer samma. Jag väljer också gång i mitten och hoppas att de som sitter bredvid mig går ut på andra sidan.

For min del er det ikke avhengig av reiselengde, men reisefølge.

Reiser jeg alene foretrekker jeg midtgang ettersom jeg slipper kontakt med andre passasjerer (der fant man ut noe som seg selv også) og har bedre plass (håret mitt er 192 cm over bakkenivå.
Reiser jeg med andre vil jeg gjøre alt som er i min makt for å få vindusplass. Har flere ganger bestukket folk med iskrem eller BOB-mat for å få litt bedre utsikt :)

Ifølge bloggen er jeg klart midtgangsete, men vet ikke hvorvidt jeg kan stole på den :p

Helt klart vindu på korte flyvninger og aisle på de lengre.

Hvorfor har vi ikke noe godt norsk ord for aisle? De fleste bruker jo "midtgang", men når der er to er ingen av dem i midten....

Alltid vindu. Er nok fordi jeg er litt kart-/geografinerd som liker å følge med på hvor vi er.

Hvorfor har vi ikke noe godt norsk ord for aisle? De fleste bruker jo "midtgang", men når der er to er ingen av dem i midten....

Som "midtgang" så er heller ikke "aisle" noe godt ord om man ser på etymologien (fra latin via gammel fransk som betyr vinge - samme ord har ledet til "aileron"). Men det betyr ikke at folk ikke forstår bruken siden det er lang historie for begge. Midtgang betyr normalt en gang i midten mellom noe, ikke nødvendigvis midt i et eller annet, og det gjelder fortsatt selv om man har to eller flere.

Back