Forskjellen på vindus- og midtgangsfolk

Vindu eller midtgang?

• Vindu

Votes: 97 71.3%
  • Midtgang

Votes: 34 25.0%
  • Spiller egentlig ingen rolle.

Votes: 5 3.7%

• Total voters
    136
  • Poll closed .

Noen foretrekker faktisk midtsete, hva med å ta det med som alternativ?

Det må i så fall være samme gjengen som som velger å sove på spikermatter eller gå på glødende kull... :p

Re: Forskjellen på vindus- og midtgangsfolk

Jeg har en granske grei liste prioritet:

- Kortet turer, midtgang på venstre side av flyet, høyre side om ikke annet er mulig.
- Lange turer, enten singelsete om layout er 1-2-1, eller venstre setet i midtseksjonen om det ikke er 1-2-1 eller mulig å få en toseter alene.
- Aldri bulkhead.

-A

Helt klart vindu på korte flyvninger og aisle på de lengre.

Hvorfor har vi ikke noe godt norsk ord for aisle? De fleste bruker jo "midtgang", men når der er to er ingen av dem i midten....
Nå sitter man vel heller ikke i vinduskarmen. Sete ved midtgang, og sete ved vindu. Aisle er etter min oppfatning akkurat det samme.

På jobbresor inom norden föredrar jag fönster på vägen ut (lättare att sova med huvudet lutat mot väggen. På hemvägen tar jag gärna gångplats för att komma (lite) snabbare av planet.

Mange som bare sier 'sete mot gangen'. Men midtgang er det mest brukte. Hilsen Gammel Skrankeslave.

Alltid vindu og aller helst 2a eller 2f (så fremst det ikke er bulkhead) på korte turer.

Dersom det er longhaul, nattflyvning, og jeg reiser alene velger midtgang. Er svaret nei på noen av de to siste velger jeg gjerne vindu og bulkhead :)

"Artikkelen" var i mitt tilfelle feil på nesten hvert punkt.

Tror du misforsto.
Bekreftes! Vi flypratere får gå i bresjen for venstre- og høyregang på widebodies. Bortsett fra passasjerutgaven av superfreighteren, selvfølgelig - der blir det jo tre ganger, slik at man får en widebody med midtgang. ;)

Bekreftes! Vi flypratere får gå i bresjen for venstre- og høyregang på widebodies. Bortsett fra passasjerutgaven av superfreighteren, selvfølgelig - der blir det jo tre ganger, slik at man får en widebody med midtgang. ;)
Kanskje A350 kommer med den muligheten.

Det er vel en der nede som ønsker 3-4 midtganger og 7-8 cargodører :p

Vil tippe den andelen er minimal. Ingen som er helt riktig satt sammen kan vel foretrekke midtsete foran aisle og vindu..

Tja, kanskje jeg er feil skrudd sammen. Men på min siste longhaul-flight MEX-FRA i desember fikk jeg sete ved aisle på fireseteren på midten. Siden dette er en nattflygning var det om å gjøre å få seg mest mulig søvn. Men det er jo håpløst å få til når alle som går forbi subber borti skuldra, og hun innenfor skulle ut og inn hele tida. Så jeg spurte henne om vi kunne bytte, noe hun tilsynelatene gladelig gjorde :D

Tja, kanskje jeg er feil skrudd sammen. Men på min siste longhaul-flight MEX-FRA i desember fikk jeg sete ved aisle på fireseteren på midten. Siden dette er en nattflygning var det om å gjøre å få seg mest mulig søvn. Men det er jo håpløst å få til når alle som går forbi subber borti skuldra, og hun innenfor skulle ut og inn hele tida. Så jeg spurte henne om vi kunne bytte, noe hun tilsynelatene gladelig gjorde :D

Ser den;) men i det lange løp er vel midtsete egentlig ikke ønsket av noen, så fremt en ikke reiser med andre:).

Selv har jeg en tendens til å havne med vinduet, helst på venstre siden uten noen god forklaring.. Taxing, takeoff og landing er alltid like spennende :D

i det lange løp er vel midtsete egentlig ikke ønsket av noen, så fremt en ikke reiser med andre:).

Hvis jeg noen gang får sjansen til å reise sammen med Aylar og Triana, skal jeg skrike meg til midtsete. Ellers foretrekker jeg alltid vindu - den beste IFE som finnes.

Vindu, med mindre det er en kort eller uinteressant flight som BGO-OSL der jeg ønsker å komme meg av så raskt som mulig. Mer privat og enklere å sove i vindusete i economy, liker ikke trafikken ved midtgangen.

Vil tippe den andelen er minimal. Ingen som er helt riktig satt sammen kan vel foretrekke midtsete foran aisle og vindu..

Det ER faktisk noen gærninger der ute... Følgende skjedde meg nylig på en nesten full fredagsflight fra SVG til OSL; satt for en gangs skyld på vindussete (F) og hadde en godt voksen dame på D. Og en av de få ledige midtsetene på flyet mellom oss. Og midt under sikkerhets-demo'en løsnet hun setebeltet og hoppet over i midtsetet! Tenkte først at den nye aftershave'n hadde gjort inntrykk, og ventet spent på første utspill. Men dama satt med nesa ned i en bok hele turen og sa ikke et ord...

Og midt under sikkerhets-demo'en løsnet hun setebeltet og hoppet over i midtsetet! Tenkte først at den nye aftershave'n hadde gjort inntrykk, og ventet spent på første utspill. Men dama satt med nesa ned i en bok hele turen og sa ikke et ord...

Der kasta du bort en sjanse, tror jeg.

Kombinert, ville 97 % foretrekke single-setet i H2XQR Series hvorved Retail Psychologists vil uten större vanskeligheter kunne hente inn en fet overpris for disse ekstremt populaere setene ved bruk av "P.E.O.P.L.E."-loopen i CRS. Jeg bruker + 7 % i gjennomsnitt i mine samstillingskalkyler av inntjeningsevnen vs [3+3]-setene, men kanskje + 10 % - opp til + 16 % (?) - er et bedre estimat ?

Uansett : takk for pollen, LN-MOW, du traff spikeren pä hodet !

... Det er vel en der nede som ønsker 3-4 midtganger ... :p
Du har helt rett, BSSW : i en all Y-class pax-versjon ville en SuperFreighter kunne installeres med 65 sete-rekker @ 30" med [3+4+4+3], tilsammen 910 pax (minus fradrag tsv. Galleys/Lavatory Blocs samt cross-aisle passageways), til en meget konkurransedyktig CASK ... Alternativt kunne man velge [1+3+2+2+3+1] @ 28" (836 pax, minus ditto) eller [1+3+5+3+1] eller [2+3+3+3+2] osv hvis man önsker ä fremheve Quick Rotation og minimal EMF (Excuse-Me Factor) ... dog gir ikke disse versjonene nok VINDU-SETER, til egen smak samt mht pollen her ... Heller ikke ville et sänt paxfly klare en evakuering pä under 90 sekunder ...

Last edited:
Back