Forskjellen på vindus- og midtgangsfolk

Vindu eller midtgang?

• Vindu

Votes: 97 71.3%
  • Midtgang

Votes: 34 25.0%
  • Spiller egentlig ingen rolle.

Votes: 5 3.7%

• Total voters
    136
  • Poll closed .

LN-MOW

Flyklapper
Medlem

Tja - hva sier dere?

http://blog.hunch.com/?p=25834

To ask someone whether they prefer an aisle or window seat is one of those casual queries that never receives a lukewarm answer.

Aisle folks staunchly believe that theirs is the best — slightly more leg room (albeit at risk of getting run over by a cart), more breathing room in general and the bonus of not being trapped by two other passengers.

Window folks swear by the advantages of being next to the hull — makes for better sleeping and better scenery. Needless to say, the camps are sharply divided.

Re: Forskjellen på vindus- og midtgangsfolk

På kortere flights foretrekker jeg aisle.
Rett å slett for jeg hater å be folk om å komme frem om jeg må på do.
På lengre flygninger 2,5h+ så foretrekker jeg vindu da man føler man har noe å gjøre å se ut ;)

Ja takk, begge deler, men må jeg velge foretrekkes ceteris paribus midtgang.

Nesten alltid vindu. Sitter som regel i ro hele turen uansett om det er OSL-EWR eller OSL-KRS.

Men midtgang er jo greit vist man har dårlig tid og kun håndbagasje.....

På kortere flights foretrekker jeg aisle.
Rett å slett for jeg hater å be folk om å komme frem om jeg må på do.
På lengre flygninger 2,5h+ så foretrekker jeg vindu da man føler man har noe å gjøre å se ut ;)

Men sannsynligheten for å måtte på do er jo større jo lenger flyturen er? :p

Jeg velger alltid midtgang. Jo nærmere vinduet, jo høyere grad av klaus. Med mindre jeg er eneste i to-/treseteren, da hopper jeg bort til vinduet.

Men sannsynligheten for å måtte på do er jo større jo lenger flyturen er? :p

Jeg velger alltid midtgang. Jo nærmere vinduet, jo høyere grad av klaus. Med mindre jeg er eneste i to-/treseteren, da hopper jeg bort til vinduet.

Da er det ikke så flaut å spørre.. :D
Føles dumt om det er en OSL-BGO tur.

Foretrekker enkeltsete ved vinduet så jeg har direkte aksess til gangen også...

På langdistanse som ikke har enkeltseter velger jeg midtgang da det som regel er lite å se på nattflyvninger. Liker ikke å klatre over noen hvis jeg skal ut.

På kortdistanse foretrekker jeg vindussete.

80 prosent midtgang. Er det utsikt til utsikt og jeg ikke skal drikke alkohol eller mengder med kaffe, velger jeg vindu. OSL-AES-OSL alltid vindu i dagslys! LH alltid midtgang, og da med mulighet til å strekke litt ekstra på høyre fot.

Fordelen med midtgang er også at man raskt kan sprette opp og kapre et bedre sete, om anledningen byr seg.

Last edited:

I starten foretrakk jeg vindu, så ble det mye midtgang en periode, men fant ut at jeg foretrakk den noe mer private følelsen av å sitte ved vinduet. Unntaket er hvis jeg har det travelt mht. å nå transport videre.

På longhaul lar jeg plasseringen av elektronikkboksene bestemme, dersom jeg er i Economy.

Mer eller mindre alltid midtgang. Normalt litt bedre plass (så jeg ikke risikerer å bli presset av sidemannen i midtsetet) og på lengre flighter så kan jeg reise meg når det måtte passe. Jeg sover aldri på fly uansett, så det gjør meg ingenting å reise meg for folk som må på do. Liker ikke å bli "fastlåst" i et vindussete.

Stort sett alltid vindu.Liker å se på utsikten,og synes det er behagelig å lene hodet mot veggen hvis man skulle duppe av.

Midtgang! Er såpass høy at jeg setter pris på å kunne strekke ut hvertfall det ene benet (venstre faktisk...) av og til. Dessuten er jeg så beskjeden at jeg syntes det "er bedre å bli plaget, enn å plage andre" når det gjelder toalettbesøk og nattlige spaserturer på longhaul. Gjør av og til unntak dersom det er fiin utsikt og nye destinasjoner:)

Noen foretrekker faktisk midtsete, hva med å ta det med som alternativ?

Vindu! Årsaken er bedre utsikt, mindre mas og bedre hvile/soving. Men jeg praktiserer midtsete og midtgang også. I stor stil.

På longhaul velger jeg altid midgang, da enten D eller F, og dermed så tråkker ikke folk over meg og jeg må heller ikke tråkke over andre. Drar dama og jeg sammen så blir det vindu/midtsete, hvis det ikke er en to seter der da.

Jeg foretrekker vindu på korte turer der jeg mest sansynlig ikke trenger å bruke toalettet men på lengere turer foretrekker jeg å slippe å klatre over folk

Vindu her. Har en dyktig partyblære, og selv med 11 timer med jevnt inntak i F må jeg bare 1-2 ganger på do. :drink I turistklasse snakker vi 0-1, så det får sidemannen tåle. Får sjeldent sove på fly, slik at de få gangene jeg klarer det vil jeg ikke risikere å bli vekket av en med motsatt blærestørrelse. ;)

Noen foretrekker faktisk midtsete, hva med å ta det med som alternativ?
Jeg har aldri, noensinne hørt om noen som gjør det. Er du en av dem?

Foretrekker vindu. Om flighten er over 11 timer bruker jeg stå opp for å strekke på beina, og så mye de andre springer opp og ned er det ikke noe problem med å time det til når den eller de andre allerede er oppe fra setet.

Alltid midtgangen. Også fruen , vi sitter nesten alltid på hver vår side av gangen. Lett å sprette og ta enda bedre seter når "boarding completed" :lol:. På longhaul splitter vi opp om nødvendig. Ved ledig treseter setter man seg selvfølgelig i midtsetet... Da har vi hver vår treseter/firseter...

Back