Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

FYI så er ansatte i Norport lønnet etter samme tariff som feks. SGS så den påstanden får du svelge. Disse påstandene dine blir bare latterlige. Hva vet du om hvem som er kvalifisert? Trur du ikke feks. SGS har skadet fly opp igjennom årene? Bakkeskader skjer desverre selv den beste. :old

Og oftere en man skulle tro.
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Og oftere en man skulle tro.

Og da vet du utmerket godt at selv SAS fly har blitt påkjørt og at SAS IKKE har blitt erstatningsplikte iht EU rettighetene for passasjerer når det er enten dly / cnl. For ikke å snakke om oil el fuel lekkasje..))

Dette er en skade Ryanair absolutt ikke kunne forutse, og derfor er heller ikke erstatningsplikte.

Synes det er helt utrolig at dere her inne kan begynne å anklage FR for at noen er så uheldig å kjøre inn i ett av deres mange fly..

SVETHO
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Har fått med meg flere eksempler på at SAS har måtte punge ut ved påkjørsler ved handling av SAS fly.
Når f.eks SAS er blitt påkjørt av biler på CPH, av biler fra f.eks lufthavnsvakten, så er regninga sendt dit.
Men de gangene SGS har kræsjet inn i et fly, og skadet dette er dette noe SAS selv har måtte punge ut for.

Men for all del, om flyselskapene kan slippe unna med å si at det var ikke meg, det var de vi har leid inn for å gjøre jobben for oss som gjorde det, og alt da er ok er ikke annet en fantastisk.
Håper det da etterhvert vil gjelde ved snøvær, slottider pga mangel på flygeledere, tåke osv. Det er ikke flyselskapet sin skyld, men de må alikevel betale for mat, hotell etc til alle.
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

SAS betaler for mye mer enn de må. Om dette er en bevisst eller ubevisst policy vet jeg ikke - jeg har vært borte for lenge. Men det betales fortsatt for meals og hotellrom over en lav sko. Dette er 'servicekostnader' og en av de store lille forskjellene når man sammenligner med lavprisselskapene.
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

SAS betaler for mye mer enn de må. Om dette er en bevisst eller ubevisst policy vet jeg ikke - jeg har vært borte for lenge. Men det betales fortsatt for meals og hotellrom over en lav sko. Dette er 'servicekostnader' og en av de store lille forskjellene når man sammenligner med lavprisselskapene.

Det er mye sant i det du skriver (alt faktisk)
Men har søkt mye rundt i dag, og det er endel rettspraksis på at flyselskapene også har måttet erstatte og betale ved forsinkelser. Også ved påkjørsler etc.

Men det er klart det er mye godvilje ute å går også.
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Kanskje de kunne ha unngått det ved ikke å skvise handlingselskapet så hardt. De valgte sikkert det billigste anbudet.


Hahaha, ja jeg kan ikke annet enn å le av det du skriver her.
Jeg har vært med på å handle Ryanair i snart 13 år, og jeg kan med hånda på hjertet si at vi ikke skvises mer av de enn av andre på en turnaround.
Å velge det billigste anbudet er vel rett så normalt, og noe sikkert både Ryanair og andre gjør.
Ryanair har en turnaround tid på 25 minutter, og det har vel etterhvert andre flyselskap klart å komme ned til også, så vidt jeg vet. For eksempel SAS.

Så å si at Ryanair skviser handlingselskapet så hardt, ja det må du begrunne bedre.
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Hahaha, ja jeg kan ikke annet enn å le av det du skriver her.
Jeg har vært med på å handle Ryanair i snart 13 år, og jeg kan med hånda på hjertet si at vi ikke skvises mer av de enn av andre på en turnaround.
Å velge det billigste anbudet er vel rett så normalt, og noe sikkert både Ryanair og andre gjør.
Ryanair har en turnaround tid på 25 minutter, og det har vel etterhvert andre flyselskap klart å komme ned til også, så vidt jeg vet. For eksempel SAS.

Så å si at Ryanair skviser handlingselskapet så hardt, ja det må du begrunne bedre.

SAS snur også de aller fleste flyene på 25 min innenriks.
Å enig med deg her IMM, hva et handlingselskap tar for jobben og hvor de eventuelt tjener penger er en sak, men å si at de skviser handlingagentene tviler jeg sterkt på ja.
Tror heller de er harde forhandlere med flyplassene de flyr på.

Det er jo også slik at de ønsker minst mulig handling for å holde prisen nede, men dette er ikke noe skvis. Det resulterer kun i at handlingagenten trenger færre folk for å snu en Ryanair maskin.
Men det er alikevel slik at de betaler denne handlingagenten for å utføre en tjeneste på sine fly, og er dermed ansvarlig for passasjerene som skal fly med dem.
Har lagt ved et par linker tidligere i tråden, og det er mange flere om man søker litt, om rettspraksis rundt dette fra Europa og andre steder, om man øsnker å lese litt om dette.

Ha en god natt, plikten kaller, ut å fly tidlig, forhåpentligvis uten å bli påkjørt hehe.
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Fikk e-post fra Flyklagenemnda i dag om at de anbefaler Ryanair å betale ut EUR 250 per passasjer. Da gjenstår det bare å se om Ryanair retter seg etter nemndas anbefaling. Det blir jo "spennende".
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Ikke så veldig spennende tror jeg.
De nekter konsekvent å lyde noen andres anbefalinger enn sine egne.
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Oi - der hoppet påskeharen forbi, gitt!

easter-cute-bunny-source_br4.gif
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Da er jeg omsider kommet til enighet med Ryanair. Vi var først i Forliksrådet, hvor de tilbød oss EUR 200 per person. Jeg sa at jeg ikke var interessert i noe mindre enn de 250 jeg har krav på etter EU261. I dag fikk jeg beskjeden fra min advokat om at Ryanair hadde akseptert kravet på EUR 250 per person, dvs. EUR 4500 for vårt reisefølge på 18 personer. Det tok 20 måneder, men det gjelder ikke å gi seg.
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Da er jeg omsider kommet til enighet med Ryanair. Vi var først i Forliksrådet, hvor de tilbød oss EUR 200 per person. Jeg sa at jeg ikke var interessert i noe mindre enn de 250 jeg har krav på etter EU261. I dag fikk jeg beskjeden fra min advokat om at Ryanair hadde akseptert kravet på EUR 250 per person, dvs. EUR 4500 for vårt reisefølge på 18 personer. Det tok 20 måneder, men det gjelder ikke å gi seg.

Bra jobbat!
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Hehe .. tøft. Nice job!
Det var først da Ryanair fikk en konkret trussel om rettssak fra min skarpskodde advokat i Thommessen at de skjønte alvoret og etterkom kravet. De fleste gir dessverre opp før det går så langt, men for oss var kravet av en viss størrelse fordi vi var så mange i reisefølget.
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Har man lovverket på sin side gjelder det å ikke gi seg! :)
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Takk for at du sto på krava og tok det så langt :up:

Så at det var en del her inne så avskrev mulighetene om kompensasjon ganske tidlig, men heldigvis er det noen som står på å kjemper for det de mener er rett.

Men for en som til nå har vært så heldig at jeg ikke har trengt å skaffe meg advokat, hva koster det å innblande en advokat inn i noe slik? Og er det ikke blitt slik at ved små "fillesaker" så må en betale advokatutgiftene selv om en måtte vinne saken?
 
Re: Forsinkelse på FR8904 SXF-RYG 25.6.

Takk for at du sto på krava og tok det så langt :up:

Så at det var en del her inne så avskrev mulighetene om kompensasjon ganske tidlig, men heldigvis er det noen som står på å kjemper for det de mener er rett.

Men for en som til nå har vært så heldig at jeg ikke har trengt å skaffe meg advokat, hva koster det å innblande en advokat inn i noe slik? Og er det ikke blitt slik at ved små "fillesaker" så må en betale advokatutgiftene selv om en måtte vinne saken?
Flyklagenemnda har et prosessfond, som jeg søkte støtte fra. Jeg fikk innvilget inntil 50000 til dekning av saksomkostninger. Har ikke fått faktura av advokaten ennå, men jeg tror ikke han har brukt all verdens tid på dette. Det kostet et par-tre tusen å få opp saken i Forliksrådet (rettsgebyr og oversettelse av forliksklage), hvor jeg møtte alene. Det var egentlig bortkastede penger og tid. Det er like greit å (true med å) gå til Tingretten med en gang, hvis man har en god sak.
 
Back
Top