• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fornebudagen 22.09.1984

raider66

ScanFlyer Rusty
Medlem
Regner med at det er flere enn meg her på forumet som var tilstede på Fornebudagen 22.09.1984. Kjempeintressant dag for en tenåring med levende interesse for fly og luftfart. Det var static display på nordsiden, rundflyging og busstur rundt på flyplassen med innlagt visning i Koksaverkstedet hos SAS. Et av høydepunktene var lowpass med Braathens 767. Dagen ble preget av et yrende regnvær som la en viss demper på deltakelsen kanskje, men jeg hadde en kjempeflott dag ute på FBU. Fløy rundtur med NMK CV-440 LN-KLK og Partnair B-100 King Air LN-PAJ eller -PAO (noen som kan bekrefte reg? Står -PAB på boardingkortet, men den reg'en tilhørte jo en 200 modell). Rundturer ble også fløyet med en Partnair B-200 King Air med ikke standard dekor. Noen som husker reg på denne?
I static display var det SAS DC-9-41 LN-RLR i Janne dekor, BU 737-205 LN-SUI, Norving DO 228-100 LN-HPA og RNoAF C-130 953 med UN stickers. I tillegg var disse stilt ut:
LN-FOI.jpg

LN-NPD.jpg

LN-WFI.jpg

LN-FOM.jpg

SE-ISB.jpg

Dash_8-100_Demonstrator.jpg

Kvaliteten på bildene er så der (hadde akkurat fått interesse for flyfotografering). Noen som forresten vet reg på Dash 8 maskinen? Mannen på det bildet (ved lasterommet) er forøvrig Peter L. Nissen, tidligere direktør i Widerøe.

Replying to Topic 'Fornebudagen 22.09.1984'

Dette var morsomme bilder! Slike ser vi gjerne mer av. :up:

TUUUSEN TAKK FOR FLOTTE BILDER!!!

Var selv "indisponert" den dagen, og setter pris på at noen gir meg gode minner fra en kjær og forgangen tid som jeg ikke fikk tatt del i.

:up:

:devot: Har du flere bilder...

Dette var veldig bra, raider! Jeg har lenge forsøkt å finne datoen for Fornebudagen, som så vidt jeg vet bare ble arrangert den ene gangen. Mine egne bilder fra dette arrangementet er dessverre så som så, siden jeg bare hadde et kamera med 110-kassettfilm den gangen... Jeg fikk meg en tur med Convairen, men gikk visst glipp av Partnair B200. Bummer.

Og jeg har fremdeles "ID-kortet" vi fikk i lommeboken min enda, du fikk du også Kristian?

Originally posted by Concorde

Og jeg har fremdeles "ID-kortet" vi fikk i lommeboken min enda, du fikk du også Kristian?

Nei, jeg fikk ikke ordnet meg et sånt et. :(

Back