• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kjeller flydag 2009

Tændis

ScanFlyer Blue
Var en kjempeflott dag med masse gromlyder og flotte fly å se på. 15.000 var kommet til Kjeller for å nyte dagen, skrev Romerikes Blad i dag! Dette er første gang jeg har tatt bilder på flyshow, så tips om hva jeg kan forbedre til Rygge i august tas imot med stor takk :)

Først ut er "Saver" som ankom mens jeg kom syklende nedover gata, rakk akkurat å dra frem kameraet!
IMG_7977.jpg

Nydelige DC-3 Dakota fløy rundturer som vanlig og her står den klar for første tur rundt på Romerike
IMG_7987.jpg

Tiger Moth og Cub i formasjon
IMG_7991.jpg

Cornellen fulgte noen meter bak
IMG_7995.jpg

Harvard LN-TEX
IMG_8130.jpg

IMG_8144.jpg

Svensken Bertil Gerhardt ankommer rett fra Sverige i sin nydelige Spitfire
IMG_8173.jpg

3 stk. Saab Safir i formasjon
IMG_8188.jpg

Sea-King tar en lowpass før den setter snuten hjem mot Rygge
IMG_8214-1.jpg

Birddog display
IMG_8257.jpg

Dakota'n tok en liten pause fra sine publikumsturer og fløy over plassen med 12 hoppere om jeg ikke husker helt feil. I 2100 fot ble de sluppet og landet fint på gressplenen foran folkehavet
IMG_8282.jpg

IMG_8346.jpg

IMG_8384.jpg

Så... Er en grense for hva autofokusen på Sigma'n klarer, men forholdene tatt i betraktning ble jeg ganske fornøyd.
IMG_8413-1.jpg

IMG_8420.jpg

Lowpass, litt raskere enn hva jeg er vant til med Tomahawken :D
IMG_8424.jpg

IMG_8429.jpg

IMG_8446-1.jpg

IMG_8460.jpg

Ses på Rygge!

Nydelig ja! Hvorfor sa du ikke du var der?? Hehe Jeg sto helt foran jeg hehe..

Fikk meg en rundtur med DC3 og, fantastisk maskin å fly med!

Bilder fra Kjeller (test)

Akkurat joina forumet og tenkte jeg kunne legge ut ett par, tre, fire, bilder som jeg tok på flydagen på Kjeller :)

Attachments

• Dacota DCSmaller.jpg
    Dacota DCSmaller.jpg
    80.4 KB · Views: 373
  • F16Modding.jpg
    F16Modding.jpg
    37.1 KB · Views: 377
  • DC3Mod.jpg
    DC3Mod.jpg
    38 KB · Views: 371
  • PolitiHeliSmaller.jpg
    PolitiHeliSmaller.jpg
    44.7 KB · Views: 371
Re: Bilder fra Kjeller (test)

Velkommen til scanair, Fredrik! :)

Må si jeg er dypt imponert over hva du fikk til på søndag! Kjempebra bilder! :D

Suverene bilder, Tændis! Hva slags kamerautstyr bruker du?

Når jeg ser slike flotte bilder ser jeg at det er helt bortkastet for meg å bruke tida mi på å ta bilder på Rygge i august, får heller konsentrere meg om å bare nyte... :-)

Kule bilder av dakotaen og velkommen til forumet
Og jeg skal reise med dakotaen under Lista Airshow

Last edited:
Ser at du fikk med deg gresset som Saver hvirvlet opp, Tændis.

Jeg tok dette bildet noen sekunder tidligere:

_069_gf1.jpg

Erlend; Bruker Canon 400D og Sigma 70-300, så og si den billigste telelinsa du finner på markedet...

Gratulerer med flotte bilder! Må si jeg er mektig imponert over hvor skarpe bilder som er her, i min tråd er ikke skarpheten den samme, av den grunn at komprimeringa er dårlig og litt trøbbel med mac'en, som ikke ville gi de redigerte bildene... hehe:P
ta gjerne en kikk innom der, stod du på andre sida av rullebanen enn meg og en del andre?

Back