Det er nå godt over et år siden jeg la inn en tråd som het Fornebubilder 1. Navnet tilsier jo at det burde komme en fortsettelse, og nå kommer den!
Jeg ser til min forferdelse at jeg nesten ikke har noen bilder av dragehodefargene til SAS. Det er nok en kombinasjon av at dette var jo så vanlig, og det å spare film. Men, plutselig var de visst borte nesten uten å sette spor etter seg i mine album. Det samme gjelder Braathens F27 som jeg faktisk ikke har ett eneste bilde av
Kvaliteten er så som så, det gjenspeiler både kamera og ferdigheter på den tiden
Forrige post inneholdt Boeingbilder - her kommer reste av røkla:
Gode gamle Caravelle holdt stand på FBU lenge for AF!
Denne F-100 er i Air Littoral-farger, og opererte en flight for AF til Paris.
Med skam å melde må jeg innrømme at dette selskapet har jeg helt glemt - noen som har noe info om Air nordic?
Finnairs DC9 av ulike modeller og senere MD-80 tok over Finnairs flighter når CVL forsvant.
British Airways begynte forholdsvis tidlig å bruke A320 på Osloruten. Denne -200 modellen må være rimelig ny da bildet ble tatt!
En god gammel traver og et hyggelig gjensyn med BusyBee sin F27.
Da F27 ble pensjonert tok den nyere broren F50 over.
Dette klassiske bilde av Braathens F28 er dessverre det eneste jeg har av denne typen i BU-farger.
Coast Air opererte en stund Twin Otter på FBU, men på hvilken rute? Kan det ha vært til Stord?
Har alltid vært svak for Dan-Air og det var stas å se deres BAC 1-11 på FBU. Mer vanlig var vel BAe 146 og B737 å se.
DAT fløy mye F28 for Sabena i mange år!
Deutsche BA opererte en periode med F100 på FBU.
Scanair fløy denne DC8-63 for SAS mellom FBU og BGO en sommer. Det har irritert meg at jeg aldri fikk rotet meg til å ta en tur over fjellet med den!
Det var artige tider da flere selskaper fløy transatlantisk fra FBU. Denne DL A310 får stå som representant for dette!
Fortsetter under:
Jeg ser til min forferdelse at jeg nesten ikke har noen bilder av dragehodefargene til SAS. Det er nok en kombinasjon av at dette var jo så vanlig, og det å spare film. Men, plutselig var de visst borte nesten uten å sette spor etter seg i mine album. Det samme gjelder Braathens F27 som jeg faktisk ikke har ett eneste bilde av

Kvaliteten er så som så, det gjenspeiler både kamera og ferdigheter på den tiden

Forrige post inneholdt Boeingbilder - her kommer reste av røkla:

Gode gamle Caravelle holdt stand på FBU lenge for AF!

Denne F-100 er i Air Littoral-farger, og opererte en flight for AF til Paris.

Med skam å melde må jeg innrømme at dette selskapet har jeg helt glemt - noen som har noe info om Air nordic?

Finnairs DC9 av ulike modeller og senere MD-80 tok over Finnairs flighter når CVL forsvant.

British Airways begynte forholdsvis tidlig å bruke A320 på Osloruten. Denne -200 modellen må være rimelig ny da bildet ble tatt!

En god gammel traver og et hyggelig gjensyn med BusyBee sin F27.

Da F27 ble pensjonert tok den nyere broren F50 over.

Dette klassiske bilde av Braathens F28 er dessverre det eneste jeg har av denne typen i BU-farger.

Coast Air opererte en stund Twin Otter på FBU, men på hvilken rute? Kan det ha vært til Stord?

Har alltid vært svak for Dan-Air og det var stas å se deres BAC 1-11 på FBU. Mer vanlig var vel BAe 146 og B737 å se.

DAT fløy mye F28 for Sabena i mange år!

Deutsche BA opererte en periode med F100 på FBU.

Scanair fløy denne DC8-63 for SAS mellom FBU og BGO en sommer. Det har irritert meg at jeg aldri fikk rotet meg til å ta en tur over fjellet med den!

Det var artige tider da flere selskaper fløy transatlantisk fra FBU. Denne DL A310 får stå som representant for dette!
Fortsetter under:
Last edited: