Fornebu´s siste dager

Eirik

Livsnyter
Medlem
Fornebu´s siste dager

Her er noen glimt fra aller siste uken på FBU i 1998.
Hi-8 kamera og `hobby-redigering, men forhåpentligvis noen interessante snapshot´s. :)
Siste dagen, 7/10 kommer i eget klipp etter hvert.

https://youtu.be/JnmJD1JmYnY

Re: Fornebu´s siste dager

Ooooh, mimre, mimre..! Mange godbiter der, savnet egentlig bare Lion Cargo DC-8-62. Men, underteksten som kommer noen ganger sier konsekvent 1997.
Kanskje vanskelig å rette opp iom at det er kopiert fra super-8 format?

Ooooh, mimre, mimre..! Men, underteksten som kommer noen ganger sier konsekvent 1997. Kanskje vanskelig å rette opp iom at det er kopiert fra super-8 format?

Ja, tror kanskje feilinnstilt dato/år er imprenta i tapen på sett og vis ..

Her er noen glimt fra aller siste uken på FBU i 1998.
Hi-8 kamera og `hobby-redigering, men forhåpentligvis noen interessante snapshot´s. :)
Siste dagen, 7/10 kommer i eget klipp etter hvert.

https://youtu.be/JnmJD1JmYnY

Hei og takk for filmen, ingen tvil om at dette er siste uka FBU var operativ i 1998, jeg var der ute og fulgte trafikken fra om med fredag ettermiddag 2.okt til the bitter end onsdag kveld. Kjenner igjen mandag 5.okt , da både LH og BA hadde hhv en A320 og en 757 som sto hele formiddagen, antakelig pga snag.

Ooooh, mimre, mimre..! Mange godbiter der, savnet egentlig bare Lion Cargo DC-8-62. Men, underteksten som kommer noen ganger sier konsekvent 1997.
Kanskje vanskelig å rette opp iom at det er kopiert fra super-8 format?

Hei Knut
Dette er siste uka på Fornebu, og da var ikke Cargo Lion der. DHL leide inn Cargo Lion DC-8-62F på våren og forsommeren, men fra slutten av juni satte de inn A300F leid inn fra Channel Express, du kan se den grønne halen på et av opptakene i filmen

Siste DC-8 jeg så på Fornebu var denne, den kom jevnt og trutt en periode, husker ikke om det var tidlig høst -98, mest sannsynlig en vinter eller to før.
Strengt tatt er det og eneste DC-8-minne jeg har fra FBU, ved siden av en Icelandair DC-8-55(?), var slettes ikke så opptatt av fly før nærmere 1989 eller så. :)

(bilde av eget bilde)

Attachments

• IMG_3240.jpg
    IMG_3240.jpg
    75.4 KB · Views: 453
Last edited:

Cargo Lion og Southern fløy begge i 1997 og tidlig -98, tror de fløy litt om hverandre.

Men her er Cargo Lion også .. (eget bilde)

large.jpg

Enig med sistnevnte taler. Interessant hvordan vi gikk og skulte på hverandre på den tida, Andreas... :colgate:

Hei Knut
Dette er siste uka på Fornebu, og da var ikke Cargo Lion der. DHL leide inn Cargo Lion DC-8-62F på våren og forsommeren, men fra slutten av juni satte de inn A300F leid inn fra Channel Express, du kan se den grønne halen på et av opptakene i filmen

Du har sikkert rett som vanlig Ole Johan, men jeg hadde Cargo Lion over hodet på approach flere ganger også høsten 98. Så da steppet de nok inn sporadisk for Channel Express ved behov.:)

Espen

Back