Fordeler ved å ha EuroBonus sølvkort?

Pedersang

ScanFlyer Blue
Fordeler ved å ha EuroBonus sølvkort?

Har søkt i gamle tråder, men finner ikke helt svar på det jeg lurer på!

Mangler noen få poeng til EBS, og lurer jo da på en mileage run. Er det noe poeng å være EBS, eller bør jeg bare spare pengene og vente til jeg en dag har mulighet til å nå EBG? Bestilte en tur til NRT i går (som da er i neste opptjeningsperiode), men den er jo bestilt mens jeg nå er EBB så da er det vel lite EBS har å si på den opplevelsen?

:)

Re: EBS fordeler?

Pr i dag, tja. Ekstra bagasje, insjekk i business skranken og 15% ekstra poeng. Ny eurobonus lanseres snart, da skal det visstnok komme flere fordeler, uten at det er bekreftet enda.

En ekstra bagasje og business innsjekk eneste særlige fordel men etter min mening ikke vits å stresse med å få. Ellers er du høyere på venteliste enn ebb og har marginalt høyere sjans for å bli oppgradert.

Også ble det vel slik at EBS har tilgang til lounge og fast-track i lavsesong(jul og sommer) :)

Så lenge du er EBS når du starter reisen til Japan, så betyr det ikke noe når du bestilte. Er status ved avreisedag som gjelder.

spørs hvor mye du mangler men skal du reise endel fremover kan det være verdt det med 15% extra EB og om du finner noe stort( (eller mye) å shoppe i Tokyo får du det med hjem uten ekstra kostnad

Nå kan man også kjøpe grunnpoeng

BUY 1 000 BASIC POINTS
Convert 15 000 points into 1 000 Basic Points
If you do not have enough points on your account, or if you want to save them for something else, you can also pay for part of your Basic Points with cash. Move the slider above to indicate how much you want to pay with points and how much you want to pay with cash.

Basic Points are used to determine which EuroBonus membership level you are eligible for. In order to become a Silver-member you need to earn 20 000 Basic Points in your qualification period, and in order to become a Gold-member you need to earn 50 000 Basic Points in your qualification period.

The points that you wish to convert will be deducted from your account immediately, but it may take up to 24 hours before the Basic Points are visible on your online statement. Don't worry though: It is the date that you placed your order on this website that determines whether you are eligible for Silver- or Gold-membership, not the date that the Basic Points are credited to your account.

You can only convert points into Basic Points on this website, not by contacting EuroBonus member service or through any other channel.

http://www.saseurobonusshop.com/loy...me=SAS+EuroBonus&t=1380962520471#.UsrhvPTuLD4

Last edited:

Takker for svar! Det er like i underkant av 2000 poeng, så det skal jo ikke mye til!
Ekstra bagasje frister, naturlig nok...
Kan jeg forvente noen type fast track til EBG med EBS?

Fyttikatta hvor dyrt det var å kjøpe grunnpoeng da. Bedre med MR! Jeg får rundt 4-5 grunnpoeng per krone på turene jeg har booket nå i vår (og de jeg tok i fjor høst til Madrid). Her får du knapt ett poeng per krone...

Takker for svar! Det er like i underkant av 2000 poeng, så det skal jo ikke mye til!
Ekstra bagasje frister, naturlig nok...
Kan jeg forvente noen type fast track til EBG med EBS?

Det pleier ikke være spesifisert slik, mer "gjør ditt og datt, bli gull" som gjelder for veldig mange, ikke bare de som har sølv. Planlegger du å fly mye fremover med SAS er det jo en grei fordel med feks Business Check in på en del flyplasser. Bagasjen er vel mest bruk for om du flyr IC.

Fyttikatta hvor dyrt det var å kjøpe grunnpoeng da. Bedre med MR! Jeg får rundt 4-5 grunnpoeng per krone på turene jeg har booket nå i vår (og de jeg tok i fjor høst til Madrid). Her får du knapt ett poeng per krone...

Ja jøss! Vi er to som flyr til Japan, så for 30000 poeng legger jeg heller inn ønske om oppgradering til Plus!

Noen som har tips eller formeninger om når den nye grensa for EBS trer i kraft? Har 9 kvalifiserende segementer siden bonusforbudet ble opphevet, og opptjeningsperiode ut februar. Lurer da på om jeg vil måtte forholde meg til dagens grense på 20, eller om jeg vil nå EBS med ett segment til dersom dette da lanseres innen februar.

Hei

Dette ser du på oversikten i appen eller på "min eurobonus side" på www.sas.no

Hos meg var det 25000 poeng/25 segment

Re: Fordeler ved å ha EuroBonus sølvkort?

Mener å ha lest her på forumet at gamle regler gjelder ut inneværende opptjeningsperiode hvis den startet før de nye reglene ble gjeldende.

Kompisen over snakker om hva vi tror grensa for EBS vil komme på med EuroBonus 2.0. Personlig tror jeg at sjansen er stor for at grensen legger seg på 10k poeng/10 segments. Har jo vært snakk om at dette skal skaffe lojalitet til selskap for de som reiser et par turer til familie i andre byer, hovedstaden på shopping eller lignende ei helg i ny og ned, og gjerne ikke har mer enn 10 flyturer i året.

Uansett hvis du mangler 11 segments, kan jeg tenke meg at to MRs i Europa med plus kan gjøre biffen. Det finner du sikkert til rundt 4k, og da får du 16-20k EB-poeng med, som du kan bruke på flybilletter innenriks om du reiser mye innenriks. Jeg for eksempel reiser en del med Widerøee, og på enkelte av rutene kan billettene være virkelig dyre (for å si det slik: ofte er det billigere å fly via Oslo enn direkte med Widerøe. Jeg sparer penger på å bruke poeng fra MRs da en t/r billett hjem ofte koster 2-3k, dyrere enn en MR som gir 10k EB-poeng nok til en tur/retur billett innenriks koster.

Mener å ha lest her på forumet at gamle regler gjelder ut inneværende opptjeningsperiode hvis den startet før de nye reglene ble gjeldende.

Takk, var vel egentlig det jeg lurte på ja :)

Uansett hvis du mangler 11 segments, kan jeg tenke meg at to MRs i Europa med plus kan gjøre biffen. Det finner du sikkert til rundt 4k, og da får du 16-20k EB-poeng med, som du kan bruke på flybilletter innenriks om du reiser mye innenriks. Jeg for eksempel reiser en del med Widerøee, og på enkelte av rutene kan billettene være virkelig dyre (for å si det slik: ofte er det billigere å fly via Oslo enn direkte med Widerøe. Jeg sparer penger på å bruke poeng fra MRs da en t/r billett hjem ofte koster 2-3k, dyrere enn en MR som gir 10k EB-poeng nok til en tur/retur billett innenriks koster.

Hehe, tror jeg sparer fornøyelsen til neste periode. Er uaktuelt å betale mer enn et par hundrelapper i tillegg til ordinært reisemønster for EBS mtp. hvor få fordeler det faktisk innebærer. Kan sjekke inn en del ekstrakofferter for 4000,- for å si det sånn ^_^ Tror aldri jeg har betalt så veldig mye mer enn 1k for en enveisbillett innenriks heller (selv om man til tider har måttet trikse med odde tider og flybytte på TRF for å omgås balletaksdugnaden til SK og DY :angry:).

Njaaaa... Man glemmer lett at man som statuskunde har prioritet når noe går galt. Det er jo en stor fordel med EBS, ettersom de fleste andre i køen ikke er det.

Så får du jo flere poeng slik at det er lettere neste gang.

Back