Forbukerrådet møter veggen hos Ryanair

Re: Forbukerrådet møter veggen hos Ryan

M.a.o. om du ikke velger bort ekstrautsyret fra Opel så blir du belastet for alt samt at du må betale ekstra for å få med tenningsnøkkelen.

Og hvordan vil du kategorisere Norwegian's kredittkortgebyr? Dersom du ikke har norsk/skandinavisk debit kort, er du tvunget til aa betale for tenningsnoekkelen der ogsaa naar du handler fra norwegian.com.

Re: Forbukerrådet møter veggen hos Ryanair

Er ikke 100% inne på dette ettersom det uansett ikke er aktuelt å fly FR, men mitt inntrykk fra media var vel at man kritiserte at passasjerer f.eks.
- aktivt måtte velge bort tjenester (forsikring) for å slippe å betale for dem
- blir belastet for tjenester man uansett ikke slipper unna (eks web-innsjekk)
- generell tåkelegging
-du må klikke "noe" for forsikring for å komme videre, du vil altså ikke få det inkludert om du ikke klikke noe for forsikring, Dette blir altså akkurat likt med SAS som prøver å selge flere innsjekkete kofferter i en popup. Klikker du feil vil du i begge tilfellene betale for noe du ikke trenger.

-web-innsjekking er inkludert i annonsert pris.

-Kan si meg enig i at det er litt kronglete, med det er da brukergrensesnittet hos mange.

Last edited:

Og hvordan vil du kategorisere Norwegian's kredittkortgebyr? Dersom du ikke har norsk/skandinavisk debit kort, er du tvunget til aa betale for tenningsnoekkelen der ogsaa naar du handler fra norwegian.com.

I så fall helt enig. Men så har jeg heller ikke forsvart Norwegian.;)

I så fall helt enig. Men så har jeg heller ikke forsvart Norwegian.;)

He he.. Jeg forsvarer heller ingen, men klarer liksom ikke helt aa hisse meg opp over slike ting. Man vet hva man gaar til og dersom man ikke vil vaere med paa karusellen, er det jo bare aa fly noe annet.

Back