Re: Forbukerrådet møter veggen hos Ryan
Forbrukermyndighetene ønsker sammenlignbare priser, og Ryanair gjør dette svært vanskelig... Om Ryanair sitt GUI er uforståelig og full av feller bryr meg midt i ryggen, men annonsering av priser uten å presentere alle produktegenskapene og uten å inkludere alle obligatoriske avgifter er faktisk ikke fordelaktig for forbrukerne (her regner jeg inn kredittkortavgiften, da de gjør sitt beste for å unngå bestillinger uten denne avgiften).
Skal være enig at Norge har mange sære reguleringer, men å sikre enkel sammenligning mellom leverandører er bare en fordel og langt fra fordyrende. Og ikke kom her å si at det er ekstremt kostnadsdrivende med lokale tilpasninger, da dette er noe alle leverandører må forholde seg til innenfor prising, reklame, språk på siden og lokalt regelverk. Og ingen av disse elementene drar opp estimatet i et utviklingsprosjekt...
Man kan si hva man vil om forbrukerkulturen i Norge, men at den er fordyrende og fordummende, er rimelig klart
Forbrukermyndighetene ønsker sammenlignbare priser, og Ryanair gjør dette svært vanskelig... Om Ryanair sitt GUI er uforståelig og full av feller bryr meg midt i ryggen, men annonsering av priser uten å presentere alle produktegenskapene og uten å inkludere alle obligatoriske avgifter er faktisk ikke fordelaktig for forbrukerne (her regner jeg inn kredittkortavgiften, da de gjør sitt beste for å unngå bestillinger uten denne avgiften).
Skal være enig at Norge har mange sære reguleringer, men å sikre enkel sammenligning mellom leverandører er bare en fordel og langt fra fordyrende. Og ikke kom her å si at det er ekstremt kostnadsdrivende med lokale tilpasninger, da dette er noe alle leverandører må forholde seg til innenfor prising, reklame, språk på siden og lokalt regelverk. Og ingen av disse elementene drar opp estimatet i et utviklingsprosjekt...